Fatter nada :)
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-03-01 00:54

Heysan!

http://www.whitehat.dk/smssend/test.php?test=123

Filen indeholder:

<?php
echo $test;
?>

Hvorfor dævlen printes 123 ikke?

Jeg prøvede med phpinfo(); - den laver output fint nok.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 24-03-01 01:10

> http://www.whitehat.dk/smssend/test.php?test=123

> [...]

manglende gpc registrering i globals?

prøv <?php echo $HTTP_GET_VARS['test']; ?>

se undersektioner til http://www.php.net/manual/en/language.variables.php

--
Mvh. Nezar Nielsen
støvmideopdrætter.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-03-01 02:00

Nezar Nielsen skrev:

>manglende gpc registrering i globals?

Yup!

Hvordan hiver jeg alle variablerne over?
Og hvad hvis jeg sender variablerne gennem POST og ikke GET?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-03-01 08:50

Lasse Hedegaard skrev:

> Hvordan hiver jeg alle variablerne over?

http://whitehat.dk/support/nykodestump/

Du kan også skrive følgende i din .htaccess-fil (med mindre muligheden
er slået fra af Klaus Lyngsø):

php_value auto_prepend_file
/usr/local/www/whitehatdk/www/inkl/nykodestump.php

(Det skal på én linje). Måske skal stien i citationstegn?

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-03-01 10:13

Jonas Koch Bentzen skrev:

>http://whitehat.dk/support/nykodestump/

Ja, det fandt jeg udaf, en yderst uhøflig person måtte råbe og skrige
af mig i deres forum...

Men hvad er idéen med den opsætning? Den er jeg ikke stødt på før,
umiddelbart kan jeg ikke rigtig se nogle fordele ved den.

Fra : Henrik Larsson

Dato : 24-03-01 10:26

> Men hvad er idéen med den opsætning? Den er jeg ikke stødt på før,
> umiddelbart kan jeg ikke rigtig se nogle fordele ved den.

Opsætningen "register_globals off" har en sikkerhedsmæssig fordel.

Ingen kan lave globale variabler i dit script uden du giver dem lov.

Mvh Henrik