Sim lås og telefona ?!
Fra : Morten Juel

Dato : 23-03-01 22:18

Hvorn virker de ?
Låser Telefona deres mobil telefoner ?
eller er det til første sim kort der kommer i ?

Mvh
Morten

Fra : N/A

Dato : 23-03-01 23:53

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-03-01 23:53

Søren Madsen skrev:

>Købte fornylig en 3210 hos Telefona med fastpris30 abonnement. Kunne sætte
>flere forskellige simkort i.

Telefona bruger Tele Danmarks net. Det gør WOL, Telmore, Debitel og
andre også. Hvilken operatørs SIM-kort prøvede du med? Fordi Sonofon
vil f.eks. ikke virke hvis telefonen er låst.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på din hjemmeside: http://tjenpenge.com/

Fra : N/A

Dato : 25-03-01 19:36

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-03-01 19:36

Søren Madsen skrev:

>Jeg mener det var et Debitel og et Teledanmark kort jeg prøvede. Jeg mener
>dog at det er sådan med en 3210 at hvis den er låst, låser den sig først når
>det første kort sættes i og giver lige inden en meddelelse noget i retning
>af : "simrestriction on ..et eller andet"

Nokia-telefoner (og nok også andre), kan låses på mange forskellige
måder. Den med at låse sig til første kort er vidst ikke særlig brugt.
Jeg er ikke endnu stødt på den.

De fleste telefoner låses med operatørlås (MCC+MNC), som indeholder
operatørkoden for den operatør der er låst til.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Christian

Dato : 26-03-01 12:30

Debitel brugte den på en af mine venners... den med at låse ved første
kort

Mvh

Christian