Trådløst netværk - kan ikke få forbindelse
Fra : Jan

Dato : 23-04-03 18:21

Hejsa

Jeg har købt et sæt 3com trådløst netværk med en gateway og pcmcia kort til
min bærbare pc.

Men jeg kan ikke få forbindelse, jeg sætter Gateway op med den wizard der er
med og sætter kortet i pc´en, den finder det og beder om drivere - de bliver
installeret - så langt så godt.

Men når jeg så vil skabe forbindelse kommer der en dialog boks nede i
hjørnet hvor der står "der er følgende netværk til stede - klik her for at
se dem" når man gør det finder jeg mit netværk og siger etabler
forbindelse - så starter den bare forfra med at sige" Der er følgende
netværk...... osv.

Den skaber ikke forbindelse - syntes jeg har prøvet alt men åbenbart ikke
det rigtige.

Alle gode råd modtages

Jan
(PS Kører WIndows XP)

Fra : gats

Dato : 26-04-03 09:06

Jan wrote:
> [...]
> netværk...... osv.
>
> Den skaber ikke forbindelse - syntes jeg har prøvet alt men åbenbart

Har du sat kryptering op på din GW, så skal du også bruge samme nøgle til
den bærbare.
Prøv evt. at køre uden kryptering for at se om det virker, og så bagefter
kryptere den.
Det gjorde jeg og det virker fint.

Fra : Ole Nielsen

Dato : 26-04-03 10:17

Hej Jan,

Jeg har nøjagtig det samme problem et 3com PCMICA (Xjack) o en 3com access
point 2000.

Det er lykkes mig at få forbindelse et par gange uden sikkerhed og aldrig
med sikkerhed. Jeg syntes det virker lidt mærkeligt med nøgler på PCMCIA
kortet det skal være 6 eller 10 karakter tror jeg det var.

Har du nyeste firmware og og driver?

Mvh
Ole

Fra : Mikkel

Dato : 27-04-03 01:53

Hej

Jeg havde også problemer i den stil der beskrives i tråden, jeg har
Zyxell, et af mine pci kort ville gerne koble op til AP men kunne ikke
finde min DHCP server, jeg fik dette rettet ved at benytte en anden
"Channel" på AP.
Det måske et bud på en løsning

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Jan

Dato : 27-04-03 21:47

Jeg syntes snart jeg har prøvet alt, tror det er et eller andet i min
maskine (bærbar Asus L3800C) der konflikter.
Havde en kammerat på besøg, hans pc gik på lige med det samme.
Hvad kan det dog være

Jan