Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitale fotos på VCD
Fra : LH Søfren

Dato : 24-04-03 20:51

Jeg vil gerne lave nogle vcd'er til fremvisning af mine billeder på TV.
Jeg har her i gruppen læst om bl.a. Photo2VCD og VCDEasy, ligesom jeg har
prøvet med Nero. Sidstnævnte har tilsyneladende en begrænsning på 99
billeder - kan dette omgås/ændres ? - ellers er det jo en dårlig udnyttelse
af skiverne.
Allerhelst ønsker jeg på en let måde at sortere mine billeder i mapper, der
kan blive til menuer, og efterfølgende have mulighed for at se et billede af
gangen, hvor jeg selv skifter (som med en diasfremviser), og ikke have et
show, der kører med fast hastighed - kan det lade sig gøre med en
DVD-afspiller, der ikke kan læse jpg ? - og i så fald med hvilket program ?

Lars Henrik
NB: fjern ".out" i mailadresse

Fra : NoSpamTest

Dato : 24-04-03 21:19

Samme spørgsmål herfra.

Jeg har rodet med PictureToTV (www.picturetotv.com) , hvor man kan
lave transformations/overgange billede for billede, add musik mv. og
også bestemme visningstid og overgangstid. SVCD addon har jeg ikke
haft lejlighed til at prøve.

Så har jeg forsøgt med Adobe Premiere 6.5, men den vil ikke som jeg
gerne vil. Fejlen er jo nok min.

Xatshow - har jeg prøvet for meget længe siden, men jeg tror de tror
den, som jeg ikke kunne få til at styre lyden.

Det bedste jeg kender er PictureToTv, men kom endelig med forslag.

/jep

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 24-04-03 21:19

"LH Søfren" <fam@soefren.out.dk> wrote in message
> [...]
> show, der kører med fast hastighed - kan det lade sig gøre med en
> DVD-afspiller, der ikke kan læse jpg ? - og i så fald med hvilket program
?

Med VCDEasy har mulighed for at ændre hvor lang pausen mellem hvert billede
skal være, også uendelig. Man definerer så, at "next" knappen skal skifte
billede. Men du har ikke mulighed for at lave grupper af billeder særligt
nemt.

Jeg har dog lavet VCDer med 704x480/576 billeder og menuer ved at følge
anvisningerne på VCDEasy's hjemmeside og vcdhelp.com.

/Mogens

Fra : Lars Magne Sjo

Dato : 24-04-03 23:02

I Nero kan du lage "videoCd" der du "spiller av" ett bilde omgangen med
fjerstyringen for en DVD-spiller.
Ulead PictureShow snakker om 99 ulike album med hver 99 bilder, men da må
det være korte, faste glimt uten musikk og "transitions".
lm

Fra : IJ

Dato : 25-04-03 19:03

> [...]
> show, der kører med fast hastighed - kan det lade sig gøre med en
> DVD-afspiller, der ikke kan læse jpg ? - og i så fald med hvilket program

Ulead DvdPictureShow kan alt det, du beder om her. Det kan både vise
dine billeder som stills og slideshows med variabel hastighed. Desuden kan
det brænde dine billeder på både cd og dvd.
www.ulead.com

IJ

Fra : Henry

Dato : 29-04-03 23:45

"IJ" <ij@nospam.dk> wrote in message news:<3ea97843$0$7583$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
> dine billeder som stills og slideshows med variabel hastighed. Desuden kan
> det brænde dine billeder på både cd og dvd.

Photo2VCD Professional

http://www.photo2vcd.com