cdripper 1530
Fra : Katja

Dato : 24-04-03 21:19

Hej NG,

ville lige høre om en ting mere.....ved godt man ikke kan ændre på en
kat...men kan man ikke på en eller anden måde få en kat til at være lidt
mere kælne...jeg har to katte på 10 og 15 mdr. og de er rigtig dejlige begge
to. Men ingen af dem sidder på skødet i sofaen eller mænger sig i sengen (er
selvfølgelig en fordel med kattehårene) men det kunne da være så
hyggeligt....har haft en kat før der elskede at ligge og hygge.....mine
mislinger nu er dog nok ikke dem der e rblevet sørget mest for som små, men
jeg vil mene at de nu har det godt....

men er der nogen der har et tip.....??

hilsen katja

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-04-03 22:58

Hej Katja

Helt generelt er det sådan, at nogle katte er meget kælne - andre er ikke...
og det er jo kattenes individuelle personligheder (og lidt racepræget), der
kommer til udtryk.
Nu kan jeg forstå, at ihvertfald den ene er en perser (colourpoint), og de
har jo en del pels, og har det derfor også varmere end fx mine "varmesøgende
missiler" (meget korthårede "orientalske") katte, som *eeelsker* varme -
enten fra radiator, ved at ligge i bunke, et skød at ligge på eller en lun
dundyne. Og sådan SKAL fx burmesere være, ellers er det ikke *rigtige*
burmesere - men andre typer katte bryder sig bare ikke særlig meget om at
ligge på skødet, så det gør de ikke...
Jeg tror ikke, at man sådan lige kan tilvænne en kat til at blive kælen og
endog være glad for fx at ligge på skødet, hvis det bare ikke passer *den*
kat - men tålmodighed og atter tålmodighed er ihvertfald et godt
udgangspunkt

Held og lykke med projektet!

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere & abyssiniere
www.burmese.dk

Fra : Rollike

Dato : 25-04-03 06:36

> [...]
> hyggeligt....har haft en kat før der elskede at ligge og hygge.....mine
> mislinger nu er dog nok ikke dem der e rblevet sørget mest for som små,

Selvom du ikke lige kan vende rundt på kattens personlighed, så kan du helt
sikkert påvirke den i en positiv retning. I alder dine katte har lige nu er
de jo stadig nogle store killinger og de elsker at lege. Brug meget tid på
at lege med dem. Vær sammen med dem på den måde... Når de så bliver lidt
ældre og leger lidt mindre, men putter lidt mere, så vil de også benytte sig
af dig.

Håber det hjælper...

Mange hilsner
Mette

---

Fra : Ragna

Dato : 25-04-03 09:43

>Men ingen af dem sidder på skødet i sofaen eller mænger sig i sengen

Hej Katja!

Vi har haft det samme med vores lille "høloftsmis", som heller ikke var
særlig kælen.
Vi gjorde det, at når han havde sovet et stykke tid og var godt afslappet,
at vi kælede intenst med ham.
På den måde opdagede han, at det var rart at blive nusset og begyndte at
nyde det rigtigt, og efter mange afteners "kælekurser" storspinder han og
nyder at "holde i pote", mens han bliver kælet.
Han vil endnu ikke ligge på skødet, men vi håber stadig, da han kun er
omkring 2 år og formodentlig får bedre tid til kærtegn med alderen!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Britt Johannesen

Dato : 25-04-03 11:22

Hej Katja

Vi har trænet vores ene mco til at ligge på skødet - hvilket ikke er noget
racen ofte gør - det gjorte vi ved at fodre hende med godbider mens hun blev
lagt på skødet, lækkersulten som hun er blev hun liggende og ventede på
mere.
Hvilket resulterede i at vi ikke længere kan sidde i fred i sofaen mere *g*

Hun er absolut skødekat nu - også selvom hun ikke bliver stopfodret mere
godbidere mere - med enkelte undtagelser af meget varme dage, der bliver det
for varmt i den store pelsfrakke :)

Måske havde Chilli udviklet sig til skøde kat alligevel - med og uden
godbidere - men det er da et forsøg værd ?

Held og lykke
Britt

Fra : Kate

Dato : 25-04-03 16:08

Mine katte er forskelligt kælne, kun Lante er decideret skødekat.
Mowgli og Johan vil gerne nusse, men kun ved siden af mig.
Mowgli er 11 mdr gammel og har ikke altid tid til at kæle. Når han
slapper af nusser jeg ham så. Det kan han godt li' og er begyndt at
komme selv for at blive nusset.
Denne uge har jeg stort set kun været hjemme for at sove hvilket har
betydet at Mowgli har opdaget at han egentligt savner nusning, så han
kom i går morges og i morges for at nusse, hvor han slog kolbøtter af
ren kælenskab.

Jeg har altid praktiseret det med at "føle" kattene, dvs. kun gøre hvad
jeg tror de gider og altid lade dem gå deres vej når de ikke gad mere.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer