Hvordan bruge to lydkort i en computer ?
Fra : Hugo

Dato : 25-04-03 12:17

Jeg vil gerne kunne bruge den interne lydchip (AC97) foruden mit Sound
Blaster Live 5.1, men som det er nu udelukker det ene det andet........
Hvorfor ?

Bundkortet er Soltek SL-85drv5. OS. er XP Pro.

Normalt ville jeg kunne vælge hvilket kort der skal være aktivt i
kontrolpanelet, men Windows, eller bios vil ikke vise begge kort samtidigt
?????????????

Hvad pokker gør jeg ?

Hi' Hugo

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-04-03 12:43

> Normalt ville jeg kunne vælge hvilket kort der skal være aktivt i
> kontrolpanelet, men Windows, eller bios vil ikke vise begge kort samtidigt
> ?????????????

Jeg har ikke prøvet at køre med to lydkort under xp, men jeg har gjort det
under win2k...

Der kunne man i mixeren vælge egenskaber og vælge hvilket lydkort man ville
justere på...

I f.eks. winamp kan du tage egenskaber for output plugin'et og vælge
lydkort...

Jeg ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt?

Mvh Thomas

Fra : Nicholai

Dato : 25-04-03 14:15

"Hugo" <hugo@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Normalt ville jeg kunne vælge hvilket kort der skal være aktivt i
> kontrolpanelet, men Windows, eller bios vil ikke vise begge kort samtidigt

Jeg har tidligere haft problemer med windows hvis der er skiftet chipset

//NPO