MS Windows
briani 27239
Hjælp...er forsvundet !!
Fra : Kirsten Lehd

Dato : 25-04-03 07:01

Jeg har winXP og pludselig kan jeg ikke bruge hjælp, den skriver jeg skal
genindstallere den, men det betyder jo en formattering og det har jeg slet
ikke lyst til igen igen ;-(
Er der en måde jeg kan indstallere hjælp på uden ?
mine gendindlæsning-cd'er er da kun til helt ny indstallering.
mvh Kirsten

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-03 07:08

Kirsten Lehd skrev:
> [...]
> Er der en måde jeg kan indstallere hjælp på uden ?
> mine gendindlæsning-cd'er er da kun til helt ny indstallering.

Hvis du havde kikket 2 dage tilbage i
gruppen, så havde du også læst:

--
/Gevaldi
*Boykot de nye gebyrer som QXL indfører fra 1.

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 25-04-03 07:41

"Gevaldi" <georg_valdi (a) hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du havde kikket 2 dage tilbage i
> gruppen, så havde du også læst:

Jeg havde ikke læst det indlæg, og hvis jeg skulle gå tilbage og læse alle
indlæg der bare tilnærmelsesvis handlede om det samme fik jeg nok at se til

Jeg kan ikke bruge Madsens råd her, jeg har prøvet at starte op med den
første af mine 3 stk genindlæsningcd'er, og den giver mig blot mulighed for
at genindstallere....jeg tør ikke trykke på et bogstav og håbe det er
rigtigt når den spørger om jeg er klar til formattering ....
så andre gode råd ???
mvh Kirsten

Fra : Leo.E

Dato : 25-04-03 13:33

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote in message news:<3ea8d87a$0$42563$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> at genindstallere....jeg tør ikke trykke på et bogstav og håbe det er
> rigtigt når den spørger om jeg er klar til formattering ....

Hvorfor 3 genindlæsningsskiver!
Bortset fra det ka´jeg kun give Madsen ret,
hvis du bruger den rigtige får du muligheden
for at installere andet end lige XP
Hilsen: Leo

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 25-04-03 16:04

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor 3 genindlæsningsskiver!
> Bortset fra det ka´jeg kun give Madsen ret,
> hvis du bruger den rigtige får du muligheden
> for at installere andet end lige XP
> Hilsen: Leo
Der er 3 skiver og i min brugerhåndbog står der ikke noget som helst om at
jeg kan reparere ....og når jeg genindlæser (har prøvet 2 gange) så giver
den heller ikke denne mulighed, kun en ren formattering. Jeg kan dog lade
d.drevet stå urørt, altså gemme dokumenter. Men det hjælper jo ikke når det
er windows der driller..
mvh Kirsten
ps... ved indstallation bruges alle 3 skiver...

Fra : Thomas

Dato : 25-04-03 08:24

On Fri, 25 Apr 2003 08:40:54 +0200
"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote:

> [...]
> at genindstallere....jeg tør ikke trykke på et bogstav og håbe det er
> rigtigt når den spørger om jeg er klar til formattering ....

Det tyder på at du har købt en af dise her" mærkevare Pc-er" der komemr med nogel specailfabriekrede cd-er der indeholder både winxp og en amsse andet fra producentens side.
det gør det desværre meget uoverskueligt at gøre andet end at smide diskene i drevet og installere fra bunden af

Du kan prøve at starte installationen igen og se om du på et tidspunkt får nogle valgmuligheder vedr. installtion af win xp.
Prøv at reparere, såfrem den mulighed kommer, eller installere oveni den gamle XP installtion.... det kan man med en alm., win xp cd.

ellers må du nok ud og bide i det sure ævle, og backe dine vigtige ting op, og så reinstallere hele dyret igen...

Venligst

Thomas
Der pr definition aldrig køber mærkevare pc'er da de sjældent er iorden og skaber flere fustrationer, en de påstår at fjerne.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 25-04-03 15:12

"Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der en måde jeg kan indstallere hjælp på uden ?
> mine gendindlæsning-cd'er er da kun til helt ny indstallering.

Prøv at hente Dough Knox's fixwinxphelp.vbs på:
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/fixwinxphelp.htm

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 25-04-03 15:57

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me, 2000 og XP.

Jeg har kikket på siden og læser dette .
NOTE: This script will not correct issues that are accompanied by an error
message. The indications for the use of this script are that Help and
Support will not open, there is no error message, just a brief change of the
mouse cursor to an hourglass.

Jeg modtager jo en error message !!! så dette er jo ikke løsningen, ellers
et godt bud.

mvh Kirsten

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 26-04-03 11:25

On Fri, 25 Apr 2003 08:00:54 +0200, "Kirsten Lehd" <¤@spam.dk> wrote:

> [...]
>Er der en måde jeg kan indstallere hjælp på uden ?
>mine gendindlæsning-cd'er er da kun til helt ny indstallering.

Jeg mener at kunne huske, at en version af regcleaner lavede det nummer,jeg
downloadede et script der klarede det problem.

M.v.h
Niels Wang Hansen