MS Windows
briani 27239
Mail bakker overskrevet
Fra : Christian Catu

Dato : 24-04-03 06:07

Hej

Jeg har installeret en trial af Windows Server 2003 på en harddisk der ikke
ikke blev brugt. Dvs jeg dual booter mllem XP og Server.
Da jeg villle flytte min Oiutlook Express lagringsmappe over til den samme
som jeg bruger i XP (lagringsmappen ligger på en tredje hard disk) er jeg
åbentbart kommet til at overskrive alle mails og nyheder fra NGs.

Er der nogen måde jeg kan redde mine e-mails på?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-04-03 02:46

"Christian Catu" <cNOSPAM@catu.dk> skrev i en meddelelse news:b87rd7

> [...]
> åbentbart kommet til at overskrive alle mails og nyheder fra NGs.
> Er der nogen måde jeg kan redde mine e-mails på?

Hvis du har overskrevet dem, næppe. Men prøv at kigge i biblioteket, om filerne
nu også er blevet overskrevet. Nogle gange kan OE godt finde på at lave samme
filnavne med et 2 tal efter, så de oprindelige filer stadig er der, men bare
ikke bliver brugt.

Et godt råd angående post. Jeg gemmer ca. hver uge hele mappen identiteter på
en anden harddisk, og hvis jeg så skal skifte eller reparere winbøws, kan jeg
nemt kopierer al min post over i min "nye" OE..

Claus

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-04-03 21:58

Claus Tersgov skrev:

Opfølgning sat til

> [...]

> gange kan OE godt finde på at lave samme filnavne med et 2
> tal efter, så de oprindelige filer stadig er der, men bare

Hvis man flytter folders.dbx til et andet sted, som backup,
vil OE lave en ny folders.dbx ved næste opstart og anvende
alle *.dbx-filerne i lagringskataloget (OE skal naturligvis
være lukket, når folders.dbx flyttes til et andet sted).

> Et godt råd angående post. Jeg gemmer ca. hver uge hele
> mappen identiteter på en anden harddisk, og hvis jeg så skal
> skifte eller reparere winbøws, kan jeg nemt kopierer al min
> post over i min "nye" OE..

Du mister bare diverse opsætning af regler og kontoer. Hvis
du vil have en automatisk løsning, kunne du overveje at op-
sætte udvidelsesprogrammet FidoLook til OE, det giver mulig-
hed for at lave en scheduleret backup af OEs opsætning:

Programmet giver et væld af andre muligheder, f.eks. mulighed
for at opstarte flere instanser af OE, mulighed for at lave
skabeloner med scripts som giver mulighed for forskellig ci-
tatstil afhængig af hvem og hvilken gruppe du besvarer indlæg
i, mulighed for at se og redigere headers, mulighed for for at
kunne bruge Y-enc i forbindelse med binære grupper.

Programmet giver også stor mulighed for at bestemme hvad der
f.eks. kan afvikles fra HTML-emails.

Programmet er freeware. Hagen ved det, er at der ikke rigtig
medfølger nogen dokumentation, det må man finde på produktets
webside og ellers forsøge sig frem.

Opfølgning sat til