Odense Kanal
Fra : J. Jensen

Dato : 23-04-03 19:16

Hej

Da jeg er fra Odense og ikke har nogen bil slog det mig i dag hvorfor jeg
aldrig har fisket i kanalen.

Jeg cyklede derfor en tur derud og kiggede (på Næsby siden), og der var
sørme mange mennesker!

Først og fremmest: Hvilket fisketegn skal man have for at måtte fiske i
kanalen...er det almindelige kort til 100,- nok, eller skal man også have
til Odense Å ?

Hvordan med vandkvaliteten / kvaliteten på fiskene ? Der ligger jo næsten
ikke andet end skummelt udseende siloer /fabrikker langs hele strækningen
som godt kunne ligne noget der har udledt en del giftstoffer i tidens løb.

Er der nogen hotspots der kan anbefales?
Jeg så at der var specielt mange mennesker inde i havnen ved Gluten/FAF
tårnene, ude ved Nistedvej og lige over for kraftværket.
Stykket overfor Haar benzin så ikke rart ud, men her er vel også fredet pga.
Stavis Åens udløb?
Det er naturligvis ørreder der primært fiskes efter ;P

Mvh
Jesper Jensen

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 24-04-03 07:36

Hvis du kun spiser vandrefisk er der næppe et sundhedsproblem (ørred,
hornfisk, multe...)
Standfisk og især bundfisk ville jeg ikke spise derfra. (torsk, fladfisk,
ål, ålekvabber)

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : J. Jensen

Dato : 24-04-03 08:38

"Erik Breum Petersen" <erikbreum???@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis du kun spiser vandrefisk er der næppe et sundhedsproblem (ørred,
> hornfisk, multe...)
> Standfisk og især bundfisk ville jeg ikke spise derfra. (torsk, fladfisk,
> ål, ålekvabber)

Det var også de tanker jeg havde gjort mig.

Ved du hvordan det forholder sig med fisketegn...altså hvad skal man have ?

Mvh
Jesper Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 08:51

> [...]
> >
> Det var også de tanker jeg havde gjort mig.
>
> Ved du hvordan det forholder sig med fisketegn...altså hvad skal man have

Statens fisketegn!

Fra : J. Jensen

Dato : 24-04-03 09:17

"Mogens Christensen" <ingen> skrev i en meddelelse

> Statens fisketegn!

Takker!
Har netop også fået samme svar fra anden side.

Jesper

Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 24-04-03 18:27

Tillader mig lige at stille et lille spørgsmål ved siden af.

> Hvis du kun spiser vandrefisk er der næppe et sundhedsproblem (ørred,
> hornfisk, multe...)

Er der mange multer i kanalen i sæssonen?

Mvh.

Morten

Fra : Per, Odense

Dato : 26-04-03 18:04

I b896n1$1lhk$1@news.cybercity.dk , skrev Morten M. Jørgensen
<grinder213@NOSPAMhotmail.com> , bl.a. :
> Tillader mig lige at stille et lille spørgsmål ved siden af.

> Er der mange multer i kanalen i sæssonen?
>
> Mvh.
>
> Morten

Hej
"Stenhovedet", det yderste af Stige Ø, skulle være en god multeplads.
--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen