Caspar Willatz
Fra : Jan

Dato : 24-04-03 06:29

Jeg har kun disse sparsomme oplysninger men håber een eller andet kan give
det rigtige stikord til at komme videre.

Caspar Willatz får omkring 1718 en datter kaldet Giertrud Willatz - hende er
jeg interesseret i oplysninger om!

Flere oplysninger har jeg pt. ikke.

m.v.h.

Jan

Fra : Hans Poulsen

Dato : 24-04-03 12:40

"Jan" <janf@ofir.dka> wrote in message news:<3ea77673$0$31990$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> det rigtige stikord til at komme videre.
>
> Caspar Willatz får omkring 1718 en datter kaldet Giertrud Willatz - hende er

Kære Jan

Giertrud var datter af en Casper og hed derfor Giertrud Caspersen, og
hun var nem at finde på Familysearch:

Født omkring 1718 i Volstrup sogn, Hjørring

Forældrene var Chasper Jørgensen og Anne Jensdatter.

Omkring 1736 gift i Volstrup med Hans Christensen.

Omkring 1724 fik Giertrud en søster, der blev døbt Mette.

Med venlig hilsen

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg

Fra : Hans Poulsen

Dato : 24-04-03 12:46

> [...]
> det rigtige stikord til at komme videre.
>
> Caspar Willatz får omkring 1718 en datter kaldet Giertrud Willatz - hende er

Du må hellere få med, at Giertrud Caspersen døde 2. februar 1742 -
ifølge Familysearch, og at hendes mand blev født omkring 1714.

Med venlig hilsen
Hans poulsen
1804 Frederiksberg

Fra : Jan

Dato : 25-04-03 11:11

Tak for de svar jeg har fået.

Så er der dukket lidt flere oplysninger op omkring Giertrud Willatz!

Forældre:
skræder Willatz Nielsen, f. 1748 i fredericia, g. 1709 med Anna Enidsdatter,
f. 1748
følgende børn har jeg fået oplyst:
Giertrud Willatz f. 1708 i Fredericia
Christian Willatz f. 1711 i Fredericia
Caspar Willatz f. 1715 i Fredericia

Caspar Willatz var alså ikke hende far men derimod en bror til hende.

Jeg er stadig interesseret i oplysninger omkring Giertrud Willatz - evt.
hvornår hun bliver gift og med hvem samt hvornår hun dør.

Hun skulle have forbindelse til Jacob Mathias Gade, f. i Fredericia muligvis
hendes mand - men har ingen nærmere oplysninger om evt. ægteskab.

m.v.h.

Jan

Fra : Hans Poulsen

Dato : 25-04-03 15:41

"Jan" <janf@ofir.dka> wrote in message news:<3ea90a2f$0$31932$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Hun skulle have forbindelse til Jacob Mathias Gade, f. i Fredericia muligvis
> hendes mand - men har ingen nærmere oplysninger om evt. ægteskab.

Kære Jan

Du må gå dine noter igennem og se, hvordan puslespillet kan eller skal
lægges:

Kan et ægtepar, begge født 1748, gifte sig i 1709, og få tre børn i
hhv. 1708, 1711 og 1715? Noget halter.

Jeg har holdt mig til de oplysninger, som du gav i dit første indlæg,
men vil tage en pause nu. Måske kan jeg hjælpe dig en anden gang, men
du må være lidt mere præcis i dine oplysninger, inden jeg eventuelt
igen tager fat.

Med venlig hilsen

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg