Svenske covers
Fra : Juggernaut

Dato : 24-04-03 10:22

Hejsa!
Jeg handler en del hos Dvdoo og har lagt mærke til, at en del af de film de
sælger er med svensk cover. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at købe
filmen med dansk cover? Eller ligger der en anden grund til det?

-Juggernaut

Fra : A.And

Dato : 24-04-03 13:39

"Juggernaut" <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sælger er med svensk cover. Kan det virkelig ikke lade sig gøre at købe
> filmen med dansk cover? Eller ligger der en anden grund til det?

Mange gange er det tilbudsfilm og andre gange er det film som udgives i
Sverige først. Den nye James Bond er udkommet i Sverige og kommer føst i den
danske udgave den 2 maj.
Det kan være årsagen til de svenske covers.
Jeg syntes dog at dvdoo er flinke til at skrive hvis der er svensk cover.

Kim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 24-04-03 18:02

Juggernaut's utterance expressed in news:b88ab0$9k9$1@sunsite.dk:

> [...]
> film de sælger er med svensk cover. Kan det virkelig ikke lade sig
> gøre at købe filmen med dansk cover? Eller ligger der en anden grund

Det skyldes desværre også at mange svenske udgivelser
er bedre end de danske (fx chicken run med 5.1-lyd).
Men ofte har de svenske udgivelser jo alligevel
danske undertekster, men bare ikke synkronisering
hvis der er tale om børnefilm.

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-04-03 19:22

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> [...]
> Men ofte har de svenske udgivelser jo alligevel
> danske undertekster, men bare ikke synkronisering

Hm. Jeg har købt Chicken Run i Sverige, og den har kun 5.1-lyd på de
nordiske sprog - ikke engelsk. Det påstås vistnok på kassen at den har det,
men det er ikke tilfældet - jeg kan ikke kontrollere lige nu, da skiven er
udlånt.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou