MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000 lukker ikke rigtigt
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 24-04-03 21:21

Hej Alle

Jeg har pludselig og uforståeligt fået et problem.
Når jeg klikker på luk computer, lukker windows godt nok ned,
men den stopper ikke min computer, skærmen står med blå skærm
og systemet kører videre.
Der er ingen fejl når jeg så har slukket for strømmen og starter igen,
da starter windows op som den plejer.
Tidligere var det sådan, at skærmen slukkede og systemenheden
standstede.
På forhånd tak for gode svar.
Ole J. Hansen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 24-04-03 22:25

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da starter windows op som den plejer.
> Tidligere var det sådan, at skærmen slukkede og systemenheden

W2k kan ikke udnytte computerens lukke-ned-funktion på samme måde som f.eks.
WIN 98 SE. W2k vil efter nedlukning efterlade blå skærm i 640 x 480
opløsning (gammeldags DOS-format) med beskeden, at du nu kan slukke din
computer.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 25-04-03 10:47

On Thu, 24 Apr 2003 23:25:12 +0200, "Karsten Jensen"
<bito@nosprmtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>WIN 98 SE. W2k vil efter nedlukning efterlade blå skærm i 640 x 480
>opløsning (gammeldags DOS-format) med beskeden, at du nu kan slukke din

Det virker da ellers helt fint på min W2k, så det passer ikke helt.

mvh
Flemming

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 25-04-03 10:48

On Thu, 24 Apr 2003 22:21:19 +0200, "Ole J. Hansen"
<ojh@hansen.mail.dk> wrote:

> [...]
>da starter windows op som den plejer.
>Tidligere var det sådan, at skærmen slukkede og systemenheden

Gå ind i kontrolpanel -> Egenskaber for strømstyring -> Avanceret ->
Afbryderknapper: sæt den til at slukke for computeren.

mvh
Flemming

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 25-04-03 21:03

Hej igen
Tak for det gode svar Flemming, nu virker det fint.
Ole J. Hansne
<xxx@nowwhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
SNIP

Fra : Karsten Jensen

Dato : 26-04-03 00:20

> [...]
> Hej igen
> Tak for det gode svar Flemming, nu virker det fint.

Det må da være en specielt udgave du har af W2k? På min i den rude, du
henviser til, står der blot "Angiv den opførsel, du vil have" og så kan jeg
sætte flueben i en rubrik, der gør, at der vises ikonet for strømforsyning
på process linien.

Der synes heller ikke at være andre muligheder for at få W2k til at slukke
for computeren. Kan det værs fordi, det er en W2k Prof.?

Mvh
Karsten Jensen

Fra : xxx@nowwhere.com

Dato : 26-04-03 09:35

On Sat, 26 Apr 2003 01:19:44 +0200, "Karsten Jensen"
> [...]

>Der synes heller ikke at være andre muligheder for at få W2k til at slukke
>for computeren. Kan det værs fordi, det er en W2k Prof.?

Nej, det er ikke en speciel udgave af w2k, men dit bundkort/bios skal
understøtte funktionen. Det kan du muligvis sætte op i din bios, hvis
det altså understøttes.

mvh
Flemming