undersøgelse om mailadresse-høster-robott
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-04-03 15:51

Da vi flere gange her i gruppen har debatteret muligheden for at undgå
at få mailadresser "høstet" af robotter som efterfølgende sender spam
ud, tillader jeg mig at poste et link til en større undersøgelse hvor
bla. effektiviteten af dette er undersøgt sammen med en række andre
faktorer i anti-spam-arbejde.

Konklusionen er at det er meget effektivt.

<http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/2969783.stm>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-05-03 23:29

Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev:

> Konklusionen er at det er meget effektivt.
>
> <http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/2969783.stm>

Undersøgelsen er helt i overensstemmelse med mine egne
erfaringer. Jeg har været nødt til at lukke helt ned for en af
de adresser jeg har brugt meget på Usenet - den ligger ikke
andre steder.

Jeg har ikke brugt pågældende adresse i mere end et år, og
alligevel kommer der 50 spammail om dagen. Da de også
bliver videresendt til min mobil, er det ekstra irriterende.

Hvor skal vi futte hen, du? Det har vist ikke med webdesign
at gøre?

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 02-05-03 06:54

"Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>Hvor skal vi futte hen, du? Det har vist ikke med webdesign
>at gøre?

Spam bliver debatteret livligt i news:dk.admin.netmisbrug.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-05-03 11:07

"Jens Tønnesen" <01-2003nospam@pressefoto.dk> skrev
> "Allan Vebel" <nospam@vebel.dk> skrev i
> dk.edb.internet.webdesign.html:

> Spam bliver debatteret livligt i news:dk.admin.netmisbrug.

Det største problem med spam er, at det kommer fra udenlandske servere. Det
gør det meget svært at nakke de skiderikker.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin