Grådighed
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-04-03 19:27

Jeg mener, at de danske campingpladser er dyre, når der kommer et par
stjerner på, men ok de skal også tjener til hele året i campingperioden.

Men jeg mener de er rimelig grådig, når de begynder, at tage gebyr for
gæster til campisterne, altså daggæster, de sælger højst sandsynlig lidt
mere i kiosken, og har ingen udgifter fordi de kommer på besøg i et par
timer, så jeg vil nok komme med den påstand, at de er ved at være for
grådige.

Hvad mener i, er gebyret for gæster i et par timer ok, eller finder i det
også urimeligt?

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 24-04-03 20:00

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> grådige.
>
> Hvad mener i, er gebyret for gæster i et par timer ok, eller finder i det

Jamen det er da sikkert bare en udvikling, vi må acceptere. Ligesom pladsen
må acceptere at vore gæster altid kommer iklædt camping-habit og - sjovt
nok - aldrig parkerer i nærheden af indgangen, men tager det sidste stykke
til fods. Evt. yderligere forklædt med lidt våde badehåndklæder eller lidt
indkøb fra Netto......
OK - jeg ku' osse bare have skrevet det kort: fuldt ud ligeså urimeligt som
p-regeler og afgifter i Kbh.

Jesper
----------
GS500E når når vejret spiller
Volvo når vejret spilder...

Fra : Preben Andersen

Dato : 24-04-03 20:10

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> wrote in message

> Hvad mener i, er gebyret for gæster i et par timer ok, eller finder i det
> også urimeligt?

Jeg synes det er OK. Gæsterne har jo adgang til pladsens faciliteter, såsom
toilet, bad, swimmingpool etc.

mvh
Preben

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 24-04-03 21:54

Jeg finder det totalt urimeligt, toilet er noget ganske almindelig til
rådighed overalt, og svimmingpool skal jo være der, men de kunne for min
skyld, gerne pålægge alle tivolifaciliteter et gebyr, så de ser ikke bruger
dem, kun betaler det reelle beløb, for at overnatte og bruge bad og toilet.

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-03 05:39

> [...]
bruger
> dem, kun betaler det reelle beløb, for at overnatte og bruge bad og

Hvis du synes det er så urimeligt, så lad være med at benytte dig af det.
Der er jo ingen der tvinger dig til at være gæst eller modtage gæster på en
campingplads.

mvh
Preben

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 25-04-03 08:20

Hallo du, jeg betaler de gebyrer der kræves, men jeg er modstander af, at
alle skal være med til at betale for ruthcebaner, hoppepuder og alt andet
gøgl, man desværre, er begyndt med på campingpladserne, jeg betaler gerne
for brusebad og at de sanitære forhold er i orden, men når vi har betalt
gebyr, skulle det jo ikke være nødvendig for pladserne, at opkræve gebyr,
for at campisterne for gæster i deres "hjem", dette gælder jo alle andre
steder også, at når huslejen er betalt, så kræver boligforeninger og
kreditselskaber vel ikke ekstra for at beboerne får gæster i deres
hjem!!!!!!

Jeg betaler hvad det koster, men finder at de ekstra gebyrer er ten på
grådighed.

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-03 13:31

> [...]
> hjem!!!!!!
>
> Jeg betaler hvad det koster, men finder at de ekstra gebyrer er ten på

Hallo du selv. Jeg har registreret dit hyleri, men jeg har altså en anden
mening.

mvh
Preben

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 25-04-03 13:47

Du kan kalde det hyleri, men jeg mener det er en saglig kritik, sammenligner
du pladser i Danmark med dem i Sverrig, så er der en betydelig prissforskel,
til de svenske campingpladsers favør.

Og når campingpladser indfører tivolilignende tilstande, så lad dog dem
betale for de faciliteter, og få en reel pris for overnatningen.

Fra : Sharan

Dato : 25-04-03 09:26

Jeg kan sagtens følge dig Karl-Heinz, vi har selv ikke nogen hjemme boende
børn og synes nøjagtig som dig, at det er skide uretfærdig at vi skal betale
for andres forbrug af luksus faciliteter, næ du gør som vores regering,
indfør brugerbetaling og lad dem der bruger svimmingpool m.m. selv betale
for den luksus de bruger, det ville være mest rimelig.

Og til dig Preben, nu vrøvler du vist, når du skriver at det ikke er nogen
der tvinger os til at være (gæst eller modtage gæster) det er der sgu, for
så vidt jeg ved, er det endnu ulovligt at campere i moder fri natur og det
vil det være så længe vi har en forening der hedder DCU og beskytter camping
pladserne m.m.

Jeg er medlem af DCU, men jeg holder mig netop langt væk fra DCU's
campingpladser, jeg vil ikke betale for andre folks børn og den luksus DCU
har opbygget på deres pladser.

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-03 13:28

"Sharan" <sharan@adr.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er medlem af DCU, men jeg holder mig netop langt væk fra DCU's
> campingpladser, jeg vil ikke betale for andre folks børn og den luksus DCU

Jeg tror det er dig der vrøvler eller ikke kan læse ordentligt:
Der var ikke tale om campister, men om gæster til campister ,der allerede
var på pladsen.

mvh
Preben

Fra : Gismo

Dato : 25-04-03 01:58

Til Preben med flere.

Hvorfor vælger I ikke de pladser der ikke har alt det gøgl som i ikke vi
betale for?
Det skulle ikke undre mig, om ikke I en gang eller to har brugt pladser der
favorisere en eller anden gruppe.

Hvis det er privat økonomien der har det skidt så lad dog hellere være med
at campere.
Selv om I måske ikke fejler noget betaler I alligevel til sygehusene, sådan
er demokrati, også på campingpladserne.

Gismo.

Fra : Sharan

Dato : 26-04-03 13:19

Jeps GISMO
Lad os gøre med campingpladserne som vi gør med sygehusene, vi betaler til
dem over skatte billetten, så kan min nabo, der hader camping, nemlig også
være med til at betale de at jeg kan campere på du luksus prægede tivoli
campingpladser.
Så JUBII lad os inføre "demokrati" for campingpladser, det ville min "nabo"
blive glad for.

Fra : T. Hartung

Dato : 26-04-03 17:54

> [...]
> at campere.
> Selv om I måske ikke fejler noget betaler I alligevel til sygehusene,

lige nøjagtig - de "gamle" vil ikke deltage i fællesskabet - håber børnene
heller ikke vil betale de gamles pension - ind med mere "tivoli" og
livsglade børn og ud med de sur gamle og deres gæster - så skal jeg nemlig
ikke stå i kø ved opvasken/bad/toilettet - fordi pladsen har for mange
gæster der har betalt for lidt i gebyr!!

egoister - kan I ikke høre Jer selv ????

mvh
T. Hartung

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 26-04-03 19:52

Sikken en gang eklatant sludder, vi betaler helt klart gerne betale til
fællesskabet, men helt ærligt, skal du ikke betale for dine egne unger, når
du tager dem med på en tur i tivoli.

Helt klart skal man betale for de ting vi bruger, men gøglet der indføres på
alt for mange campingpladser, må forældrerne jo gribe til pungen, og betale
for de aktiviteter de mener deres børn skal deltage i. Dette har intet med
fællesskab at gøre.

Fra : T. Hartung

Dato : 27-04-03 10:14

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Sikken en gang eklatant sludder, vi betaler helt klart gerne betale til
> fællesskabet,

...... men kun når du selv får noget ud af det - længere oppe er du utilfreds
med gebyrer for gæsterne!! der vil du ikke betale - dobbeltmoral siger jeg

> men helt ærligt, skal du ikke betale for dine egne unger, når
> du tager dem med på en tur i tivoli.

Og det gør jeg jo også - børnene betaler nemlig stadig på pladserne- men
jeg betaler også for Øresundsbroen - har aldrig set den - og det Kongelige
teater o.s.v -og helt ærlig, du er for langt ude - med lidt realitetssans
kan du vel også selv se at man ikke kan skille tingene af som du lægger op
til - det er det vi her kalder "flueknepperi"

> [...]

betale
> for de aktiviteter de mener deres børn skal deltage i. Dette har intet med

Ak ja - der er vist kun fælleseskab når ens ego indgår - alt andet er så
bare asocialt -

Længe leve de dejlige unger på pladserne - hvis de og deres familier ikke
tog på camping - gik 90 % af pladserne falit !!

mvh
T. Hartung

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 27-04-03 18:13

> [...]
utilfreds
> med gebyrer for gæsterne!! der vil du ikke betale - dobbeltmoral siger jeg

Helt ærligt, skal naboen betale din tivolitur med dine unger eller hva.
campingpladser kunne jo lave et reelt system, bl. andet med en legeplads,
hvor forældrerne betaler de dagkort der skal bruges, så færdigt arbejde.

> [...]
> kan du vel også selv se at man ikke kan skille tingene af som du lægger op
> til - det er det vi her kalder "flueknepperi"

Et så lavt latrinære ord er ikke i mit ordforbrug, Og nu er du altså ikke
den eneste der betaler til alt det, uden at bruge det, jeg bor i
Sønderjylland, og bruger hverken teater eller bro, og så langt jeg husker,
så skal de der bruger broerne også betale gebyr for at bruge dem.

> Ak ja - der er vist kun fælleseskab når ens ego indgår - alt andet er så
> bare asocialt -

Igen en påstand helt ude i hampen, vi betaler gerne til fællesskabet, men
altså rutchebane og andet gøgl, hører efter min mening ikke sammen med
campingpladserne.

> Længe leve de dejlige unger på pladserne - hvis de og deres familier ikke
> tog på camping - gik 90 % af pladserne falit !!

Her er vi helt enige, i alle tilfælde, om de dejlige unger, men så langt jeg
kan se, så er der altså også mange enlige par på pladserne, så det er ikke
kun familierne der betaler til CP. Det gør alle der benytter dem.

Fra : Gismo

Dato : 27-04-03 22:25

Karl-Heinz Hansen wrote:

> [...]
> hva. campingpladser kunne jo lave et reelt system, bl. andet med en
> legeplads, hvor forældrerne betaler de dagkort der skal bruges, så

Jeg forstår ikke hvor det er du vil hen, det virker som om at hvis
børne familierne bliver tilgodeset på campingpladserne får du
ondt et vist sted.
Jeg tror, at når campingfatter kigger i pungen og beslutter sig for
langsigtede investeringer, er det velovervejet hvordan han hurtigst
får pengene hjem igen og begynder at tjene mere.

> Igen en påstand helt ude i hampen, vi betaler gerne til fællesskabet,
> men altså rutchebane og andet gøgl, hører efter min mening ikke
> sammen med campingpladserne.

Vil du ikke forklare hvad der høre sammen med en campingplads?

Jeg sidder med en opfattelse af at det er noget med superbingo
i opholdsstuen og slumretæpper foran teltet og en masse
bænke som jeg ikke bruger.

> [...]
> langt jeg kan se, så er der altså også mange enlige par på pladserne,
> så det er ikke kun familierne der betaler til CP. Det gør alle der

Enlige par... øhh.
Før vi fik børn var økonomien stærkere end i dag, og når børnene engang
flyver fra reden bliver det mig der må bære en større del af byrden så alle
befolknings grupper får mulighed for at campere.
jeg håber på at det også er en del af det fælleskab du snakker om.
Det ville være trist med campingpladser kun med børnefamilier
og andre kun med par uden børn.

De bredste skuldre må bære mest.

Gismo.

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-04-03 18:29

T. Hartung wrote:

> Ak ja - der er vist kun fælleseskab når ens ego indgår - alt andet er
> så bare asocialt

Du har ret - og desværre er det mere reglen end undtagelsen at man møder den
holdning i dagens Danmark. Hvis bare at folk kunne stoppe egoismen ned i et
hul med låg på, ville det være et langt bedre land at leve i.

> Længe leve de dejlige unger på pladserne - hvis de og deres familier
> ikke tog på camping - gik 90 % af pladserne falit !!

Sådan er det - og hurra for en prisstruktur der gør det muligt at campere
"trods" børn.

Ingen tvivl om at vi alle vil have det så billigt som muligt - man kan jo
bare vælge en plads uden det omtalte "Tivoligøgl" og så betale en relativ
høj pris... Eller man kan vælge en af de 5-stjernede med alt inklusive og
betale en højere - men relativt set lavere pris.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sharan

Dato : 26-04-03 22:09

Hold kæft hvor nogle er platte at høre på, nu er jeg stadig 28 år fra
pensions alderen og anser mig da heller ikke for at være gammel, men
Pensionen har sgu da intet med sagen at gøre, de mennesker der går på
pension har da selv opsparet til denne. Jeg kan ikke se hvordan det hænger
sammen med tivoli campingpladser, det må være Hartung's uvidenhed der
spiller ham et pus.

Og livsglade børn, da han fuldstændig ret, de er bare dejlige, jeg har selv
to af slagsen, men de har aldrig forlangt at få tivoli lignende forhold for
at kunne underholde sig, jeg har virkelig hørt campister sige, når vi tager
på en campingplads der har alt, så suser ungerne rundt, hele dagen og
aftennen med, for så har vi voksne mere tid til at "hygge" os. Jeg vil nu
hellere tilbringe min fritid, konstruktivt sammen med børnene, end at side
og kigge på flasken det meste af dagen, jeg siger nu ikke at det er alle
forældre der gør det, men mange gør sgu.

Nu ligger jeg selv på en Camping plads i det nordjyske, en rigtig natur
perle, uden tivoli anlæg og her er mange, som Hartung kalder dem, gamle, men
de er bestemt ikke sure, de er glade, sjove, hyggelig, hjælpsomme og utrolig
spændende mennesker at være sammen med, der er altid et smil på læben og der
er sgu mere fut i dem, end i de der kalder sig unge, samt går de "gamle"
bestemt ikke af vejen for en god fest.

Og egoist, det ser jeg nu bestemt ikke mig selv som, men motorcykelist,
campist og livsnyder, ja det er jeg
Men jeg bryder mig stadig ikke om, campingpladser med tivoli anlæg *S*

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-04-03 19:00

"Gismo" <baatnakkedummy@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> at campere.
> Selv om I måske ikke fejler noget betaler I alligevel til sygehusene,

Du behøver ikke stile din mail til mig. Jeg synes folk skal betale for det
de bruger, og hvis man ikke er tilfreds med det, kan man jo flytte et andet
sted hen. Fremgik det ikke af mine indlæg?

mvh
Preben

Fra : Gismo

Dato : 26-04-03 19:16

Preben Andersen wrote:

> [...]
> for det de bruger, og hvis man ikke er tilfreds med det, kan man jo
> flytte et andet sted hen. Fremgik det ikke af mine indlæg?

Sorry Preben der gik jeg vist forkert i byen, det må du meget undskylde.

Gismo

Fra : Verner

Dato : 27-04-03 14:39

Grådigheden er da nået ud over at betale for gæster, alt kan
efterhånden bruges for at sløre prisen for en overnatning..

Strøm per døgn - 30 kroner...
Brusebad i 3 minutter - 5 kroner..
Pladsgebyr - 20 kroner (hvad er et pladsgebyr egentlig ?)

Men der er vel mange muligheder endnu !

Mvh

Verner

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 27-04-03 17:16

Verner <vv@mail.tele.dk> skrev i news:3eabdbd6.8040491@dtext.news.tele.dk...
> Grådigheden er da nået ud over at betale for gæster, alt kan
> efterhånden bruges for at sløre prisen for en overnatning..
>

> Strøm per døgn - 30 kroner...

Om 30 kroner er lidt i overkanten vil jeg ikke kommentere yderligere. Men er
du klar over, hvor mange strømforbrugende campister der i dag har både
el-varme, lys, vandvarmer, kaffemaskine, ovn, mikroovn, fjernsyn etc.? Der
er efterhånden mange, der bruger pænt meget strøm. For eksempel sådan en
lille elvarmer på 1-2 kW/h bruger altså hurtigt en hel del strøm. Så jeg
synes nu ikke at strømpriserne er helt underlige. Og så skal pladsejeren
skal jo trods alt også tjene lidt. Det er jo hans levebrød. Jeg jeg synes nu
ikke, at det er helt forkert at tage et fast beløb per dag for strøm.

> Brusebad i 3 minutter - 5 kroner..
> Pladsgebyr - 20 kroner (hvad er et pladsgebyr egentlig ?)

Jeg ved ikke helt, om det er grådighed at tage ovenstående gebyrer, for jeg
kan jo ikke se, hvad ex. en overnatning for en voksen/barn koster. Men det
er da efter min mening klart med til at gøre "gebyrskoven" uoverskuelig for
kunden.

--
Venlig hilsen
Ida Maria Kiefer

Fra : Verner

Dato : 27-04-03 21:01

On Sun, 27 Apr 2003 18:16:19 +0200, "Ida Maria Kiefer"
<idamaria@kiefer.dk> wrote:

> [...]
>er da efter min mening klart med til at gøre "gebyrskoven" uoverskuelig for

Ja det er netop gebyrskoven der er med til at sløre den egentlige
pris.

Læg dog alle disse nødvendige tillæg ind i grundprisen for en
overnatning - det vil gøre det væsentlig nemmere at sammenligne
priser.

Det virker lidt som om man "gemmer sig" lidt bag gebyrer - som måske
er pålagt pladsen udefra - det er de ikke..

Prisskilt hos bageren:

1 stk.stort franskbrød - grundpris Kr. 10,-
Birkes - tillæg Kr. 2,00
Sprød skorpe - tillæg Kr. 1,50
2 stk. endeskiver - tillæg Kr. 1,50
Opbevaring efter bagning - tillæg Kr. 0,50
Indpakning - tillæg Kr. 0,50

Ialt kr. 16,00

mvh
Verner

Fra : sogs

Dato : 28-04-03 08:04

Verner wrote:

> [...]
> Sprød skorpe - tillæg Kr. 1,50
> 2 stk. endeskiver - tillæg Kr. 1,50
> Opbevaring efter bagning - tillæg Kr. 0,50

Ha Ha - Hvor køber du brød - forleden måtte jeg af med 28, godt nok
for et brød der blev "forklaret og begrundet" af en sød pige,
økologisk, (spelt ?) lang hævetid, og et sundt "rigtigt" navn - (
Burde nok hedde; "Den 6´sans" ). - Magien blir så forløst når vi
bider i sagen og syns at hele er umagen værd. Det var nu
fremragende - men kr. 28 for et lille brød ? ) Måltidet ku næsten
kattegoriseres som den hellige nadver.

Mon ikke de fleste er ligeglade med mellemregningerne hvis
slutproduktet er tiltalende.

Har fulgt argumenterne i tråden og syns på en måde at alle sammen har
ret - Er også atypisk, idet vores 2´ kuld blir troet være børnebørn.
Og nogle "gamle" er da også utrolig glade for at ha børnebørnene med,
at ku se dem drøne rundt med røde kinder.

Det hele kan koges ned til respekt - respekt for børn og
børnefamilier - respekt for mellemvaren, og respekt for bingo
generationen. (Bingo er faktisk sjovt hvis man kan vinde nogle rigtig
fede premier.) Respekt, og positiv indstilling, der ikke altid er en
medfødt egenskab, men opstår gennem erfaringer samlet hos de enkelte.

Ofte er det enkeltoplevelser der farver et helt ophold - og er et par
boldspillende unger blevet kostet væk til rette område af en brysk
herre der ikke kan høre TV avisen og vejret - hænger stemningen i
alle parter længe efter.

Erfaringer fra en rækkehus boligforening siger, at bedste løsning
imellem generationerne er en 5mmer til en is og en indkøbsliste fra
den "gamle", der derefter får ordnet alle sine ærinder på grund af
"guleroden" - og den lille snak undervejs gir så anledning til et lidt
fortolig udveksling af tips om dette og hint - så det hele ikke skal
skriges ud over pladsen.
Er ungerne ikke rigtig motiverede, finder de hurtigt et andet sted at
spille for ikke at risikere at blive sat til noget -

At man har ret, begrunder ikke at man er utaktisk.

Men den ældre og mere erfarne skal huske, at det positive initiativ og
belønningen skal komme fra dem. F.eks Aldi sælger kassevis af
"ispinde" til fantasipriser og da fastliggere gerne har en 500 l.
fryser burde diplomatiet ha gode mulighedder.
Den gamle joke med biograbilletterne til lillebroren fra søsterens
tilbeder har bestemt rod i virkeligheden. ( Find lige et andet sted) -

I det hele taget kommer man meget langt med brok, hvis der foregår
sympatisk, modtageren lige får tid til at tænke og ikke bliver
tillagt de værste ubegrundede motiver.

mvh sten

Fra : Hans Jørgen

Dato : 28-04-03 17:08

Ida Maria Kiefer wrote:
> [...]
> fjernsyn etc.? Der er efterhånden mange, der bruger pænt meget strøm.
> For eksempel sådan en lille elvarmer på 1-2 kW/h bruger altså hurtigt
Åh jeg ved ik! man ka jo ik bruge mere strøm end sikringen ka bære.
med en 10 a sikring kan du max trække 2200 W så kan man da regne ud hvor
meget det blir.
Og bortset fra det så har mange pladser et direkte forbud mod:
Elvarmer, Elkedel og lign. og så kan man spørge hvorfor en pris på lige
netop 30 er rimelig.
Den ER måske rimelig, men det er umuligt at få belyst hvorfor prisen er hvor
den er, det vil man ikke rigtig ud med.
Jeg har forsøgt at få Danske pladser til at oplyse hvorvidt der er
tilladelse til at benytte el varme (rimelig taget i betragtning at der
sælges en del elpatroner) jeg må desværre sige at kun få har villet svare,
en enkelt enda med ordene "hvad kommer det dig ved".
SÅ jeg mener at en diskussion omkring elpriserne egentlig er i orden. I
hvertfald kontra diverse forbud mod at bruge den el man betaler for. Det er
i bund og grund det jeg interesserer mig for.
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 28-04-03 18:07

Hans Jørgen wrote:

> Åh jeg ved ik! man ka jo ik bruge mere strøm end sikringen ka bære.
> med en 10 a sikring kan du max trække 2200 W så kan man da regne ud
> hvor meget det blir.

Jeg synes efterhånden denne debat er blevet lidt grotesk. Taler vi strøm
svarer de 30 kroner vel til ca 20 kw/t, så kan du jo selv regne videre. Tag
så også lige med at etableringen af ledningsnettet vel også skal betales, og
måske endda forrentes. Og der er jo ingen der tvinger nogen til at aftage el
på campingpladsen. Men så er det vel for dyrt at bruge gas til opvarmning.
Stakkels campister.
Nogle campingpladser satser på børnefamilier, andre satser på lystfiskere og
andre igen på surfere. Så find da de pladser der har det I ønsker, i stedet
for at komme med alt det meningsløse ævl.
I dag er børn vænnet til at der er legeredskaber de steder hvor de
tilbringer deres tid. Derfor er det glædeligt at de også kan genkende noget
når de kommer på en campingplads. Jeg glæder mig i hvert fald til mine
børnebørn bliver store nok til at komme med. Og gæt så bare på hvilken type
campingplads jeg søger.
Og så kan jeg slet ikke forstå at campister har tid til at svare adskillige
gange på sure opstød i denne tråd, find da campingvogn, teltvogn eller telt
frem og kom ud i naturen. Der er masser af pladser uden "tivoli" Hvad for
øvrigt med svømmepøl, men den bruger i måske selv, og derfor er det ok?
Og så skal I ikke forvente at jeg besvarer evt. svar til dette, jeg har da
heldigvis bedre at tage mig til.
Ebbe

Fra : Verner

Dato : 28-04-03 21:26

On Mon, 28 Apr 2003 19:07:18 +0200, "Ebbe Rasmussen"
<ebberas@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hans Jørgen wrote:

>Tag så også lige med at etableringen af ledningsnettet vel også skal betales, og
>måske endda forrentes.

Enig, men hvorfor er det ikke lagt ind i grundprisen for en
overnatning ?

Hvad med etablering af vandrør - etablering af græsplæne - opsætning
af flagstang - skal der også gebyrer på den slags ting ?

mvh
Verner

Fra : Gismo

Dato : 28-04-03 22:36

Verner wrote:

> [...]
>
> Hvad med etablering af vandrør - etablering af græsplæne - opsætning
> af flagstang - skal der også gebyrer på den slags ting ?

Hvorfor ikke bare lave en fast pris på en plads alt incl. både personer og
faciliteter hvad end de måtte være, strøm o.s.v.
Det ville være 100 gange nemmere.

Gismo

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-04-03 10:03

Ebbe Rasmussen wrote:

> Jeg synes efterhånden denne debat er blevet lidt grotesk. Taler vi
> strøm svarer de 30 kroner vel til ca 20 kw/t, så kan du jo selv regne
> videre.

Ja, det kan man da - og ret hurtigt kan du se at de mange steder hvor du
ikke må bruge EL til opvarmningsformål, der er der tale om en grov overpris.

> Tag så også lige med at etableringen af ledningsnettet vel
> også skal betales, og måske endda forrentes.

Selvfølgelig skal det det - man må nok se i øjnene at det koster noget at
starte og drive en campingplads! Det er det vi betaler for via
overnatningspriserne. At en del af dette så dækker etableringsudgifterne er
der ikke noget galt i. Og hvis man så bruger noget strøm, så skal det
betales - men, det nytter ikke noget at sælge strøm og så sige at man ikke
må bruge det.

> Og der er jo ingen der
> tvinger nogen til at aftage el på campingpladsen. Men så er det vel
> for dyrt at bruge gas til opvarmning. Stakkels campister.

Hvis du læser artiklen på http://www.campingstuff.dk/cs/elundersog.php kan
du se at det hele handler om at campisternegerne betaler for den strøm der
bruges - men ikke vil betale for noget de ikke må eller kan bruge

> Nogle campingpladser satser på børnefamilier, andre satser på
> lystfiskere og andre igen på surfere. Så find da de pladser der har
> det I ønsker, i stedet for at komme med alt det meningsløse ævl.

Hvor finder du det ævl? Fordi du ikke er enig med folk behøver det ikke være
ævl. Gensidig respekt, tak!

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 29-04-03 10:08

Carsten Stage wrote:

> ... se at det hele
> handler om at campisternegerne betaler for den strøm der bruges - men
> ikke vil betale for noget de ikke må eller kan bruge

Som man dog kan formulere sig - jeg ved ikke hvorfor jeg skulle sammenblande
campister og negre...

Og sogs - hvad kan du få ud af den...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : sogs

Dato : 30-04-03 16:14

Carsten Stage wrote:

> Som man dog kan formulere sig - jeg ved ikke hvorfor jeg skulle
> sammenblande campister og negre...
>
> Og sogs - hvad kan du få ud af den...

Trøst - det er ikke bare mig der prikker forkert - må rette
ustandselig - det intresante er hvordan det opstod - ubevidstheden er
en sjov størrelse.
Tænker man for meget blir f.eks. sex dårligere - ( selv om de siger,
at det hele sker i hovedet man synger dårligere, spiller violin
elendigt, og er sikkert helt umulig på cyklen.

Kan være i fik meget sol i Påsken så det absolut skulle ud imellem
ribenene - Zulu -

mvh sten

Fra : T. Hartung

Dato : 30-04-03 20:39

"sogs" <sogs@image.dk> skrev i en meddelelse news:GNRra.42677$> >

> Trøst - det er ikke bare mig der prikker forkert - må rette
> ustandselig -

hehe kender det godt

> Tænker man for meget blir f.eks. sex dårligere - ( selv om de siger,
> at det hele sker i hovedet man synger dårligere, spiller violin
> elendigt, og er sikkert helt umulig på cyklen.

.... er hermed holdt op med at tænke STRAKS !!

... æhh nogle siger jeg endnu aldrig er begyndt ... måske derfor - men hvor
kunne jeg så være blevet go'

mvh
T. Hartung
Der snart skal på camping med "tivoli" strømforbrug og masser af hygge !!!

Fra : Hans Jørgen

Dato : 29-04-03 10:03

Ebbe Rasmussen wrote:

> [...]
> måske selv, og derfor er det ok?
> Og så skal I ikke forvente at jeg besvarer evt. svar til dette, jeg

Halløjsa...
Det ser ud som om det er et svar til Claus Lind, det var mere til Ebbe
Rasmussen... Sorry.
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Claus Lind

Dato : 28-04-03 18:50

Hej alle Campister

Jeg synes også det er dyrt med 30.- kr pr døgn for strøm....meeen husk lige,
instalationen, specielt i dk. er ret omfattende for at kunne dække behovet,
nu skal jeg passe på ikke at blive for teknisk men det er ikke lovligt at
forsikre en alm. stikkontakt med mere end 13 ampere ( 2990W ), derfor er der
grænser for, hvor mange der kan " deles " om en sikring, så der skal meget
instlation til på en campingplads for at give alle en mulighed for at bruge
strøm og det koster altså en del at anlægge og ikke at forglemme at
vedligeholde, for folk er ikke ret flinke til at passe på tingene, har jeg
tit set.

Nå, når nu alt dette er sagt har jeg selv løst problemet således: Jeg har
bygget et ekstra batteri i bilen ( det er adskildt via et relæ ) som der kan
bruges af til det er fladt ( det har jeg aldrig prøvet endnu ) . Jeg har
købt en 12v=/ 230v~ omformer og indkøbt 6W ( der lyser som 25W ) lavenergi
lamper der kører på 12v~ , som de får fra en omformer. Det lyder måske for
ikke fagfolk som bøvlet, men det virker og ungerne og jeg kan få ladet de "
uundværlige " mobiltlf op og bruge andre ting der kræver 230v.

I øvrigt camperer jeg i en CampLet som jeg er utrolig glad for.

Lad os alle få en god og positiv camping sæsson i en glad ånd

Venlig hilsen
Claus Lind

Ps. = er lig med jævnstrøm
~ er lig med vekselstrøm

Fra : Hans Jørgen

Dato : 29-04-03 09:52

Helt ærligt, læs det sidste i mit indlæg, det er især forbudene der er
interessante - at betale 30 kr pr døgn og så samtidig et forbud mod at bruge
strøm - hvad betaler man så for.
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-04-03 16:16

"Sharan" <sharan@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indfør brugerbetaling og lad dem der bruger svimmingpool m.m. selv betale
> for den luksus de bruger, det ville være mest rimelig.

Måske skulle vi støtte mere op om Back To Nature Camping, d.v.s. enkelt
udstyrede pladser og til rimelige priser. Se evt. http://www.backtonature.dk
I takt med at vore campingvogne har alt muligt udstyr og comfort synes jeg
at det eneste man behøver er en græsmark, smuk udsigt, fred, ro, en ren
enkel toiletbygning og en stikkontakt med 10 A.

mvh Tommy

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-03 18:06

"Tommy Hansen" <kth@sport.dk> wrote in message
> [...]
> at det eneste man behøver er en græsmark, smuk udsigt, fred, ro, en ren
> enkel toiletbygning og en stikkontakt med 10 A.

Nu ved jeg ikke hvor meget Back to Nature der er i en stikkontakt, men
ellers er det da en rigtig god idé.

mvh
Preben