Minimum længe på hjemmeside
Fra : Mr. Smith

Dato : 25-04-03 12:20

Jeg har via mit stylesheet sat "height: 400px" på en boks for at sikre mig
at siden, uanset indholdsmængde, har en minimum længde. Men hvis indholdet
rækker længere ned af siden end de 400 px følger sidens bund ikke med. Med
"overflow" er min eneste mulighed "scroll" (ikke ønskværdigt) - så hvordan
sikrer jeg mig en minimum sidelængde, samtidigt med at siden skal kunne
blive længere hvis nødvendigt.

Se evt. http://dusted.homepage.dk/testcenter.htm for at se indholdet strække
sig ud over sidens minimumlængde.

// smith

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-04-03 13:25

"Mr. Smith" <no@email.43rf> writes:

> [...]
> sikrer jeg mig en minimum sidelængde, samtidigt med at siden skal kunne

Jeg fristes til at sige at du skal bruge CSS-egenskaben "min-height".
<URL:http://www.w3.org/TR/CSS2/visudet.html#min-max-heights>
Den er dog, naturligvis, heller ikke understøttet af IE.

Et (grimt) hack der tvinger en højde på 400px er:
Tilføj
i starten af feltet og
i slutningen.
(jeg ville foretrække "width:0px", men så ignorerer Mozilla div'en)

/L