validator
Fra : Gil

Dato : 23-04-03 18:17

hejsa

jeg er blevet sat på en opgave some lyder at jeg skal lave et lille script
som sletter en user, og giver en lille tekst om den er slettet eller der
opstod fejl.

ironisk nok, havde jeg ingen problemer med at få den til at slette
brugeren.. men problemet ligger i jeg ikke kan få den til at skrive fejl
ordentlig

skal siges jeg er stadig en total noob til php, så dansk tak :)

------------- koden

<?php
// connecting and getting data
$conn = mysql_connect("localhost", "gb0514", "xxxxxxxxx");
mysql_select_db("dar_php");
$userid = $_REQUEST["userid"];
$userdb = mysql_query("select userid from user");

// Deletion
$delSQL = "delete from user where userid=".$userid;
mysql_query($delSQL);

// display on screen
if ($userid == $userdb)
echo "deleted";
else
echo "error";
?>

hvis nogen har en anden bedere måde det kan gøres på er jeg meget for
forslag, hehe

klaus 'gil' thomsen
www.darclan.com

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 24-04-03 00:40

On Wed, 23 Apr 2003 19:17:17 +0200, "Gil" <admin@darclan.com> wrote:

> [...]
>$userdb = mysql_query("select userid from user");
>
>// Deletion
>$delSQL = "delete from user where userid=".$userid;

For mig ser det ud til at skulle fungere, men manualen foreskriver:
"Note: The query string should not end with a semicolon."
Så måske skulle du prøve noget lign.:

<?php
$link = mysql_connect("localhost", "gb0514", "xxxxxxxxx")
or die("Could not connect: " . mysql_error());
//
$result = mysql_query($delSQL)
or die("Invalid query: " . mysql_error());
echo "Deleted";
?>

MVH Martin S

Fra : Gil

Dato : 24-04-03 02:40

tak for svaret, fik dog min læremester til at hjælper mig, resultatet ser
således ud:

<?php
// connecting and getting data
$conn = mysql_connect("localhost", "gb0514", "tcojxvbx");
mysql_select_db("dar_php");

$userid;

if ( isSet($_REQUEST["userid"]) )
$userid = $_REQUEST["userid"];
else {
print("bad request");
mysql_close($conn);
exit();
}

// Deletion
$query = "delete from user where userid=".$userid;
$result = mysql_query($query);

//status on screen
if ( !$result ) {
print("execute failed");
}
else
print("all ought to be well");

mysql_close($conn);
?>

jeg fatter ik halvdelen af det.. men virker gør det -hihi

mvh klaus