MS Windows
briani 27239
Virtuel hukommelse igen
Fra : Martin Petersen

Dato : 24-04-03 22:48

Hejsa...

Jeg har 1024 mb ram.... Vil jeg med fordel kunne slå min virtuelle
hukommelse helt fra, eller skal jeg op på mere ram før det vil være
optimalt?

- Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-04-03 11:41

Nej det vil aldrig være godt at slå den helt fra uanset mængden af
RAM. Med så meget RAM kan du sikkert godt sætte den ned til en fast
størrelse. Hvor meget du kan sætte den ned afhænger af hvilke
programmer du kører. Arbejder du for eksempel med 3D modelling kan du
sikkert ikke sætte det ned.

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-04-03 12:44

> [...]
> størrelse. Hvor meget du kan sætte den ned afhænger af hvilke
> programmer du kører. Arbejder du for eksempel med 3D modelling kan du

Jeg kører med en fast størrelse på 1 gb, på sit eget drev. Men hvis der
kunne vindes lidt hastighed på at slå den fra, var det jo værd at tage
med.

Tak for svaret.

- Martin

Fra : Mike Crenshaw

Dato : 25-04-03 17:15

> Jeg kører med en fast størrelse på 1 gb, på sit eget drev. Men hvis der
> kunne vindes lidt hastighed på at slå den fra, var det jo værd at tage
> med.

jeg har 768mb ram og har slået virtuel memory fra og det kører fint.. skal
du køre tungere grafiske programmer kan det være en fordel.. men ellers
behøver du ikke..

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-04-03 00:10

Det vil ikke give nogen hastighedsgevinst.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 07:23

In dk.edb.system.ms-windows, Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]vvs.dk>
says...
> Jeg kører med en fast størrelse på 1 gb, på sit eget drev. Men hvis der
> kunne vindes lidt hastighed på at slå den fra, var det jo værd at tage

Hvad bruger du maskinen til?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-04-03 07:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.system.ms-windows, Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]vvs.dk>
> says...
>
> Hvad bruger du maskinen til?

Lige for øjeblikket: hovedsageligt spil. Det sker der får sneget sig
lidt 3dMax ind i al useriøsiteten, men vejret lokker sq mere. :)

- Martin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 22:15

In dk.edb.system.ms-windows, Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]vvs.dk>
says...
> Lige for øjeblikket: hovedsageligt spil. Det sker der får sneget sig

Til spil har du ikke behov for pagefile.

> lidt 3dMax ind i al useriøsiteten, men vejret lokker sq mere. :)

Sæt den til 256 MB fast (initial og max). Jeg tvivler seriøst på at du
for brug for mere end det.

Husk på at det medfører et performanceloss at tilgå virtuelle
adresseområder der ikke ligger indenfor systemets RAM.