Deling af internet forbindelse (ADSL Netex~
Fra : Morten Just Jensen

Dato : 23-03-01 22:07

Hej Gruppe.

spørgsmålet er sikkert blevet stillet

er der nogen i gruppen her der har beskæftiget sig med deling af ADSL
(Netexpress) mellem to computerer. Jeg har selv forsøgt med winproxy men jeg
synes ikke at jeg kan få det til at fungere. Kan det virkeligt være rigtigt
at jeg skal til at have fat på en router for at jeg kan dele den mellem to
maskiner eller er det muligt at dele forbindelsen via en proxy.

Hvis der er nogen der kan hjælpe vil jeg blive glad!

MVH Morten

Fra : Bent skohorn

Dato : 23-03-01 06:58

du kan bruge sygate, det bruger jeg her med stor succes, jeg har 2 computere
bag min windows kasse - en linux og en windows... er der lige nogen der har
en turboguide til netexpress på redhat måske? :)

http://tucows.cybercity.dk/files2/SyGate31.exe

det er nemt at sætte op.. forudsat man ved en lillelillebitte smule om
netværk :)

Fra : Morten Just Jensen

Dato : 25-03-01 11:32

Det virker

Mange tak for hjælpen.

MVH Morten

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 23-03-01 22:38

"Morten Just Jensen" <Just@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at jeg skal til at have fat på en router for at jeg kan dele den mellem to
> maskiner eller er det muligt at dele forbindelsen via en proxy.

Download Sygate4.0 på www.sygate.com og følg den anvisning der er på deres
side, vupti så er du kørende. Jeg bruger det selv og er ovenud tilfreds.

Edm...

Fra : SirWheels©

Dato : 23-03-01 23:14

> Download Sygate4.0 på www.sygate.com og følg den anvisning der er på deres
> side, vupti så er du kørende. Jeg bruger det selv og er ovenud tilfreds.
Jeg kender en, der har prøvet det og han kan overhovedet ikke få det til at
køre. Vi mener ellers begge at han har sat det rigtigt op, men klienter vil
SLET ikke se internettet... og vi har prøvet Sygates gode supportråd. Nogen
der også har haft problemer med det, men fik det løst? De bruger genius
netkort.. hvis det ku ha noget med det at gøre? MS ICS virker fint nok, dog
kan man ikke sende til ham via ICQ og det er jo et dejligt gode at kunne det

--
Regards/Hilsen
SirWheels©

Fra : --* Edmundo *--

Dato : 24-03-01 10:02

"SirWheels©" <madbusiness@_remove_post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
dog
> kan man ikke sende til ham via ICQ og det er jo et dejligt gode at kunne

Enig, et løsningsforslag kunne være at fjerne opkaldskortene, protokollerne
og så installere dem igen, det hjælper nogle gange.

Min maskine A har ip 192.168.0.1, submask 255.255.255.0 og maskine B har ip
192.168.0.2 og submask 255.255.255.0.

Maskine A's ip er sat som gateway på maskine B og DNS er aktiveret hvor vært
er Maskine A (navn) og ip'en er også maskine A's.

Det virker formidabelt. Prøv det med protokollerne, det plejer at virke.

Mvh
Edm...

Fra : Destroyer

Dato : 24-03-01 10:03

Prøv det deling der er i Windows.... Det er kanont smart... Og nemt..

M.v.h.

Henrik

Fra : Ghashûl

Dato : 25-03-01 08:24

On Sat, 24 Mar 2001 10:03:25 +0100, "Destroyer" <destroyer@cool.dk>
wrote:

>Prøv det deling der er i Windows.... Det er kanont smart... Og nemt..

Det har jeg kun haft problemer med...
Det virker fint. Vupti, efter en tilfældig genstart vil det ikke
mere...

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7two23six29

Fra : Destroyer

Dato : 25-03-01 09:49

Lige nu deler jeg en ISDN forbindelse... Det kører perfekt.. og der er ingen
opsætning. B maskinen får selv alle oplysninger automatisk. Meget smart.

M.v.h.

Henrik

Fra : Morten Just Jensen

Dato : 25-03-01 11:31

Hej igen

Jeg har forsøgt med deling igennem windows. Dette har jo dog ikke haft held
til at få til at fungere.

MVH Morten