Vil du være anmelder?
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-04-03 19:03

Hej.
Jeg har lavet en hjemmeside, hvor alle kan blive anmelder. Det er nok lidt
pga. jeg selv har en lille drøm om at blive anmelder! Jeg tænkte at du måske
ville være med til at lave et kanon gamesite! Der vil blive udtrukket en
månedsanmelder, som vil blive belønnet med en præmie! Jeg ved godt at denne
nyhedsgruppe ikke er til den slags ting. Håber i kan bære over med mig.
Håber også at i vil snuse lidt til siden!

Michael/Storkie
www.storkie.1go.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 23-04-03 19:34

In dk.spil.computer, Michael Korsgaard wrote:

> Jeg ved godt at denne nyhedsgruppe ikke er til den slags ting.

Men det er dk.opslag.stillinger.

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 23-04-03 19:41

Ja.
Men jeg tænkte at der var nogle spilfreaks, som godt ville være anmelder!

Fra : Øistein Wind

Dato : 23-04-03 21:24

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyhedsgruppe ikke er til den slags ting. Håber i kan bære over med mig.
> Håber også at i vil snuse lidt til siden!

Det kunne da være sjovt nok, men jeg tror ikke jeg har tiden til det... og
et godt råd hvis det skal blive et stort og anerkendt site: sørg for at have
styr på stavningen og formuleringen af sætninger... der er flere steder på
forsiden hvor den kikser...

Øistein

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-03 21:32

"Øistein Wind" <*oistein.wind*@*gmx.net*> wrote in message
> [...]
have
> styr på stavningen og formuleringen af sætninger... der er flere steder på

Slet ikke for, at snakke om anmeldelser.

Det her er taget fra spillet Elder Scroll 3;

Det er et total fedt spil det er helt klart det fedeste spil til X-Box og
det er det fedeste rollespil her på denne jord. Musikken: Er vild god man
kommer i mega god stemning og man kommer til at tænke på Lord Of The Rings.
Grafikken: KAN IKKE FÅS BEDRE. Det er så SMUK det er helt ufatlig det
overhoved kan laves så smuk. MEN!! menneskernes hoveder er lidt Flade Lidt
nedtur. Gameplayet: Får gode karakter. FAT DET DOG det er et rollespil. (mit
Total Yndlings spil genre er Rollespil (Det Styre. Men hvis man ikke har en
LILLEBITTE smule fantasi Så Skal man ikke købe det. Der f.eks en af mine
venner der siger: "Hvorfor er der nogen der har sådan nogle lang ører"(Hvis
i ikke ved hvem det er han snakker om er det elves). MEN spillet er godt!

Citat slut.

Jeg har aldrig prøvet spillet, så jeg kan ikke sige om spillet er så godt
som manden gør det til her. Men 100% i karakter er der _ingen_ spil der
fortjener. Jeg vil da altid kunne finde nogle ting som kunne forbedres. Kan
man sikkert også i ovenstående spil.

Kig specielt på måden anmeldelsen er skrevet på. Det er sådan man ville
skrive til sin ven, hvis man lige har købt et nyt spil, men til læsere? Nej!

"Køb dette spil, det er bare alt alt for vildt!! Grafikken er alt for fed,
er du gal mand! Fat det dog! Dette spil er bare så kanont!"

Det siger jo _intet_ om spillet, men kun en masse om anmeldeleren og hans
mening.
Hvis han nu ville forklarer lidt (ok, meget bedre!) hvorfor spillet er så
godt, så kunne jeg da se igennem fingrene, at han skriver så meget med store
bogstaver som om han har brug for, at råbe det ud.

Held og lykke med siden i hvert fald. Jeg holder mig nu til de store sider,
som laver en meget mere seriøst, og mere gennemtænkt? anmeldelse af
spillene.

Mvh
FB

Fra : Gismo

Dato : 23-04-03 23:13

"FB" <nospam> skrev i en meddelelse

> [...]

sider,
> som laver en meget mere seriøst, og mere gennemtænkt? anmeldelse af

Det er da den mest lamme anmeldelse jeg længe har set - Tror bare jeg
beholder mit PC Player :P

Gismo

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 24-04-03 14:44

"Gismo" <stivnisse@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> store

> sider,
>

> Det er da den mest lamme anmeldelse jeg længe har set - Tror bare jeg

Det er ikke mig der har skrevet anmedelsen!

Fra : Henrik

Dato : 24-04-03 15:26

"Martin Korsgaard" <martin-k@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Det er ikke mig der har skrevet anmedelsen!

Det er muligt, men måske skulle du også finde ud af om du hedder Michael
eller Martin

Mvh
Henrik

Fra : Ding-Dong

Dato : 24-04-03 15:29

Henrik skrev i en meddelelse
> Det er muligt, men måske skulle du også finde ud af om du hedder Michael
> eller Martin

LOL

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 15:30

"Martin Korsgaard" <martin-k@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Det er ikke mig der har skrevet anmedelsen!

Har jeg vidst heller ikke postået!
Du kommer her lidt off-topic (for slet ikke nævne konsol gruppen, hvor du
også har spurgt).
Jeg giver dig min ærlige mening. Du forstod åbenbart ikke første gang jeg
skrev, men her kommer en kortere udgave; Din side stinker!

Har du aldrig set an anmeldelseside før?

Tjeck lige de diverse store sider, og se hvor meget du kan lære fra dem.
Igen, held og lykke.

Mvh
FB

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 24-04-03 15:42

Jeg sidder ved min fars pc nu. det er derfor.
Desuden, hvis i ikke har noget konstruktivt at komme med, så lad vær' med at
svarer til denne gruppe! TAK!

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 15:36

> Jeg sidder ved min fars pc nu. det er derfor.
> Desuden, hvis i ikke har noget konstruktivt at komme med, så lad vær' med
at
> svarer til denne gruppe! TAK!

Ej nu må du dælme styre dig. Hvis jeg ikke kom med konstruktivt kritik i mit
første indlæg - Ja så ved jeg ikke hvad kan gøre dig glad!

Desuden... Du er off-topic, og vi andre må ikke svare dig? Øh..
Læs mit første indlæg igen, jeg siger min ærlige mening for at hjælpe dig.
Det ville måske være en god ide, at læse hvad folk skriver til dig!
Og måske lige bruge 10 min. her www.usenet.dk

Mvh
FB

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 24-04-03 15:56

Ja og jeg siger: ,,Der er ikke mig, der har skrevet den".
Jeg vil hellere vide hvad jeg skal lave om.
Du kunne eventuel skrive din egen anmeldelse!

MVH
STORKIE

Fra : Gismo

Dato : 24-04-03 15:54

"Martin Korsgaard" <martin-k@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Ja og jeg siger: ,,Der er ikke mig, der har skrevet den".
> Jeg vil hellere vide hvad jeg skal lave om.
> Du kunne eventuel skrive din egen anmeldelse!

Smut til dk.snak.vittigheder hvis i skal rakke ned på hinanden :p

Gismo

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 24-04-03 16:07

Jeg vil foreslå at vi lukker denne tråd!
Dem som synes min side er fed synes det og andre kan lade vær med at bruge
den!

MVH
Storkie

Fra : Gerner

Dato : 24-04-03 16:41

On Thu, 24 Apr 2003 17:06:33 +0200, "Martin Korsgaard"
<martin-k@mail1.stofanet.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Jeg vil foreslå at vi lukker denne tråd!
>Dem som synes min side er fed synes det og andre kan lade vær med at bruge
>den!

Og du kan lade være med at annoncere, hvor det ikke er tilladt.

--
Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 16:28

"Martin Korsgaard" <martin-k@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Ja og jeg siger: ,,Der er ikke mig, der har skrevet den".
> Jeg vil hellere vide hvad jeg skal lave om.
> Du kunne eventuel skrive din egen anmeldelse!

Utroligt.. Du har stadig ikke læst mit første indlæg. Jeg skriver hvad han
skal lave om.

- Lad være med at råbe!
- Forklar hvorfor spillet er så fedt (han skriver bare med mange bogstaver;
Spillet er bare så fedt!)
- Forklar hvorfor spillet ikke er så godt
- Giv et par eksempler
- Forklar hvem spillet hentyder til (jeg hader rollespil, så derfor er
konklusionen; Spillet er bare så fedt!, ret lamt)

Du kan sikkert selv komme på flere.

Mvh
FB

Fra : Gerner

Dato : 24-04-03 16:39

On Thu, 24 Apr 2003 16:35:53 +0200, "FB" <nospam> wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>Læs mit første indlæg igen, jeg siger min ærlige mening for at hjælpe dig.
>Det ville måske være en god ide, at læse hvad folk skriver til dig!

Læs den selv ! Hvorfor skal du hjælpe nogen der i den grad er OT, med andet end
en henvisning til en anden grupper hvor han *måske* ikke er OT ?

Ja, og i spilgruppen "andre emner" fører han sig også frem med sit OT stof.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 16:57

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
> Læs den selv ! Hvorfor skal du hjælpe nogen der i den grad er OT, med
andet end
> en henvisning til en anden grupper hvor han *måske* ikke er OT ?

Jeg har læst den i tidernes morgen, om jeg vil hjælpe ham eller ej, er vil
mit eget valg. Et nyt emne er blevet lavet, om der så kommer 10 eller 20
svar er jo bedøvende ligegyldigt.

> Ja, og i spilgruppen "andre emner" fører han sig også frem med sit OT
stof.

Det skal jeg så ikke kunne sige. Jeg har aldrig mødt Hr. Korsgaard før.

Fortsat god dag.
med venlige hilsner
FB

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-04-03 17:05

In dk.spil.computer, FB wrote:

> Jeg har læst den i tidernes morgen, om jeg vil hjælpe ham eller
> ej, er vil mit eget valg.

Egentlig ikke, nej.

> Et nyt emne er blevet lavet, om der så kommer 10 eller 20 svar
> er jo bedøvende ligegyldigt.

Det kommer an på opsætningen af din nyhedslæser.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 17:16

"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> wrote in message

> Egentlig ikke, nej.

Øh jo? Manden skrev jo selv, at han vidste at det var den forkerte gruppe,
lidt dumt at lede ham til den rigtige så? Indlægget blev jo bevidst skrevet
i den forkerte gruppe.

Som slet ikke er min hovedpine, som sagt, jeg har læst www.usenet.dk !

Fra : Lars Stokholm

Dato : 24-04-03 18:23

In dk.spil.computer, FB wrote:

> Indlægget blev jo bevidst skrevet i den forkerte gruppe.

Det samme blev dine (og mine, for den sags skyld). Det er ingen
undskyldning at du "bare" svarer på et indlæg - uanset hvor mange
gange du så har læst Usenet.dk. Vi er nok alle sammen bedre tjent
med at slukke for brægeapparaterne. Vi er vel enige om at tråden
er, og hele tiden har været, off topic.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 18:26

> [...]
> gange du så har læst Usenet.dk. Vi er nok alle sammen bedre tjent
> med at slukke for brægeapparaterne. Vi er vel enige om at tråden

Enig. Men derfor bestemmer jeg stadig selv om jeg vil hjælpe eller ej.

Fra : Gerner

Dato : 24-04-03 19:38

On Thu, 24 Apr 2003 19:26:23 +0200, "FB" <nospam> wrote in dk.spil.computer:

>"Lars Stokholm" <monospam@mail.dk> wrote in message

>Enig. Men derfor bestemmer jeg stadig selv om jeg vil hjælpe eller ej.

Så bryder du TDC's regler der siger, at du skal følge de til enhver tid
gældende uskrevne regler for god skik på internettet.

At besvare et OT indlæg, med andet end en henvisning til en anden gruppe hvor
indlægget passer bedre, kunne sagtens være en sådan overtrædelse af reglerne.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 19:52

> [...]
hvor
> indlægget passer bedre, kunne sagtens være en sådan overtrædelse af

Ja.. Men har du set mange af de 'rolige' grupper, (evt helse gruppen), hvor
der sidder mange som ikke har læst usenet.dk men stadig begår sig meget
fint. De hjælper til hver en tid. Det vil give total kaos for mange uviden
hvis der blev sendt en abuse til dem, hver gang de hjalp én der var
off-topic.

Som sagt, jeg ved det, men selv dine indlæg og, ja faktisk alle's indlæg her
i OT.
Hvis jeg var den første der svarede martin, ville jeg have henvist ham til
den rigtige, men nu var tråden jo begyndt.

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-03 19:55

> [...]
hvor
> indlægget passer bedre, kunne sagtens være en sådan overtrædelse af

Forresten. Sjovt I ikke selv futter hen til admin gruppen. Dér skulle denne
diskution (ang usenet's regler) jo forgå(!)
Men jeg regner stærkt med at den er slut nu.

mvh
FB

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 24-04-03 20:04

Helt ærligt folkens, denne gruppe ender da snart som en bedre (?) chat
gruppe. Den 18 april var der en der bad om hjælp til sit ulovligt kopierede
SimCity - det medførte 775 indlæg (eller deromkring). Nu er der en stakkels
der vil oprette en ny anmelderside, og han har allerede fået 300 indlæg
(eller deromkring). Hvad bliver det næste? Der er oprettet en million (eller
deromkring) nyhedsgrupper - brug dog den rette gruppe til jeres forslag
og/eller problemer.

Mvh
Hans-Henrik

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 24-04-03 20:32

Tak!
Jeg forsøger igen at stoppe dette indlæg!
MVH
Michael

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 25-04-03 01:14

> Der er oprettet en million (eller
> deromkring) nyhedsgrupper - brug dog den rette gruppe til jeres forslag
> og/eller problemer.

På tdc's server er der altså "kun" ca. 40.000

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 25-04-03 19:19

Overdrivelse fremmer forståelsen!

mvh
Hans-Henrik

Fra : Gismo

Dato : 26-04-03 18:17

> Overdrivelse fremmer forståelsen!

78 svar til den med sc4 og 30 (31 nu) til denne - Lidt meget overdrivelse
skader heller ikke. Godt nok langt op til de små 300. Ser frem til den
disktion med 1000000 indlæg. Tror jeg oprettet et spørgsmål der går på
hvordan jeg ripper et spil og noget med en key til online game :P

Gismo

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-04-03 11:37

Hans-Henrik Husen wrote:
> [...]
> Der er oprettet en million (eller deromkring) nyhedsgrupper - brug
> dog den rette gruppe til jeres forslag og/eller problemer.

Det er sjovt nok næsten altid off-topic emnerne der får flest indlæg i denne
gruppe - og de ender som regel i en diskussion mellem de samme 4-5
mennesker, ligesom denne tråd.

Måske det ville tynde lidt ud hvis de 4-5 mennesker holdt op med at
interessere sig så meget for OT indlæg.

-Sune

Fra : Kasper Aae

Dato : 26-04-03 16:50

On Thu, 24 Apr 2003 20:38:21 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

> [...]
>indlægget passer bedre, kunne sagtens være en sådan overtrædelse af reglerne.

<Citat Gerner>

>Det kunne du jo selv rette lidt op på ved at lære at quote ordentligt.
>
>Læs http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html.

Hvem fanden retter sig efter det ? Ikke barnet simon, så tag fat i
ham. Jeg quoter i samme stil som dem jeg svarer, sådan.

</Citat>

Fej for egen dør før du begynder at netcoppe.

--
Kasper

Fra : Gerner

Dato : 26-04-03 21:14

On Sat, 26 Apr 2003 17:50:15 +0200, Kasper Aae <nospammm@for.me> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>ham. Jeg quoter i samme stil som dem jeg svarer, sådan.
>
></Citat>
>
>Fej for egen dør før du begynder at netcoppe.

Jeg er sgu snart træt af folk der har en netbetjent stoppet op i røven.

Tag nu og lær det !!!!!!!!!!!!

Der er INGEN love på usenet, så hvordan faaaaaaan kan der være betjente på
usenet ?

Fra : DWM

Dato : 26-04-03 22:29

> [...]
>
> Tag nu og lær det !!!!!!!!!!!!
>
> Der er INGEN love på usenet, så hvordan faaaaaaan kan der være betjente på

Nej men der er retningslinier for brug af usenet og for den sags skyld også for
ISP´er.
Du burde læse dine abbonements betingelser igennem, Gerner.
En hvis mængde klager over hvordan man opfører sig på usenet kan resultere
i at TDC (og andre ISP´er) lukker øjeblikkelig for ens konto. Det vil selvf.
kun ske hvis de er berettiget.

/Kenneth Iversen

Fra : Gerner

Dato : 27-04-03 11:10

On Sat, 26 Apr 2003 23:28:50 +0200, "DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh>
wrote in dk.spil.computer:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

>Nej men der er retningslinier for brug af usenet og for den sags skyld også for
>ISP´er.

Og hvad har det så at gøre med at folk tror de skal komme her og kalde andre for
netbetjente, når der ikke findes nogen af den ret så logiske grund at der ingen
love er på usenet ?

>Du burde læse dine abbonements betingelser igennem, Gerner.

Det kommer ikke dig ved hvad jeg læser eller ikke læser.

>En hvis mængde klager over hvordan man opfører sig på usenet kan resultere
>i at TDC (og andre ISP´er) lukker øjeblikkelig for ens konto. Det vil selvf.
>kun ske hvis de er berettiget.

Dem der smider med mudder er dem der klager ik'

Fra : DWM

Dato : 27-04-03 14:43

> Og hvad har det så at gøre med at folk tror de skal komme her og kalde andre for
> netbetjente, når der ikke findes nogen af den ret så logiske grund at der ingen
> love er på usenet ?

Så det er ordet netbetjent der har gjort dig ondt?
For så misforstod jeg da din post.

Tja..man kan vel ikke sige andet end at personer som kommer
med den slags udtalelser er personer som er blevet bedt om at
overholde retningslinier eller netikette og ikke bryder sig om at
blive rettet på. At kalde en person for netbetjent fordi at han vil
have orden i en eller flere nyhedsgrupper er direkte barnligt og
mangel på bedre svar.

> Det kommer ikke dig ved hvad jeg læser eller ikke læser.

*lol*

> Dem der smider med mudder er dem der klager ik'

Det er nok primært dem der vil have orden på usenet. Man har
dog hørt om mudderkastninger som har resulteret i klager.

/Kenneth Iversen

Fra : Kasper Aae

Dato : 27-04-03 18:38

On Sat, 26 Apr 2003 22:14:04 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

> [...]
>
>Tag nu og lær det !!!!!!!!!!!!
>
>Der er INGEN love på usenet, så hvordan faaaaaaan kan der være betjente på

Du missede pointen: Du klager over OT, som er et brud på netiketten,
og samtidigt ser du stort på citerings-retningslinierne, som
netiketten også omhandler.

Bottom line: Du er en hykler af format.

--
Kasper

Fra : Gerner

Dato : 27-04-03 21:23

On Sun, 27 Apr 2003 19:38:13 +0200, Kasper Aae <nospammm@for.me> wrote in
dk.spil.computer:

>Du missede pointen: Du klager over OT, som er et brud på netiketten,

Nej det er netmisbrug og en overtrædelse af fundatsen.

>og samtidigt ser du stort på citerings-retningslinierne, som
>netiketten også omhandler.

Du skal i hvert fald ikke bestemme hvordan jeg citerer, for det sker efter lige
for lige princippet.

>Bottom line: Du er en hykler af format.

Jeg er nok mere ærlig end dig, der ikke kan finde ud af hvad der er brud på
hvad.