Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital billeder for store på tv
Fra : lhs

Dato : 24-04-03 16:05

Hej

Jeg har købt et 2.1 mega pixels digital foto kamera, der i bedste opløsning
fotografere billede i 1200x1600. Nu brænder jeg det med winoncd som videocd
til tvet. Men problemet opstår når jeg vil spille den på mindvdafspiller til
tvet, så er billederne for store.. jeg har også prøvet at afspille
billederne direkte som jpg filer og problemet er det samme. Min dvd
afspiller er en united, men jeg tror ikke at det er der problemet er, men
snarre i billedets opløsning. Jeg har før haft en 1.3 mega pixel kamera,
hvor jeg direkte kunne brænde billeder der blev vist korrekt på samme måde.
Nogen har ideer eller gode råd.

Lars HS

Fra : Alex W

Dato : 24-04-03 16:17

"lhs" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snarre i billedets opløsning. Jeg har før haft en 1.3 mega pixel kamera,
> hvor jeg direkte kunne brænde billeder der blev vist korrekt på samme

Hej Lars

Et videobillede er 768 x 576 punkter eller 768 x 510 punkter i
videoredigering.
Sæt opløsningen ned, så kommer det til at køre godt igen.

/Alex

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-04-03 16:38

On Thu, 24 Apr 2003 17:17:05 +0200, "Alex W"
<skriverstuen@adr.dk> wrote:

> [...]
>videoredigering.
>Sæt opløsningen ned, så kommer det til at køre godt igen.

???
Jeg har aldrig sat opløsningen ned, og har ingen problemer med
det, jeg brænder med Nero.
Jeg troede at Nero selv tilpassede, og det må den da også have
gjort.
Jeg har brændt en tilfældig pærevælling af BMP-JPG, nogle i stor
opløsning 2272x1704
Hvordan kan det gå til, -beginners luck ?
mvh Ebbe

Fra : Henrik Høgh

Dato : 28-04-03 17:55

> [...]
>Jeg har brændt en tilfældig pærevælling af BMP-JPG, nogle i stor
>opløsning 2272x1704
>Hvordan kan det gå til, -beginners luck ?

Hvordan i al verden bruger du Nero ttil at brænde til TV
Nero 5.5.7.7, sidder på min maskine. Men hvordan laver jeg jpg om til
noget mit tv kan se?

Henrik Værum Høgh

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-04-03 18:13

On Mon, 28 Apr 2003 18:54:35 +0200, Henrik Høgh
<td253@hotmail.com> wrote:

>Hvordan i al verden bruger du Nero ttil at brænde til TV
>Nero 5.5.7.7, sidder på min maskine. Men hvordan laver jeg jpg om til
>noget mit tv kan se?
>
>Henrik Værum Høgh

Du skal ikke lave JPG om:
-------
Jeg fik god hjælp fra J.P.Karlsen, som jeg her viderebringer:
citat:
Start Nero.
Fra New Compilation vælg VCD.
Afkryds eventuelt "Store source pictures in:"
Tjek at der er valgt PAL.
Gå derefter på Menu tab'en
Vælg "Enable menu" og lav ønskede indstillinger.
Det burde ikke være nødvendigt at ændre andet, så Klik på "New"
Du har nu et tredelt vindue der hedder Video1. Fra fillisten
eller
Windows Explorer trækker du de ønskede billeder over i den
nederste
tomme del af Video1 vinduet. Du kan herefter arrangere
rækkefølgen ved
at trække et billede højere op eller længere ned i listen. Når du
er
færdig så brænd CD'en.
citat slut
------------
Det har kørt perfect lige siden, jeg har XP, og har opgraderet
fra neros hjemmeside.
Den tager både JPG og BMP, der skal ikke ændres noget
mvh Ebbe

NB: det skal være almindelig CD-R, og hvis jeg husker rigtigt,
skal filnavne på billeder være uden mellemrum, og ikke for lange

Fra : Henrik Høgh

Dato : 29-04-03 20:24

> [...]
>
>NB: det skal være almindelig CD-R, og hvis jeg husker rigtigt,
>skal filnavne på billeder være uden mellemrum, og ikke for lange

Hej Ebbe

Det var da nemt at lave. Tak for det.
Men der kommer kun 99 billeder på CD'en. Selv om jeg i første omgang
prøvede at brænde de første 149 ned.

Så er det kun navigationen på DVD'en jeg skal finde ud af.

Henrik Værum Høgh

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-04-03 21:41

On Tue, 29 Apr 2003 21:23:42 +0200, Henrik Høgh
<td253@hotmail.com> wrote:
klip

> [...]
>prøvede at brænde de første 149 ned.
>
>Så er det kun navigationen på DVD'en jeg skal finde ud af.

Hej Henrik
Jeg har hørt at Nero ikke kan tage mere end de 99 billeder,
men der er sikkert andre der ved mere end jeg gør (forhåbentlig).
navigationen finder du sikkert ud af, på min (Medion)er der en
knap, som sender mig tilbage til menuen når jeg bladrer. f. eks.
den første menu med tumbs fra 1 til 12, kan jeg vælge et
vilkårligt nr at starte med, og ligeledes i den tredie, taste f.
eks. 34, og så køre derfra. held og lykke.
mvh Ebbe

Men hvad skal vi med lykke, det kan vi
jo ikke købe penge for

Fra : Henrik Høgh

Dato : 29-04-03 22:00

> Hej Henrik
> Jeg har hørt at Nero ikke kan tage mere end de 99 billeder,
>men der er sikkert andre der ved mere end jeg gør (forhåbentlig).

Hej Ebbe.

Tusind tak for hjælpen. Jeg prøver lige i en anden tråd.

Tak