Reservedele til Danavigate 3100 log fra Da~
Fra : Ole P.

Dato : 23-04-03 19:40

Er der nogen der ligger inde med reservedele (evt. kun printet) til
ovennævnte, ældre log ?.
Selve LCD displayet må gerne være i stykker, da jeg har et nyt.

Den er gået i udu, idet display viser mystiske karakterer og tastatur er
helt dødt.
12V, forbindelser, log-giver mm. er OK.

Lidt teknisk:
En nærmere kontrol med et oscilloscop viser ingen aktivitet på nogen af µP
( MC146805E2) benene.
5V er OK. Forsøgsvis udskift af krystal (til et med en frekvens i nærheden)
gav ingen resultat.
µP'en er vist en for længst udgået type og muligvis med et program indlagt,
selv om der er en EPROM.
(Jeg har aldrig arbejdet med µP på komponentniveau).

Alternativt: Findes der logtyper på markedet som kan benytte giveren fra
Danavigate 3100 ?.

Sendes også til dk.teknik.elektronik

Håber på respons.

mvh Ole Pagh
Skjodungen, Pd26
Jyllinge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-04-03 06:27

"Ole P." <ole.pagh[fjern_dette]@privat.dk> wrote in message
> [...]
> ( MC146805E2) benene.
> 5V er OK. Forsøgsvis udskift af krystal (til et med en frekvens i

Du har formdentligt datablad på processoren, hvad med reset og evt.
interrupben ?
Det lyder som om processoren aldrig kommer i gang, find ud af om den bliver
resat hele tiden (er set _mange gange_ med processorbaseret udstyr)

Klaus

Fra : Per

Dato : 24-04-03 09:06

Hej Ole.
Hvis det glipper, så kan du jo altid tage fat i Kent:
http://www.lighthouse-navigation.dk/

/Per

Fra : Ole P.

Dato : 30-04-03 06:54

"Per" <per.francke@get2net.dkx> skrev
> Hvis det glipper, så kan du jo altid tage fat i Kent:
> http://www.lighthouse-navigation.dk/

Det har jeg gjort. Tak for tipset
Ole P.