MS Windows
briani 27239
dat fil?
Fra : ps

Dato : 24-04-03 16:26

En ven har vedhæftet en fil til en email i "dat" format. Hvad kan jeg åbne
den med?? Skal den omdøbes først / konverteres el.andet?

m.v.h.
Preben

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-04-03 17:03

"ps" skrev i en meddelelse
> En ven har vedhæftet en fil til en email i "dat" format.
> Hvad kan jeg åbne den med??
> Skal den omdøbes først / konverteres el.andet?

Det må denne ven vel kunne svare på ?

..dat filer bruges til flere ting, så enten må
pågældende ven fortælle, hvad den er til
eller også må du fortælle lidt om i hvilken
forbindelse du har fået den - og hvad den
skal bruges til ?

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : ps

Dato : 24-04-03 17:08

> eller også må du fortælle lidt om i hvilken
> forbindelse du har fået den - og hvad den
> skal bruges til ?

Det er en indscannet kopi af en opskrift til min kone...?!
Ved ikke, hvorfor den så bliver til "dat".
Preben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-03 17:40

"ps" <pbs@adslhome.dk> skrev :

>Det er en indscannet kopi af en opskrift til min kone...?!
>Ved ikke, hvorfor den så bliver til "dat".

Det er noget med at hvis man bruger Word som editor som Outlook,
så laver den det nummer sommetider.

Prøv at spørg i news:dk.edb.internet.software.mail+news.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 24-04-03 17:48

> Det er en indscannet kopi af en opskrift til min kone...?!
> Ved ikke, hvorfor den så bliver til "dat".

Prøv at omdøbe den til henholdsvis filnavn.JPG, filnavn.GIF, filnavn.BMP så.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : ps

Dato : 24-04-03 18:14

> Prøv at omdøbe den til henholdsvis filnavn.JPG, filnavn.GIF, filnavn.BMP
så.

Så siger den "cant read file header. Unknown file format."

Preben

Fra : Edmund

Dato : 24-04-03 20:02

ps wrote:

> Så siger den "cant read file header. Unknown file format."

Hvilket program prøver du at åbne den i.
I mange programmer skal filtypen være ægte, men ikke Irfan View 3.80
http://tdconline.tucows.com/preview/194967.html

--
Mvh Edmund

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 25-04-03 07:27

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket program prøver du at åbne den i.
> I mange programmer skal filtypen være ægte, men ikke Irfan View 3.80
> [...]
Hej Edmund
Det anbefalede program tager tilsyneladende imod alle mulige filer, men
netop dat filer, kan jeg ikke få til at virke.
Har du en speciel fremgangsmåde?
Hilsen
Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-03 08:06

"Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl.dk> skrev :

>Det anbefalede program tager tilsyneladende imod alle mulige filer, men
>netop dat filer, kan jeg ikke få til at virke.

Undskyld jeg spørger igen, hvorfor spørger du ikke i den korrekte
gruppe, news:dk.edb.internet.software.maiæ+news som jeg foreslog?

Jeg ved at spørgsmålet har været oppe tidl. og mener også der var
en løsning på det, men da det ikke har været aktuelt for mig har
jeg ikke bidt mærke i svarene, så jeg kan huske dem.

Så i den gruppe må der være nogen, der ved noget om det.

Eller kig på
<http://www.google.com/groups?as_oq=dat&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.internet.software.mail%2bnews.*&lr=&num=30&hl=da>

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-04-03 08:35

Således skrev "Jørgen Jørgensen" <jjgas@tdcadsl.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Fri, 25 Apr 2003 08:27:13 +0200:

>Det anbefalede program tager tilsyneladende imod alle mulige filer, men
>netop dat filer, kan jeg ikke få til at virke.
>Har du en speciel fremgangsmåde?

Brug <http://www.fentun.com/> til at afkode din winmail.dat.

Så burde det kunne lade sig gøre at få noget fornuftigt ud af den.

Knud
--
How many times do I have to tell you that drilling holes in
your head will not relieve stress?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 25-04-03 08:50

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Fri, 25 Apr 2003 09:34:54 +0200:

>Brug <http://www.fentun.com/> til at afkode din winmail.dat.
>Så burde det kunne lade sig gøre at få noget fornuftigt ud af den.

Hmm, den var vist ikke så meget værd alligevel.

<http://www.ericphelps.com/tnef/> er lige testet og fundet funktionel
istedet for.

Fut til <news:dk.edb.internet.software.mail+news>

Knud
--
I seem to be having tremendous difficulty with my lifestyle.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 25-04-03 18:23

Send lige filen til mig: adressen er hesteskelet snabela hesteskelet dot dk.
Så undersøger jeg det lige.

Fra : Leo.E

Dato : 25-04-03 13:38

"ps" <pbs@adslhome.dk> wrote in message news:<3ea80207$0$146$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> En ven har vedhæftet en fil til en email i "dat" format. Hvad kan jeg åbne
> den med?? Skal den omdøbes først / konverteres el.andet?
du kan bruge Notepad (ikke optimalt) eller en hex editor
Hilsen: Leo

Fra : pb

Dato : 25-04-03 17:59

> du kan bruge Notepad (ikke optimalt) eller en hex editor

Den åbner iKKE i Notepad - men kan du forklare hvordan jeg bruger en "hex
editor", please?
Preben

Fra : Leo.E

Dato : 26-04-03 06:28

"pb" <pbs@adslhome.dk> wrote in message news:<3ea96973$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Den åbner iKKE i Notepad - men kan du forklare hvordan jeg bruger en "hex
> editor", please?
> Preben

Jeg er ikke ikke ekspert på området,men jeg har fundet ud af,
at man ændre noget tekst, så filen bliver tilpasset, og at det ikke
er nogen god idé at slette noget i den.
hvis du har lyst må du godt sende den til mig (kopi)
Der skal nok være en haj her i gruppen der kan det der
Hilsen: Leo