Hvad gør jeg forkert?
Fra : Slaikjær

Dato : 23-04-03 16:19

Hejsa.
Jeg er ret ny i faget og håber nogle af jer kan hjælpe mig.
Jeg synes at ligegyldig hvilke "slægtsforsker-sider" jeg søger på, kan
jeg ikke finde noget om "Slaikjær".
Jeg troede det ville være nemmere, da navnet jo ikke er så brugt igen.
Har I nogle gode søgetips? Hvilke sider er de nemmeste at bevæge sig
rundt på som begynder?
Det er jo en jungle med alle de hjemmesider!
På forhånd tusind tak for hjælpen!
Mvh Slaikjær

Fra : Bent Mortensen

Dato : 23-04-03 16:45

prøv http://www.familysearch.org/

HANSINE SLAIKJAER
Female

Event(s):
Birth: 23 FEB 1908

Christening: 03 MAY 1908 Ho, Ribe, Denmark

Death: 01 JUN 1983

Burial:

Parents:
Father: HANS NISSEN SLAIKJAER Family

HANSINE SLAIKJAER
Female Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death: 01 JUN 1983

Burial:

Marriages:
Spouse: HANS CARL ANDERSEN Family
Marriage: 13 JUN 1929 Ho, Ribe, Denmark

Mother: METTE KIRSTINE HOJER

"Slaikjær" <j.slaikjaer@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rundt på som begynder?
> Det er jo en jungle med alle de hjemmesider!

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : annelise christensen

Dato : 23-04-03 17:03

Hej Slaikjær.

Det er ikke nemt at slægtsforske - men det er sjovt. Du må have nogle navne,
steder (sogne) og årstal, før du kan gå igang.
Selvom internettet har gjort nogle ting nemmere er du stadigvæk nødt til at
sætte dig ind i nogle elementære "regler" i slægtsforskning. Vi får intet
forærende.
ps. Der er en Slaikjær i Sønderborg frivillige Brandværn.

med venlig hilsen og god vind
annelise

Fra : Inger Buchard

Dato : 23-04-03 17:02

søg på Schlaikær, Schlaikär, Schlaikjer, Schlaikjär, Schlaikier - jeg finder
nogle Schlaikier i Østsønderjylland, f.eks. Ensted 1845 på
http://ddd.dda.dk/asp/dddform.asp
og på http://www.danbbs.dk/~stst/pers-bas/pers_s.htm er der da også en del

Inger Buchard

Fra : Claus Sørensen

Dato : 23-04-03 18:24

Kære Slaikjær,

Prøv at søge efter Slaikjær på Google. Dér kommer en hel del svar frem, også
om nulevende Slaikjær'er med denne stavemåde.

mvh
Claus Sørensen

Fra : Slaikjær

Dato : 24-04-03 18:42

Jeg går straks igang med at søge på de links I har givet mig.

Slaikjær fra det frivillige brændvæsen kender jeg.

Jeg søger videre. Tak for jeres tips!

Fra : Jean Seeberg

Dato : 24-04-03 17:54

Hej.
Se f.eks: Ved kun at skrive ( sla ) under navn i søgefelt hos DDA

Samtlige personer i husstanden

Ribe, Skast, Vester Nebel, Lifstrup, 4d, , 8, FT-1901
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Jessen Skov, , Gift, husejer, landmand, , Vejrup
Hanne Marie Slajkær, , Gift, husmoder, , Oksby
Mette Kirstine Slajkær, , Ugift, husmoderens søster, , Ho
dreng, , Ugift, barn, , V. Nebel

Kilde: FT-1901
Navn: Hanne Marie Slajkær Fødselsdato: 21/9 76
Stilling i husstanden: husmoder Civilstand: Gift
Fødested: Oksby
Sogn: Vester Nebel Herred: Skast
Amt: Ribe Stednavn: Lifstrup
Husstands-/familienr: 8
Gift hvornår: 1900 Levende børn: 1
Matrikel: 4d
Flyttet til kommunen: 1900
Sidste oph.sted: Ho
Indtastningsnr: B2317 Løbenr.: 170

Kilde: FT-1901
Navn: Mette Kirstine Slajkær Fødselsdato: 13/11 83
Stilling i husstanden: husmoderens søster Civilstand: Ugift
Fødested: Ho
Sogn: Vester Nebel Herred: Skast
Amt: Ribe Stednavn: Lifstrup
Husstands-/familienr: 8
Matrikel: 4d
Flyttet til kommunen: 1900
Sidste oph.sted: Ho
Indtastningsnr: B2317 Løbenr.: 171

Haderslev, Haderslev, Haderslev Købstad, 1sten Quartier, , Markt, 19,
FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Georg Jacob Simonsen, 49, Gift, , Kaufmann, Thisted
Helene Petersen, 45, Gift, , Dessen Frau, Hadersl:
Peter Simonsen, 13, Ugift, , Dessen Kinder, Hadersl:
Carl Martin Heinrich Simonsen, 12, Ugift, , Dessen Kinder, Hadersl:
Georg Jacob Simonsen, 6, Ugift, , Dessen Kinder, Hadersl:
Christ: Wilhm. Simonsen, 4, Ugift, , Dessen Kinder, Hadersl:
Eduard Johannes Simonsen, 1, Ugift, , Dessen Kinder, Hadersl:
Joh. Heinr: Sörensen, 19, Ugift, , Lehrling, Fohl
August Johann Ipland, 18, Ugift, , Lehrling, Apenrade
Maria Mattezen, 26, Ugift, , Dienstmägde, Beftoft
Christine Maria Dorbandt, 21, Ugift, , Dienstmägde, Haderslev
Christ. Fried. Slaikjer, 21, Ugift, , Dienstbote, Ekensund

Kilde: FT-1845
Navn: Christ. Fried. Slaikjer
Alder: 21 Civilstand: Ugift
Erhverv: Dienstbote
Fødested: Ekensund
Sogn: Haderslev Købstad Herred: Haderslev
Amt: Haderslev Stednavn: 1sten Quartier
Husstands-/familienr: 19 Matr.nr/adresse: Markt
Antal familier/hus: 1
Indtastningsnr: C1707 Løbenr.: 214

GOOGLE søgning på: http://www.google.com/ skriv i søgefelt:
slaikjer genealogy

og nedennævnte kommer frem:
Slaikjer Genealogy and Family History
Slaikjer Genealogy and Family History. ... topics. Slaikjer Surname in
General Databases. View Slaikjer search results at Genealogy.com. ...
www.distantcousin.com/SurnameResources/ Surname.asp?Surname=Slaikjer - 19k -
Cached - Lignende sider

[...]

SLAIKJER Genealogy in All Regions
My CinnamonToast ® Genealogy. SLAIKJER Genealogy in All Regions. ... Sites
found with
SLAIKJER genealogy records. Sorry, no results were found for this search.
www.mycinnamontoast.com/perl/ results.cgi?surname=Slaikjer - 6k - Cached -
Lignende sider

Ancestor Guide: Slaikjer Genealogy and Surname Search
Ancestor Guide. Home : S : Slaikjer Genealogy. First Name: Last Name: ...
Slaikjer
Search at CousinConnect.com - Need help with your genealogy research? ...
ancestorguide.com/find.cgi?terms=Slaikjer - 17k - Cached - Lignende sider

Ancestor Guide: Add a Link
... Please note that only genealogy related surname homepages are
currently
being accepted into the directory. ... The Genealogy Register.
ancestorguide.com/addlink.html - 12k - Cached - Lignende sider

SLAIKJER: Genealogy Queries
All regions Genealogy Queries. Genealogy Queries. SLAIKJER Genealogy
Queries. ... Would
you like to post a query? Other SLAIKJER Genealogy Resources. ...
www.cousinconnect.com/p/a/0/s/SLAIKJER - 16k - Cached - Lignende sider

Ancestry.com - Genealogy & Family History Search.
.... Build A Family Tree . FREE Genealogy Software . Online Family
Tree . Ancestry World Tree more... ... Genealogy Books, CDs, etc. ...
Beskrivelse: Commercial site but also some free searchable databases,
columns and articles, gedcoms, and forums.
Kategori: Society > Genealogy > Resources
www.ancestry.com/ - 24k - Cached - Lignende sider

Genealogy and Family History - OneGreatFamily.com Family Tree
.... SLAIGHTER, SLATTERFIELD, SLAYTOR. SLAIKJER, SLATTERLY, SLAZE. SLAIKUE,
SLATTERY, SLAZER. ... Contact Us . Genealogy Affiliate Program . Privacy
Policy
.. ...
www.onegreatfamily.com/surname/indexsla.htm - 29k - Cached - Lignende sider

Genealogy Surnames From SLAIKER
.... Genealogy Surnames Beginning With SL - Continued SLAIKER, SLAIKEU,
SLAIKJER.
SLAIN, SLAINGE, SLAINMERROW. SLAIR, SLAIS, SLAITER. SLAJCHRT, SLAJER, SLAKE.
www.kindredkonnections.com/surnames_SL8.html - 18k - Cached - Lignende sider

GOD JAGT

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Bodil Thomasberg og ~

Dato : 29-04-03 09:40

Du skal ikke regne med at slægtsforskning foregår på internettet, det er kun
en meget lille del der finder brugbare ting der. Og så skal du huske at alle
data der findes f.eks. på nettet skal verificeres op mod kilder på
Landsarkiverne eller andre arkiver hvor du kan se
originale´kildeoplysninger.

Et godt råd fra en der også har været begynder og troede at man bare kunne
finde tingene derude i Cyberspace.
Start med at læse f.eks. Politikens Håndbog i SlægtsHistorie af Hans
H.Worsøe
Så får du en god orientering omkring hvor du kan finde forskellige data som
du leder efter og hvordan de skal gribe det an.

God jagt.

Niels H Nielsen