Boogie: De kan jo godt!
Fra : AJC

Dato : 23-04-03 16:10

Dagens udgave af Boogie er det eneste i serien, som jeg har kunnet holde ud
at se fra start til slut. Ingen "neger" musik i dagens udgave, men i stedet
god rock musik. Sådan skal det gøres!
Dog er det ærgerligt, at videobattlevinderen Metallica ikke blev vist i sin
fulde længde, akkurat ligesom dengang November Rain med Guns'N'Roses vandt.
De to sange havde fortjent en bedre behandling IMHO!

Fra : Christian Muus

Dato : 23-04-03 16:28

"AJC" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
ud
> at se fra start til slut. Ingen "neger" musik i dagens udgave, men i

Betragt det som et enkelttilfælde:

Fra Boogies hjemmeside:
"HUXI'S ROCKDAG
ADVARSEL!!! I dagens show spilles der kun rockvideoer!!! Huxi drøner rundt i
bred bil og fortæller historien om rockmusikken og viser rock and
roll-videoer helt tilbage fra før værten selv blev født og frem til de
nutidens fede videoer..."

Men hvorfor spiller de så ikke noget af alt det oversete rock, der er lidt
for snævert til den brede rockgruppe.
IMHO også lidt til grin, at de starter ud med Carpark Norths "Transparent
and Glasslike", som jeg mener at have set i samtlige Boogie-udsendelser i de
sidste 3 måneder.

Christian

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 23-04-03 16:46

det program er jo helt til grin.
Musikkulturen i de danske medier er lige til at lægge en kæmpe brun varm dej
udover. Der er ikke andet en kommerciel pop musik for unge naive i alderen
9-17. Kan det sælges i kæmpe store mængder, så tænd for Boogie - der hvor
det hele sker.

Fra : John K

Dato : 23-04-03 17:52

"Mircea Gabriel Eftemie" <mge@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 9-17. Kan det sælges i kæmpe store mængder, så tænd for Boogie - der hvor

Det er jo markedskræfter der bestemmer - hovedsagelig på de kommercielle
stationer, men til dels også på DR.
Jeg kan så iøvrigt ikke se hvad der er i vejen med popmusik. Det er som om
at bare fordi noget er blevet et hit, så er det noget lort, bare fordi det
er et hit.

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-03 20:32

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea6c4a0$0$29522$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Det er jo markedskræfter der bestemmer - hovedsagelig på de kommercielle
> stationer, men til dels også på DR.

SV: eller også er det en flok forstokkede lokalradiofolk

> Jeg kan så iøvrigt ikke se hvad der er i vejen med popmusik. Det er som om
> at bare fordi noget er blevet et hit, så er det noget lort, bare fordi det
> er et hit.

SV: Vrøvl. Det er nok mere fordi det skriger og hyler metallisk og hviner og
banker så det er til at blive ør og svimmel af at høre på

Hilsen Åge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-04-03 08:15

Åge Halldorsson wrote:
> John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en

nyhedsmeddelelse:3ea6c4a0$0$29522$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> SV: eller også er det en flok forstokkede lokalradiofolk

JA ellers er du bare en forskruet mand der siger mærkelige ting.

> SV: Vrøvl. Det er nok mere fordi det skriger og hyler
> metallisk og hviner og banker så det er til at blive ør og
> svimmel af at høre på

Tsk Tsk Åge, vågn op vi lever i 2003..
Bare fordi du bliver ør i hovedet af det(er sikker
på at det er noget andet der skyldes det) så er det
ikke ensbetydende med at det ikke er godt musik..

Tag og vågn op af tÅgen.. Og kig i kalenderen..

--
Vh. Henrik Sørensen
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must -

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 23-04-03 21:24

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mircea Gabriel Eftemie" <mge@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> dej
>

> Det er jo markedskræfter der bestemmer - hovedsagelig på de kommercielle
> stationer, men til dels også på DR.

Vrøvl - det er ikke markedskræfter...eller kald dem hvad du vil - hvis DR
kunne se lidt mere bredt på musikken ville det jo være noget andet. For de
har masser af penge.

> Jeg kan så iøvrigt ikke se hvad der er i vejen med popmusik. Det er som om
> at bare fordi noget er blevet et hit, så er det noget lort, bare fordi det
> er et hit.

Du er totalt forkert på den.
Popmusik er generelt noget lort, efter min mening. Der er nok måske 1 eller
2 (f.eks. Björk eller D.A.D.) numre ud af hundredevis der bliver spillet i
radioen som jeg godt kan lide. Fordi det er spillet af musikere som har
"feel" for det de laver, som har tjek på hvad de laver, som er ORIGINALE!
Det er ikke musik som er re-mixet (gamle hits) af folk som ikke kan finde ud
af at lave deres eget materiale, eller bare nogle negere der hele tiden
siger "yo yo". De ligner jo allesammen hinanden, intet nyt under solen,
andet end en pumpet svedig neger krop og en kælling med gode store patter
der synger i baggrunden (lyder det bekendt, MTV?).
Hvorfor bliver der ikke spillet et bredt spektrum af gengre i Boogie??
Hvorfor spiller de ikke noget Front Line Assembly, Miles Davis, Soilwork,
Astral Projection, Kruder & Dorfmeister, Wes Montgomery eller Napalm Death?
Alt fra Industrial, Jazz, Thrash Metal, Techno, Trip-Hop og Grindcore. Fordi
det er for folk som er pisse snæversynet eller helt unge, fordi de kan ikke
andet end at høre den samme "sing-a-long" melodi og være totalt blinde hvad
musik angår.

mvh
/mircea

Fra : Lars Bernau

Dato : 23-04-03 22:00

Mircea Gabriel Eftemie wrote:

> Du er totalt forkert på den.
> Popmusik er generelt noget lort, efter min mening.

Mener du! Men åbenbart er der ret mange mennesker af en anden
opfattelse. Hvilket er derfor pop musik bliver spillet så meget. Der er
en stor målgruppe.

> [...]
> andet end en pumpet svedig neger krop og en kælling med gode store patter
> der synger i baggrunden (lyder det bekendt, MTV?).

Ja så mangler vi bare argumentet om at enhver kan lave musik på en
computer, det er jo bare at trykke på en knap, ikke?

> [...]
> andet end at høre den samme "sing-a-long" melodi og være totalt blinde hvad

Nej, Det er fordi målgruppen er for snæver til at det kan betale sig at
spille dens musik. Face it, du er i samme båd som Åge.

--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 23-04-03 23:51

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Mener du! Men åbenbart er der ret mange mennesker af en anden
> opfattelse. Hvilket er derfor pop musik bliver spillet så meget. Der er
> en stor målgruppe.

Selvføli' er der en stor målgruppe - det er der f.eks. også hos Anders And
tegneserien.

> Ja så mangler vi bare argumentet om at enhver kan lave musik på en
> computer, det er jo bare at trykke på en knap, ikke?

den typiske modargument. Men så kan jeg fortælle dig at ja, det er nemt at
lave det, men ikke alle formår at lave noget fedt.
Prøv Frooty Loops, du kan trykke på 3 knapper så har du radiohitten - men
det aner du selvføli' ikke noget om...eller hva?

> [...]
>
> Nej, Det er fordi målgruppen er for snæver til at det kan betale sig at
> spille dens musik. Face it, du er i samme båd som Åge.

Med andre orde lad os skide på de andre kunstnere....
Og hvad ved du om at målegruppen er for snæver??
Face it, du forstår bare ikke musik (generelt).
Men i sidste ende er det jo smag og behag som man plejer at sige, om man er
50 og godt kan lide brøderne Mongolsen eller om man er 15 og er bare nede
med J-Lo, så er det jo....smag og behag.

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 01:34

[Lars Bernau:]

[MGE:]
> [...]
> men det aner du selvføli' ikke noget om...eller hva?

> Face it, du forstår bare ikke musik (generelt).

"Ahhhh, the oldest trick in the book. The old
you-know-nothing-and-I-am-infinitely-more-clever-than-you-trick. Very
cunning".

Vidunderlig argumentationsteknik du har.
'Når jeg er uenig med nogen, så kan jeg bare kalde den anden grimme navne og
tro på at jeg så vinder diskussionen.'

Velkommen til.
Du må være ny på usenet og ikke vant til at diskutere på et sagligt niveau.

-V-

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 05:37

-V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea7317e$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [Lars Bernau:]

sv: ........eller ved at køre på en scooter hvor olietilførslen pludselig
svigter

> Velkommen til.
> Du må være ny på usenet og ikke vant til at diskutere på et sagligt
niveau.

sv: Har du selv prøvet at diskutere på et sagligt niveau ? - Lær det selv
først - Han kom med det man kalder et godt sagligt indlæg.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 07:00

Åge Halldorsson wrote:
> -V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3ea7317e$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> sv: ........eller ved at køre på en scooter hvor olietilførslen pludselig
> svigter

Ja det kender du sikkert noget til ??

> niveau.
>
> sv: Har du selv prøvet at diskutere på et sagligt niveau ? - Lær det selv
> først - Han kom med det man kalder et godt sagligt indlæg.

hmm... mener du at et indlæg hvor man indirekte bliver kaldt dum, hvis
man ikke er enig, er et godt sagligt indlæg?

Mener du at det er sagligt at kalde en hel musik genre for "lortemusik"?

Iøvrigt syntes jeg at den ærede hr. V altid kommer med saglige indlæg,
også selvom man ikke er enig med ham.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 24-04-03 08:21

> Iøvrigt syntes jeg at den ærede hr. V altid kommer med saglige indlæg,
> også selvom man ikke er enig med ham.

Glem det.... [t]Åge er uden for pædagogisk rækkevidde... sådan er det
bare...

> --
> Lars Bernau

Lars B

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 09:15

Lars Bernau wrote:
> Iøvrigt syntes jeg at den ærede hr. V altid kommer med saglige indlæg,
> også selvom man ikke er enig med ham.

Jeg takker allerydmygst.

-V-

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-04-03 08:17

Åge Halldorsson wrote:
> -V- <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en

nyhedsmeddelelse:3ea7317e$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> sv: ........eller ved at køre på en scooter hvor
> olietilførslen pludselig svigter

Tror nok hellere det er din bundprop der er røget..

Og det siger du.!!!??
Jesus Christ..

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 09:43

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vidunderlig argumentationsteknik du har.
> 'Når jeg er uenig med nogen, så kan jeg bare kalde den anden grimme navne

Hvem kalder hvem grimme navne?

> Velkommen til.
> Du må være ny på usenet og ikke vant til at diskutere på et sagligt
niveau.

Og det kan du?

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 10:50

Mircea Gabriel Eftemie wrote:
> Hvem kalder hvem grimme navne?

Du spøger, ikke sandt? Prøv at læse dit indlæg igennem igen, og svar så
selv.

Du råber ikke 'svin' efter folk, men det er dælme tæt på.
"Du ved ikke en skid om musik", "du aner intet om at lave musik", "face it,
du forstår bare ikke musik", "du tuder som en kælling".

Citater taget fra diverse af dine indlæg. Grimme navne? Same difference.

Den lader vi lige stå et øjeblik.

-V-

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 11:00

> [...]
> du forstår bare ikke musik", "du tuder som en kælling".
>
> Citater taget fra diverse af dine indlæg. Grimme navne? Same difference.

Undskyld mig - men fungerer du som advokat her eller??
Indtil videre har du ikke andet end kommet med kritik af folks debat men
ikke deltaget i debatten. For mig at se virker du lidt som lus mellem to
negle. Tag dig nu lige lidt sammen.

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 11:22

Mircea Gabriel Eftemie wrote:
> Undskyld mig

Undskyldning accepteret.

> - men fungerer du som advokat her eller??

Nope, ejheller moderator, censor, administrator eller andet. Bare bruger.

> Indtil videre har du ikke andet end kommet med kritik af folks debat
> men ikke deltaget i debatten.

Jeg har ikke kritiseret folks debat, men *din* debatform. Det virker lidt,
som om du er 14 og står og råber i skolegården. Folk må skam debattere så
meget som de vil.

>For mig at se virker du lidt som lus mellem to negle.

"En lus mellem to negle"? LOL!
Du er sgu (ufrivilligt) morsom. Det kan godt være at udtrykket lød godt da
du tænkte det, men du kan vist ikke rigtigt bruge det her. Prøv igen.

>Tag dig nu lige lidt sammen.

Du vil gerne have min mening om debatten, dvs. popmusik generelt og Boogie i
særdeleshed? Er det det du på din egen facon forsøger at sig?

Jeg ser ikke Boogie særligt ofte, måske en gang om ugen. Jeg ser det fordi
jeg måske kan få nogle nye input ifht. musikgenrer som jeg ikke ellers ville
nyde godt af. Lidt som i denne gruppe, hvor jeg aldrig havde opdaget
Hawksley Workman eller Cradle of Filth, hvis det ikke havde for andre som
anbefalede det.
Hvis jeg ikke havde set Boogie, havde jeg aldrig fået øjnene op for Justin
Timberlakes fremragende nye plade.

Jeg kan godt li' pop, jeg elsker pop, faktisk hører jeg pop lige nu: A-ha:
Take On Me.
For et øjeblik siden hørte jeg Sepulturas 'Slaves Of Pain', og om lidt hører
jeg sikkert noget helt tredie.
Jeg har ikke 'en musiksmag', fordi jeg kan lide mange forskellige typer
musik - lidt som dig selv, kan jeg tyde. Hvis jeg skal høre et radioprogram,
så bliver det P3-programmer, fordi de trods alt kan finde på at smide et
atypisk nummer i programfladen once in a while.

Hvem der bestemmer, hvad der spilles ved jeg ikke nok om markedskræfter til
at kunne udtale mig om. Kald mig bare naiv.

"Naiv".

Sådan.

Fin hjemmeside du har, iøvrigt.

-V-

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 12:46

> Undskyldning accepteret.

> Nope, ejheller moderator, censor, administrator eller andet. Bare bruger.

ja, du kan da nogle fine synonymer.....

> Jeg har ikke kritiseret folks debat, men *din* debatform. Det virker lidt,
> som om du er 14 og står og råber i skolegården. Folk må skam debattere så
> meget som de vil.

Det virker meget mere som om at jeg ikke skal genere din kammerat i
skolegården. Har jeg måske lukket munden på nogen? Folk må gerne debattere
alt det de vil, men de skal da heller ikke begynde med at tude når de bliver
konfronteret. Det er fordi jeg er skide træt af nogle meninger som jeg har
hørt fra folk, folk som ligner hinanden, på de fleste punkter, hvad dette
emne angår. Det virker da meget mere som om at du prøver på at lukke for
debatten, da du ikke ved så meget om emnet.

> "En lus mellem to negle"? LOL!
> Du er sgu (ufrivilligt) morsom. Det kan godt være at udtrykket lød godt da
> du tænkte det, men du kan vist ikke rigtigt bruge det her. Prøv igen.

Ok jeg prøver igen - vidste ikke rigtigt om det var det rigtige udtryk at
bruge, så som du nok kan se på mit navn, så er jeg ikk dansk....men bare en
selvironisk perker.....tag det som du vil.

> [...]

til
> at kunne udtale mig om. Kald mig bare naiv.

nej, men hvis du ikke ved noget om det, hvorfor deltage?
Det irreterer mig jo bare at du blander dig, unden nogen form for debat, men
bare kritik af folks måde at fremføre deres holdninger på.
Det er jo også helt i orden, jeg skal jo nødig begynde med at tude....

> "Naiv".
>
> Sådan.
>
> Fin hjemmeside du har, iøvrigt.

Tak...

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 13:12

> [...]
> på de fleste punkter, hvad dette emne angår. Det virker da meget mere
> som om at du prøver på at lukke for debatten, da du ikke ved så meget

Du læser mine indlæg, som fanden læser biblen.
Jeg har ikke forsøgt at lukke munden på nogensom helst.
Din idé om konfrontation, det er altså at kalde dem dumme og uvidende? Skide
god basis for en diskussion.
Hvad er det for nogle meninger, som du er så træt af? Folks egne, som
tilfældigvis ikke harmonerer med dine?

> nej, men hvis du ikke ved noget om det, hvorfor deltage?

Velkommen til usenet. Mit svar om Boogie var åbenbart ikke svar nok til dig?
Boogie tjener for mig et formål: at få nogle nye impulser, og måske finde
noget nyt og fedt.
Jeg synes heller ikke at det er et ret godt program, overordnet set, for det
meste af indholdet er for glat og poleret. Vores holdninger til det er nok
ikke så forskellige, som du går og tror.

> Det irreterer mig jo bare at du blander dig, unden nogen form for
> debat, men bare kritik af folks måde at fremføre deres holdninger på.
> Det er jo også helt i orden, jeg skal jo nødig begynde med at tude....

Du taler sort igen.
Det irriterer dig, at jeg blander mig, og så bliver du aggressiv - men på
den anden side er det helt i orden?

Hvad er det egentlig, du protesterer imod?
At Boogie er et lorteprogram?
At der ikke bliver spillet nok ikke-popmusik i de kommercielle medier?
At folk efter din opfattelse har ladet sig indfange af kommercialismen, og
derfor ikke er i stand til at skelne shit fra chanel?
At du er udøvende musiker, men desværre er en af dem som DR 'skider på'?
Eller er det bare at folk ikke er enige med dig?

-V-

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 13:37

> [...]
Skide
> god basis for en diskussion.
> Hvad er det for nogle meninger, som du er så træt af? Folks egne, som

hvem kalder jeg dum?
har jeg trådt på nogen?
Velkommen til usenet.

> [...]
> meste af indholdet er for glat og poleret. Vores holdninger til det er nok
> ikke så forskellige, som du går og tror.

det tror jeg heller ikke - men bare meld ud fra starten at du er enig.

> Du taler sort igen.
> Det irriterer dig, at jeg blander mig, og så bliver du aggressiv - men på
> den anden side er det helt i orden?

sort? ja, jeg er kul sort.
aggresiv, overhoved ikke - totalt afslappet med en kop kaffe.

> [...]
> At du er udøvende musiker, men desværre er en af dem som DR 'skider på'?
> Eller er det bare at folk ikke er enige med dig?

ja, bortset fra den sidste - der er mange der er enige med mig.

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 13:55

Som jeg skrev i et tidligere indlæg:
[...]

Hvis det ikke implicit er kalde folk for dumme, og træde på dem, så tror jeg
ikke at vi taler samme sprog. Hvad vil du kalde det istedet? Venlige
komplimenter? Hvordan snakker du til folk, du møder på gaden?

> det tror jeg heller ikke - men bare meld ud fra starten at du er enig.

Hvorfor?

> aggresiv, overhoved ikke - totalt afslappet med en kop kaffe.

Overhovedet ikke aggressiv? Din tone i de dine første indlæg vidner om en
total mangel på respekt overfor andres meninger og evner, og var holdt i en
*ret* hård tone.

> ja, bortset fra den sidste - der er mange der er enige med mig.

Ja, herinde. Tror du at denne gruppe er repræsentativ for Boogies
seersegment?

Vi to kommer vist ikke videre ved at diskutere indbyrdes.

Som det så ofte er blevet konstateret: musik er et spørgsmål om smag og
behag. Du kan ikke lide Boogie, og ville have et mere bredt udvalg af genrer
i medierne.
Det er vist sevet ind hos de fleste.

-V-

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 14:14

> [...]
> total mangel på respekt overfor andres meninger og evner, og var holdt i

Her er lige et tip, hvis det er penge du mangler: Du sku ta og investere i
nogle Kleenex aktier...Kurserne forventes at stige voldsomt i løbet af de
næste par uger, pga. folk bliver bange for min "hårde tone" og begynder at
hyle.

> Ja, herinde. Tror du at denne gruppe er repræsentativ for Boogies
> seersegment?

nej, men de er en del af den.

> Vi to kommer vist ikke videre ved at diskutere indbyrdes.

nej ok - så får du det sidste ord.

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 17:39

> [...]
> næste par uger, pga. folk bliver bange for min "hårde tone" og begynder at

Hehe... good one. Nææ de bliver nok bare trætte af dig og smider dig i
killfiltret eller går udenom dine indlæg.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 19:13

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1912319f9b7668539896ff@news.sunsite.dk...

Nææ de bliver nok bare trætte af dig og smider dig i
> killfiltret eller går udenom dine indlæg.
________

Hvad med bare at gå dog udenom det du har lyst til, uden at belemre os andre
med at du gør det. Det kan vi andre egentlig være fløjtende ligeglad med.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 21:31

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> med at du gør det. Det kan vi andre egentlig være fløjtende ligeglad med.

så smid mig i dit killfilter Åge, hvis du er så ligeglad.

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 25-04-03 16:02

"Lars Bernau" <bernau@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> så smid mig i dit killfilter Åge, hvis du er så ligeglad.

Den imbecil er allerede i mit killfilter. Du skulle måske overveje det
samme, Lars

Mvh
Mads

Fra : Peter G

Dato : 24-04-03 18:33

Mircea Gabriel Eftemie skrev:

> nej, men de er en del af den.

Vi er en broget flok herinde.
Der er folk, der hører Merzbow.
Der er folk, der hører Mozart.
Der er folk, der hører Metallica.
Der er folk, der hører Miles
Der er folk, der hører Madonna.
Der er folk, der hører Mhu-Bi-Dua.

Men vi prøver generelt set at enes herinde og respektektere hinandens smag.
Det er nu engang den måde man kommer længst på og som giver den største
musiske forståelse.

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 19:24

Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b89cve.3vsetsj.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...

> Vi er en broget flok herinde.
> [...]
______

Hallo altså - Der er også folk som hører:
"Mandis" og "Maus og servants" og "Mørn og okay"

Hilsen Åge

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 21:46

On Thu, 24 Apr 2003 20:23:34 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Peter G <wzn0slk402@sneakemail.com> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:b89cve.3vsetsj.1@PetersmaerkeligeFQDN.invalid...

<.....bands der starter med "m"...>

>______
>
>Hallo altså - Der er også folk som hører:
>"Mandis" og "Maus og servants" og "Mørn og okay"
Nej, nu må du sgi´komme med nogle navne som virkelig starter med m - det
skulle vel nok kunne lade sig gøre.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Peter G

Dato : 24-04-03 18:33

-V- skrev:

> Som det så ofte er blevet konstateret: musik er et spørgsmål om smag
> og behag. Du kan ikke lide Boogie, og ville have et mere bredt udvalg
> af genrer i medierne.

JEG VIL HAVE JØRGEN CLEVINS NYNNEN IND SOM NR. 1 PÅ DET ELEKTRISKE
BAROMETER.

Kan I venligt alle ringe derind og ønske den som musikønske.

"Det er Kris fra Bornholm. jeg ville gerne høre et par minutters nynnen af
Jørgen Clevin hvis det er muligt."

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-04-03 13:59

Mircea Gabriel Eftemie wrote:
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> sort? ja, jeg er kul sort.
> aggresiv, overhoved ikke - totalt afslappet med en kop kaffe.

Hehe.. Må sku lige sige at jeg grinte lidt af det svar med
kaffen der.. )

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 16:37

Mircea Gabriel Eftemie <mge@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b88ci0$jdl$1@sunsite.dk...

SV: Ja, den skal vist stå temmelig længe, men vil alligevel stadig være en
kilde til forundring, når bemærkningen, af alle, netop kommer fra dette
individ. Vorherre til hest. Hvad mon en opdragelsesanstanlt kan udrette?

> Undskyld mig - men fungerer du som advokat her eller??
> Indtil videre har du ikke andet end kommet med kritik af folks debat men
> ikke deltaget i debatten.

SV: Glem ham. Han fungerer slet ikke. Hans mission her i ng er, ligesom
flere andre, at lave rav i den

For mig at se virker du lidt som lus mellem to
> negle. Tag dig nu lige lidt sammen.

Sv: Vi er nok mange som for længst er holdt op med at dette individ seriøst.
Lad ham dog bare komme med sine tåbeligheder for sig selv.

Hilsen Åge

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 19:15

Åge Halldorsson wrote:
> Sv: Vi er nok mange som for længst er holdt op med at dette individ
> seriøst. Lad ham dog bare komme med sine tåbeligheder for sig selv.

Av, den sved når den kom fra dig.

-V-

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 25-04-03 16:03

> Av, den sved når den kom fra dig.

LOL

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 17:26

> [...]
> Indtil videre har du ikke andet end kommet med kritik af folks debat men
> ikke deltaget i debatten. For mig at se virker du lidt som lus mellem to

Ret ensidig debat... Du debaterer ikke. Du udspyer profaniteter til højre
og venstre.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-04-03 05:54

Mircea Gabriel Eftemie wrote:

> Selvføli' er der en stor målgruppe - det er der f.eks. også hos
> Anders And tegneserien.

Ja, seføli! Er det da ikke Verdens Bedste Tegneserie?

Ole Thomsen

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 06:46

> Selvføli' er der en stor målgruppe - det er der f.eks. også hos Anders And
> tegneserien.

Og ?? er der noget galt med Anders And (tegneserien)

> [...]
> Prøv Frooty Loops, du kan trykke på 3 knapper så har du radiohitten - men
> det aner du selvføli' ikke noget om...eller hva?

Desværre for dig, jo det gør jeg. Og ja det er nemt at lave nóget man
mener er musik, men for at få det udgivet, kræver det at andre (i første
omgang pladeselskaberne) syntes det er fedt. Så jo, det er svært at lave
musik.

> [...]
> ikke
> hvad

> Med andre orde lad os skide på de andre kunstnere....

Der er skam ikke nogen der der skider på andre her (udover dig) Men man
må altså som kunstner indse, at det kan godt være at man selv syntes at
det man laver er fedt, men hvis der ikke er særligt mange andre der
syntes det sammen, skal man ikke forvente at blive spillet særligt mange
steder. Kan man ikke acceptere det, burde man finde sig en anden levevej.

> Og hvad ved du om at målegruppen er for snæver??

Simplet... kig på salgslisterne for musik. Hvor meget Trash Metal,
Grindcore og så videre ser du der ?

> Face it, du forstår bare ikke musik (generelt).

Det skal du du da have lov til at mene. Og måske du har ret. Men til
gengæld forstår jeg medier som rado og tv. Jeg har arbejdet med det i 10
- 12 år, så jeg vil mene at jeg har en smule indsigt på det punkt. Skal
jeg forklare dig hvordan medieverden hænger sammen??

> Men i sidste ende er det jo smag og behag som man plejer at sige, om man er
> 50 og godt kan lide brøderne Mongolsen eller om man er 15 og er bare nede
> med J-Lo, så er det jo....smag og behag.

Ja. men nu er det bare sådan at der er flere der er nede med J-Lo end med
Brøderne Mongolsen (Hvem det så end er) eller Trash Metal, som du jo selv
nævnte. Derfor bliver der spillet mere af det.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 09:00

Lars Bernau wrote:

> Ja. men nu er det bare sådan at der er flere der er nede med J-Lo end med
> Brøderne Mongolsen (Hvem det så end er) eller Trash Metal, som du jo selv
> nævnte. Derfor bliver der spillet mere af det.

Du beskriver det generelt i dine indlæg som om at medierne selv ingen
indflydelse har på markedet. Der gælder helt klart en form for
Heisenberg-effekt i medieverden. Man kan ikke være medie uden at påvirke
markedet.
Den popularisering som visse genrer har oplevet i de sidste 10-15 år,
den forrykning af laveste fællesnævner der har fundet sted, både
musikalsk og andetsteds (TV-Danmark, reality-shows etc.), har da i høj
grad været dikteret af medierne.
Bevares, der laves masser af god musik, og godt tv etc., men der laves
også noget der er dårligere end nogensinde, og mere af det end nogensinde.
P3 og TV-Danmark etc. indser ikke (eller vælger at være uansvarligt
ligeglade i indtjeningens navn) at de faktisk i høj grad dikterer hvad
det meget unge betalende, ukritiske publikum vil høre. Det der spilles
på P3 og i Boogie og det TV der vises på TV-Danmark, vil for et ungt,
ubevidst menneske påvirke stærkt, og det er det man vil se og høre.
Det er da essensen i dagens medieverden, både i musikvideoer, image,
reality-shows, reklamer etc. at man _kan_ manipulere med folk. Den
evindelige liberale sang om at folk jo har fri vilje og at forbrugeren
jo godt kan tænke selv etc. holder absolut ikke, især ikke når vi
snakker unge, uudviklede bevidstheder. Spørg psykologer, og spørg
reklamefolk hvorfor der f.eks. laves reklamer.

/David

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 10:02

And

> Og ?? er der noget galt med Anders And (tegneserien)

Er du fan?

> [...]
> mener er musik, men for at få det udgivet, kræver det at andre (i første
> omgang pladeselskaberne) syntes det er fedt. Så jo, det er svært at lave

Som jeg sagde før, det er ikke alle der formår at lave noget fedt....du må
så nok være en af dem, siden du tuder som en kælling.
Hvis du ikke kan få en pladedeal så må det jo være pga.:
1.) Du må bare se almindelig kedelig ud.
2.) Du har ikke noget image. Dvs.en pumpet overkrop, og trendy (eller bare
fanzy dyrt) tøj.
3.) Du er for gammel(?)
4.) Du har ikke en solbrun back-up sangerinde med store tasker.
5.) Du har ikke noget talent. (Og det er ikke meget det kræves).

> [...]
> steder. Kan man ikke acceptere det, burde man finde sig en anden levevej.

Mig der skider på andre??? Hold kæft hvor er du dog ignorant. Ja, det med
kunstner, det kunne du jo godt have fortalt Van Gogh i 1887 at han lige så
godt kunne droppe hans karriere som maler da han ikke solgte en skid af hans
værker.

> Simplet... kig på salgslisterne for musik. Hvor meget Trash Metal,
> Grindcore og så videre ser du der ?

Nu er det dig der (igen) skider på kunstnere, ved at nævne salgslisterne.
Igen handler det om penge.
Men ikke kunstnerisk udfoldelse - og udfordring til lytteren.

> [...]
> - 12 år, så jeg vil mene at jeg har en smule indsigt på det punkt. Skal
> jeg forklare dig hvordan medieverden hænger sammen??

jo tak? handler det om penge igen?

> Ja. men nu er det bare sådan at der er flere der er nede med J-Lo end med
> Brøderne Mongolsen (Hvem det så end er) eller Trash Metal, som du jo selv
> nævnte. Derfor bliver der spillet mere af det.

Flere? Ja, det er helt rigtigt. Men de er jo så også 16. Det er i den alder
man udvikler sig.
Hvorfor tror du at alle unge i den alder går klædt som alle de tåber der
bliver vist på MTV?
Unden den midste form for originalitet - fordi det er trendy - fordi det er
sejt når det bliver vist på MTV.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 10:08

> [...]
> bliver vist på MTV?
> Unden den midste form for originalitet - fordi det er trendy - fordi det er

Jeg vil tro at Lars Bernau vil mene at de medier der henvender sig til
unge (MTV etc.) spiller efter de unges pibe og ikke omvendt.
Reklamefolk, psykologer, mediefolk generelt og pengemænd vil være uenig
med ham. Og de har en bankkonto at argumentere med.

/David

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 10:15

> [...]
> Reklamefolk, psykologer, mediefolk generelt og pengemænd vil være uenig
> med ham. Og de har en bankkonto at argumentere med.

lige præcis.

/mircea

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 17:22

David Rasmussen wrote:

> [...]
> Reklamefolk, psykologer, mediefolk generelt og pengemænd vil være uenig
> med ham. Og de har en bankkonto at argumentere med.

Så prøv du at få Voice til at spille en mdr. med viser fra 30'erne og
vis mig så igen de fede bankkontoer.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 17:28

Lars Bernau wrote:

> Så prøv du at få Voice til at spille en mdr. med viser fra 30'erne og
> vis mig så igen de fede bankkontoer.

Æh. Det var da en underlig omvendt kommentar. Men tak fordi du giver mig
ret i min analyse.

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 17:47

David Rasmussen wrote:

> Æh. Det var da en underlig omvendt kommentar. Men tak fordi du giver mig
> ret i min analyse.

Æhee... Det var selvfølgelig ment på den måde at de så ikke ville være
ligeså fede...

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 23:08

Lars Bernau wrote:

> Æhee... Det var selvfølgelig ment på den måde at de så ikke ville være
> ligeså fede...

Nej, det er jo det jeg siger. Jeg siger at man naturligvis manipulerer
og påvirker, og at det virker. Ellers ville de ikke tjene penge. Og du
giver mig ret.

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 25-04-03 08:04

David Rasmussen wrote:

> Nej, det er jo det jeg siger. Jeg siger at man naturligvis manipulerer
> og påvirker, og at det virker. Ellers ville de ikke tjene penge. Og du
> giver mig ret.

Glem det. Du har vist ikke fattet hvad jeg mener.

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-04-03 09:20

Lars Bernau wrote:

> Glem det. Du har vist ikke fattet hvad jeg mener.

Eller man kunne sige: _Du_ har ikke fattet hvad _jeg_ mener.
Hvis du ikke mener at du er forstået kunne du jo prøve at forklare dig
noget bedre? Er du uenig i at medierne påvirker og manipulerer dem der
bruger medierne, og at de tjener penge på det? Og at Boogie og P3
således ikke kun spiller hvad folk vil have, men også påvirker hvad folk
vil have? Det er det jeg siger, og det er ikke så svært at forstå.

/David

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 17:20

> Er du fan?

Og hvad hvis jeg er ?

> Som jeg sagde før, det er ikke alle der formår at lave noget fedt....du må
> så nok være en af dem, siden du tuder som en kælling.

Jeg tuder ikke som en kælling. Jeg forholder mig til virkeligheden, som
er, at der kræves mere end talent for at få en pladekontrakt.

> Hvis du ikke kan få en pladedeal så må det jo være pga.:
> 1.) Du må bare se almindelig kedelig ud.

Som en masse andre pop / rock stjerner også gør.

> 2.) Du har ikke noget image. Dvs.en pumpet overkrop, og trendy (eller bare
> fanzy dyrt) tøj.

Det er ikke nøvendigt at have et image, det skaber pladeselskaberne for
dig.

> 3.) Du er for gammel(?)

Det kommer jo an på hvad der er "for gammel"

> 4.) Du har ikke en solbrun back-up sangerinde med store tasker.

Sådan en kan jeg skaffe mig ved et hurtigt besøg på fx. Wonderbar eller
lignende.

> 5.) Du har ikke noget talent. (Og det er ikke meget det kræves).

Og lige her beviser du jo så at du ikke aner hvad du snakker om

> at

> Mig der skider på andre??? Hold kæft hvor er du dog ignorant.

Nåeee... ta' en tudekiks stakkels dreng.

> [...]
> godt kunne droppe hans karriere som maler da han ikke solgte en skid af hans

Det var der sikkert også en del der gjorde. Ligesom der sikkert også er
en del der ikke kan se kunsten i hans kunst idag... Hvor vil du hen med
det ?

> Nu er det dig der (igen) skider på kunstnere, ved at nævne salgslisterne.
> Igen handler det om penge.

> snip-
>
> jo tak? handler det om penge igen?

Du må da være en af de sidste mennesker i dette land, der ikke har
oopdaget at musikbranchen handler om penge. Tror du at pladeselskaber
udgiver plader forbi de tilfældigvis har en bunke blanke CD'er liggende ?

Wake up.

> [...]
> man udvikler sig.
> Hvorfor tror du at alle unge i den alder går klædt som alle de tåber der

Igen pisser andre folk op og ned at ryggen.

> Unden den midste form for originalitet - fordi det er trendy - fordi det er
> sejt når det bliver vist på MTV.

Jo... har du et problem med det ? Hvad går du selv i ?

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 10:52

On Thu, 24 Apr 2003 07:46:22 +0200, Lars Bernau <bernau@mail.invalid> wrote:

>Og ?? er der noget galt med Anders And (tegneserien)

Næ, men Basserne er nu bedre.

Men at et album eller en særlig genre sælger i stort antal, er vel ikke i sig
selv udtryk for stor kvalitet. Det kan også være tale om at, et stort antal
mennesker har rigtig dårlig smag.

Ikke fordi der er nogen sammenligning iøvrigt - jeg kan bare ikke komme på
andet ligenu. I Tyskland i 30'erne havde en vis herre rigtig meget medvind. En
medvind der blæste en stor del af Europa omkuld. De mange tilhængere kan i den
forbindelse næppe ses som et udtryk for, at vedkommende herre var særlig
medmenneskelig, visionær eller demokratisk.

Jeg håber at min pointe trods det radikale emneskift trænger nogenlunde
igennem.

<........>

Jeg tror generelt det er en rigtig dårlig ide, at lave programmer der favner
så vidt som du lægger op til her.

For alle vil komme til at skulle opleve at bruge tid, på at lytte til noget
musik de ikke bryder sig om. Altimens de venter på det som tiltaler lige netop
deres smag.

For at undgå det kunne man jo lave mere smalle programmer, til den mindre
lytterskare som dermed får musik serveret, som i højere grad falder i tråd med
deres smag.

Skulle nogen være i tvivl, er min generelle mening at al musik, skal have sin
plads i både radio og tv.

Fra : Troels

Dato : 24-04-03 11:37

> [...]
> forbindelse næppe ses som et udtryk for, at vedkommende herre var særlig
> medmenneskelig, visionær eller demokratisk.

Er det ikke noget med at den der bringer nazister eller biler på banen i en
diskussion har tabt?

/Troels

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 14:13

On Thu, 24 Apr 2003 12:37:12 +0200, "Troels"
<tllund@[nof******spam]hotmail.com> wrote:

>medvind. En
>den
>
>Er det ikke noget med at den der bringer nazister eller biler på banen i en
>diskussion har tabt?
At bringe nazier på banen kan sikkert godt virke som et desperat greb efter
det sidste halmstrå, men jeg kunne virkelig ikke finde på andet på daværende
tidspunkt.

Men jeg ved at jeg har ret, så det gør ikke så meget

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 24-04-03 08:38

> [...]
> Prøv Frooty Loops, du kan trykke på 3 knapper så har du radiohitten - men
> det aner du selvføli' ikke noget om...eller hva?

Men først skal du ha' købt dig et Protools-setup til en kvart million,
hvilket stort set alle europop-producerne bruger. Jeg kender en del af dem
og ingen bruger Fruity Loops, heldigvis... Nogle bruger Reason, men kun som
noget sekundært, man lige kan kaste på hist og her. Alle har et væld af
keyboards, så de spiller faktisk en større del af musikken, end man lige
ville gætte på. Alt i alt er der såmænd ca. lige meget arbejde i at lave
forskellige genrer, arbejdstiden fordeler sig bare anderledes.

/Ulrik.

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 10:32

"Ulrik Lauritzen" <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville gætte på. Alt i alt er der såmænd ca. lige meget arbejde i at lave
> forskellige genrer, arbejdstiden fordeler sig bare anderledes.

Har arbejdet med CuBase, sidder med ProTools nu...og nej det behøver man
ikke bare for at lave et hit.
Man skal bare være opfindsom.....

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 25-04-03 07:35

> som

> Har arbejdet med CuBase, sidder med ProTools nu...og nej det behøver man
> ikke bare for at lave et hit.
> Man skal bare være opfindsom.....

Ja, Protools light version som software, ikke? Det er jo heller ikke rigtig
Protools, men bare en reklameversion. Det er fint med opfindsomhed, men det
skulle jo også gerne lyde rigtigt, og lydbehandlingen kræver også et vist
setup, hvis du vil lave noget lyd, som skulle gøre sig rigtig på radioen.
Hvis du tror, at du kan tænde Cubases indbyggede EQ's og så går det nok, ja
så bliver du snart klogere i hvert fald...

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-04-03 18:33

Ulrik Lauritzen wrote:

> [...]
> musikken, end man lige ville gætte på. Alt i alt er der såmænd ca.
> lige meget arbejde i at lave forskellige genrer, arbejdstiden

Næppe - Protools er "nice and shiny" og det dér, men det kræver også
noget der ligner en avanceret pilot uddannelse at betjene det - noget
de færreste faktisk er istand til.

Cubase med den rette kombination af plug-in's kan nemt gøre det - i
"gamle" dage kunne man faktisk lave nogle ret fede ting på selv en
Akai S900 (og det var endda en stor maskine dengang) - det krævede
bare kreative løsninger.

Jeg tror faktisk at skræmmende mange plader er inspillet på en Fostex
4-track recorder ... nogle endda på det, der er værre.

/Peter

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 25-04-03 07:29

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe - Protools er "nice and shiny" og det dér, men det kræver også
> noget der ligner en avanceret pilot uddannelse at betjene det - noget
> de færreste faktisk er istand til.

Sikke noget vrøvl. Jeg har været i mange af de studier, hvor europoppens
største numre er lavet, og de HAR Protools. Protools er lige så enkelt at
benytte som alt mulig andet.

> [...]
> "gamle" dage kunne man faktisk lave nogle ret fede ting på selv en
> Akai S900 (og det var endda en stor maskine dengang) - det krævede

De færreste sidder med Cubase alene, men det kan benyttes i kombination. De
plugins der findes til Cubase, er i sig selv ikke særlig gode. Waves plugs
er okay, men der skrives jo helt andre plugs til tdm-systemer.

> Jeg tror faktisk at skræmmende mange plader er inspillet på en Fostex
> 4-track recorder ... nogle endda på det, der er værre.

Glem det. 4-spors optagelser bruges uhyre sjældent nu og hvis de gør, ja så
er materialet sikkert digitalt behandlet bagefter eller der er lavet dubs
via et andet setup. Hvis vi taler radiopop/europop, så tror jeg nok, du kan
regne med, at Fostex er temmelig meget ude af billedet.

Fra : Peter Juhl

Dato : 25-04-03 16:47

Ulrik Lauritzen wrote:

> Sikke noget vrøvl. Jeg har været i mange af de studier, hvor
> europoppens største numre er lavet, og de HAR Protools. Protools er
> lige så enkelt at benytte som alt mulig andet.

Ja, men der var bare ikke tale om studier i dette tilfælde, men hvad
man selv har mulighed for at benytte (og betale) - jeg har kun én gang
set et Protools setup i et "hjemmestudie".

Og det er sikkert enkelt at benytte hvis man kender systemet, men det
var heller ikke pointen - Protools er en kompleks affære og hvad angår
brugervenlighed efterlader det meget tilbage at ønske.

> [...]
> kombination. De plugins der findes til Cubase, er i sig selv ikke
> særlig gode. Waves plugs er okay, men der skrives jo helt andre plugs

Det var ikke kvaliteten i plug-ins, som blev diskuteret, men om f.eks.
Cubase med det, der nu var til rådighed var nok hvis man var kreativ og
det er det i høj grad.

> [...]
> lavet dubs via et andet setup. Hvis vi taler radiopop/europop, så
> tror jeg nok, du kan regne med, at Fostex er temmelig meget ude af

Ja, men i den sammenhæng det var skrevet er det korrekt nok - mange af
de plader jeg har købt gennem tiderne er faktisk inspillet på netop den
type udstyr eller det der ligner - jeg er skam udemærket klar over at
ingen bruger en 4-spors kassettebåndoptager idag, men det var ligesom
heller ikke det der stod vel?

/Peter

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 25-04-03 21:52

> Ja, men der var bare ikke tale om studier i dette tilfælde, men hvad
> man selv har mulighed for at benytte (og betale) - jeg har kun én gang
> set et Protools setup i et "hjemmestudie".

Jo, men i den oprindelig påstand var der lagt op til, at man sagtens kunne
programmere sig til et verdenshit vha. Frutiy Loops, altså at man i det, vi
kan kalde et hjemmestudie, blot trykker på et par knapper, og så kan man
ellers bare bestille tid i banken. Jeg har ikke set Protools i et
hjemmestudie og jeg forsøger såmænd blot at pointere, at selv det dummeste
radiopop oftest er lavet på noget dyrere setups, end hvad mange går rundt og
tror.

> [...]
>
> Det var ikke kvaliteten i plug-ins, som blev diskuteret, men om f.eks.
> Cubase med det, der nu var til rådighed var nok hvis man var kreativ og

Pointen er, at man ikke vha. Cubases egne plugins (for at bruge det
eksempel) kan mixe sig til et verdenshit. Folkene bag Chers "Believe" er
umiddelbart dem, jeg lige kan komme i tanke om, som kommer nærmest et
hjemmestudie-lignende setup, nemlig med en macG3 og cubase - til gengæld er
deres outboard lidt mere veludbygget... igen: lad os ikke gøre tingene
nemmere end de er.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 26-04-03 05:30

Peter Juhl wrote:

> [...]
> "gamle" dage kunne man faktisk lave nogle ret fede ting på selv en
> Akai S900 (og det var endda en stor maskine dengang) - det krævede

Min fars første, platin-sælgende plade blev sequenset på en Commodore SX-64.

--
Jacob

Life, to me, is like a quiet forest pool, one that needs a direct hit
from a big rock half-buried in the ground. You pull and you pull, but
you can't get the rock out of the ground. So you give it a good kick,
but you lose your balance and go skidding do n the hill toward the
pool. Then out comes a big Hawaiian man who was screwing his wife
beside the pool because they thought it was real pretty. He tells you
to get out of there, but you start faking it, like you're talking
Hawaiian, and then he gets mad and chases you...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 05:30

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.19111cd1729486b1989688@news.tele.dk...

> Der er > en stor målgruppe.

SV: .....af 13-15 årige

> Nej, Det er fordi målgruppen er for snæver til at det kan betale sig at
> spille dens musik. Face it, du er i samme båd som Åge.

SV: Sådan. Alle dem som ikke kan lide larmende metalskærende alternativt hyl
og skrat er tilhører en mikroskopisk målgruppe.
Tsk-tsk. Lars-logik for viderekommende.

Hilsen Åge

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 06:53

Åge Halldorsson wrote:

> Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:MPG.19111cd1729486b1989688@news.tele.dk...

> SV: .....af 13-15 årige

Pop musik høres af andre end 13 - 15 årige. Tag fx PopFM. De spiller ikke
andet end pop, og jeg er ret sikker på at både de og de 13 - 15 årige
blive blive en kende fornærmede hvis du påstod at deres målgruppe var
dem.

> SV: Sådan. Alle dem som ikke kan lide larmende metalskærende alternativt hyl
> og skrat er tilhører en mikroskopisk målgruppe.
> Tsk-tsk. Lars-logik for viderekommende.

Nej Åge. Som folk efterhånden i årevis har prøvet at forklare dig, så er
det facts, men du er jo som altid faktaresistent.

Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 24-04-03 02:02

"Mircea Gabriel Eftemie" <mge@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
ikke
> andet end at høre den samme "sing-a-long" melodi og være totalt blinde

sjældent har jeg været mere rystende enig med en skribent på usenet... lige
mine ord, kunne ej have sagt det bedre selv.

- Tonny, www.jegergud.dk

Fra : Lead of the back

Dato : 24-04-03 02:17

"Tonny Jørgensen" <hest@aub.dk> skrev i en meddelelse
> sjældent har jeg været mere rystende enig med en skribent på usenet...
lige
> mine ord, kunne ej have sagt det bedre selv.
>
> - Tonny, www.jegergud.dk

Me too.
Der burde være et mere varieret udbud.
Lidt af hvert.

Hilsen en der savner Rockland og Transit.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 05:40

Lead of the back <tul@nospamtdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b87duh$5n$1@sunsite.dk...

> Me too.
> Der burde være et mere varieret udbud.
> Lidt af hvert.
_______________

Kan ikke være mere enig. Lidt af hvert. Til de intollerante kan jeg fortælle
at det betyder, at der nødvendigvis også må komme noget man ikke kan lide.

Lidt af hvert betyder ikke "lidt af hvert, af det man kun selv kan lide".

Hilsen Åge

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 09:02

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> Lidt af hvert betyder ikke "lidt af hvert, af det man kun selv kan lide".

Jeg ville med glæde have at der blev spillet dansktop på P3 og i Boogie,
hvis der også blev spillet rock og jazz etc., basically alle genrer.

/David

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 10:52

On Thu, 24 Apr 2003 10:01:54 +0200, David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net>
wrote:

>Jeg ville med glæde have at der blev spillet dansktop på P3 og i Boogie,
>hvis der også blev spillet rock og jazz etc., basically alle genrer.

Da vel ikke i det samme tv-program, eller på den samme frekvens?

Jeg vil så gu´klart foretrække at man laver programmer og/eller radiokanaler,
der henvender sig mod en mere specifik målgruppe.

Det kan næppe være interessant for hverken rockhoveder eller popfolk, at
skulle "spilde" tid, på at vente indtil der på et eller andet tidspunkt i
programmet, kommer noget som tiltaler lige netop deres smag. Ved at gøre
programmerne smallere, kan man nemmere vælge det fra, som man ikke bryder sig
om at høre.

For lige at runde af vil jeg bemærke at, der skal være plads til al mulig
musik - også det man ikke selv bryder sig om. Det skal bare ikke rodes sammen
det hele. Der bør være en utvetydig rød tråd, i programfladen hvad stilarter
angår.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 11:15

Metal Coven.dk wrote:

> [...]
> det hele. Der bør være en utvetydig rød tråd, i programfladen hvad stilarter

Jeg er til dels enig. Jeg ville heller ikke orke en stor pærevælling.
Omvendt kunne man godt have en radiokanal som var "mainstream" og
"ikke-ekstrem", men som favnede lidt bredere end bare de nyeste for de
yngste.
P3 med bare en rimelig dækning af i det mindste al den populære og
salgbare musik som de _ikke_ spiller. De har en stærk overvægt af meget
ung og poppet musik. De spiller _ikke_ bare hvad der er på hitlisterne.
Når Radiohead's Amnesiac ligger nummer 1 på hitlisten, eller når Tom
Waits' "Mule Variations" etc. ligger nummer 1, spiller de det jo ikke,
eller højst 2 minutter og så cut. Eller da den der Pink Floyd opsamling
lå der etc.
Der er masser af mennesker der i det mindste køber rimeligt mainstream
rock, og det spilles der næsten intet af. P3 er ikke en "folkets" kanal
hvor der bare spilles hvad der sælger, og på den måde er styret af
folket (hvis man tror på at det er så simpelt), det er en kanal hvor man
helt klart favoriserer den meget unge popmusik. Fint nok med en kanal
til det, men hvorfor skal det være den store, brede public service kanal
der skal være det?
Hvorfor kan den ikke appellere lidt bredere. Kort sagt: Jeg efterlyser
ikke (i denne sammenhæng) smallere ting. Jeg efterlyser mere bredde. P3
er jo faktisk en meget smal kanal.

/David

Fra : Lead of the back

Dato : 24-04-03 17:18

> Jeg ville med glæde have at der blev spillet dansktop på P3 og i Boogie,
> hvis der også blev spillet rock og jazz etc., basically alle genrer.

Det ville jeg såmænd også.
Det medierne mangler,om det er radio eller tv
er modet til at spille det,der ikke hitter stort.
Jeg er lidt til Natradio på P3,for der spilles et bredt
spektrum af musik,nyt som gammelt uanset stilart.

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 17:30

Lead of the back wrote:
> [...]
> Jeg er lidt til Natradio på P3,for der spilles et bredt
> spektrum af musik,nyt som gammelt uanset stilart.

Yep deres natradio er langt bedre end deres 6-18 radio.

/David

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 21:46

On Thu, 24 Apr 2003 18:18:05 +0200, "Lead of the back" <tul@nospamtdcadsl.dk>
wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

<.........>

> [...]
> Jeg er lidt til Natradio på P3,for der spilles et bredt
> spektrum af musik,nyt som gammelt uanset stilart.

Hvad har de efterhånden mange lokalradioer betydet - er de "også" mainstream,
eller er der dukket mere speciel musik op?

Man kunne jo også finde sig en netradio - dem er der dælme mange af.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 05:23

Mircea Gabriel Eftemie <mge@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b86sp8$d10$1@sunsite.dk...

> [...]
> andet end en pumpet svedig neger krop og en kælling med gode store patter
> der synger i baggrunden (lyder det bekendt, MTV?).

sv: Milde Moses

> [...]
kan ikke
> andet end at høre den samme "sing-a-long" melodi og være totalt blinde

Sv: og musikken bliver ligeledes frembåret af ligesindede skruphysteriske
lokalradiofolk, kald dem bare pisse snæversynede og totalt blinde for hvad
musik angår. Det er stort set snartt ikke andet en flok medløbere hvad
angår det som 13-15 årige hører i radioen.
Popmusik er generelt blevet en omgang larmende metallisk skalderbank, med
underliggende computerdunk.
Det bliver ydermere frembragt af folk som står og tripper tissetrængende
ukontrolleret mens de "synger".

Hilsen Åge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-04-03 08:20

Åge Halldorsson wrote:
> [...]

> Det bliver ydermere frembragt af folk som står og tripper
> tissetrængende ukontrolleret mens de "synger".

Hva.?

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 09:38

"Henrik Sørensen" <snurredk*NOSPAM@phreaker.net> skrev i en meddelelse

> Hva.?

Haha!!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 16:44

Mircea Gabriel Eftemie <mge@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b887p9$st3$1@sunsite.dk...

> "Henrik Sørensen" <snurredk*NOSPAM@phreaker.net> skrev i en meddelelse

SV: JA

> Haha!!

SV: Den forstod du godt, hva? - Det er "tissetrængende malene fra det danske
Melodi Grand Pis, jeg tænker på.

Hilsen Åge

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 10:15

On Thu, 24 Apr 2003 09:19:34 +0200, Henrik Sørensen
<snurredk*NOSPAM@phreaker.net> wrote:

> [...]

<pop og rock på godt og ondt>

>Hva.?

Jo, ser du - der er tale om et meget farverigt, klichefyldt og fordomsfuldt
ordvalg, næsten uden konkret og relevant information.

Der er efter min bedste overbevisning tale om endnu en omgang, af den
efterhånden klassiske skyttegravskrig, hvor de 2 stridende parter dænger
hinanden til med diverse skyts, og uden at de kommer ud af stedet.

Man kan næppe føre en reel diskussion om hvilken type musik der er bedst. Er
det C&W, metal, pop, dansktop eller noget andet. Det er som at sammenligne
æbler og appelsiner - det kan bare ikke lade sig gøre.

Hver sin smag, og heldigvis for det............længere er den vist ikke.

Fra : John K

Dato : 24-04-03 20:56

> Vrøvl - det er ikke markedskræfter...eller kald dem hvad du vil - hvis DR
> kunne se lidt mere bredt på musikken ville det jo være noget andet. For de
> har masser af penge.

Og... - for DR's vedkommende er det da ikke et spørgsmål om hvor mange penge
de har. Det er et spørgsmål om at de skal lave nogle programmer folk gider
høre. Hvis befolkningen ikke bruger DR's programmer, er det lidt svært at
argumentere for at vi skal betale til det via licensen. Omvendt har DR også
nogle public-service forpligtelser, som jeg personligt mener de opfylder
meget godt - der er stort set noget for en hver smag på et eller andet
tidspunkt i løbet af ugen.

> Du er totalt forkert på den.
> Popmusik er generelt noget lort, efter min mening.

Og fordi _du_ mener popmusik er noget lort, så er jeg totalt forkert på
den? - hvor gammel er du...

> [...]
> andet end en pumpet svedig neger krop og en kælling med gode store patter
> der synger i baggrunden (lyder det bekendt, MTV?).

MTV er styret af markedskræfterne - ikke af hvad et snævert mindretal (som
du åbenbart tilhører) mener MTV skal spille.
Personligt har jeg ikke noget imod at gamle numre bliver re-mixet. Noget
lyder meget godt, andet lyder af l*rt.

> Hvorfor bliver der ikke spillet et bredt spektrum af gengre i Boogie??

Det er vel et spørgsmål om hvor bredt man kan tillade sig at spænde, inden
man mister for mange seere.

> [...]
Death?
> Alt fra Industrial, Jazz, Thrash Metal, Techno, Trip-Hop og Grindcore.

Det meste af det nævner ligger uden for konceptet.

> [...]
kan ikke
> andet end at høre den samme "sing-a-long" melodi og være totalt blinde

Jeg kender godt din type

De ringer ind og ønsker musik, de på forhånd ved man som kommerciel station
ikke spiller.

Det kan ikke lade sig gøre at forklare dem hvorfor.

Nogle er pissefulde og truer med bål og brand hvis man ikke spiller deres
ønske inden for fem minutter.

Nogle er meget fanatiske og truer endda med at komme forbi med en CD, så vi
kan spille et bestemt nummer, hvis det ikke er noget vi har.

Sjovt nok er dansktopfolket og tilhængere af tung rock/heavy metal hyppige
tilfælde - wonder why

Mvh

John K
- der generelt ikke har noget imod folk der lytter til ovenstående genrer,
eller andre genrer i det hele taget.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 21:30

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea8415a$0$7583$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Mircea Gabriel Eftemie" <mge@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Og fordi _du_ mener popmusik er noget lort, så er jeg totalt forkert på
> den? - hvor gammel er du...

SV: Han er nok ikke mellem 13 og 15 år

> Det er vel et spørgsmål om hvor bredt man kan tillade sig at spænde, inden
> man mister for mange seere.

SV: ...mellem 13 og 15 år

Soilwork,
> Death?
>
> Det meste af det nævner ligger uden for konceptet.

SV: Det åbner dermed mulighed for at nedlægge de 6 af 7 ugentlige
boogieudsendelser og lave musikprogrammer med andre koncepter. Men i
musikchefers terminologi eksisterer der jo ikke andre musikgenrer. I hvert
fald ikke nogle som folk gider at lytte til. Underlig livsopfattelse og
tvangsneurotisk tankegang den slags folk har.

> kan ikke
> hvad
>
> Jeg kender godt din type

SV: Jeg kender dævleme også modpartens type. Mage til intollerante personer
skal man lede længe efter. det er ikke bare intollerance i tankegang, men
også i HANDLING. Nemlig at fylde radiomediet med enslydende skrål.

> [...]
> kan spille et bestemt nummer, hvis det ikke er noget vi har.
>
> Sjovt nok er dansktopfolket og tilhængere af tung rock/heavy metal hyppige

SV: ....nok fordi der drives korstog mod disse musikgenrer

> Mvh John K
> - der generelt ikke har noget imod folk der lytter til ovenstående genrer,
> eller andre genrer i det hele taget.

SV: ...men som nok ikke giver folk mulighed for det, ved at bandlyse det i
radioen. har jeg ret, hehe.

Hilsen Åge
(som lige synes at han ville blande sig med en hyggekommentar)

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 24-04-03 21:41

John K: Var du en af dem som ikke kom videre i PopStars?

mvh.
/mircea

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 21:56

Mircea Gabriel Eftemie <mge@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b89i5n$4c9$1@sunsite.dk...
> John K: Var du en af dem som ikke kom videre i PopStars?

_________

Han har slet ikke stillet op. Han er vist freelance-reklamekonsulent for DR
og TV2 og formand for fanklubben.

Fra : John K

Dato : 25-04-03 13:34

"Mircea Gabriel Eftemie" <mge@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Var du en af dem der blev snydt for Kinder-æg i børnehaven i dag?

EOD

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 14:00

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea92b21$0$4381$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> "Mircea Gabriel Eftemie" <mge@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Var du en af dem der blev snydt for Kinder-æg i børnehaven i dag?
______

Ja sgu

Hilsen Åge

Fra : John K

Dato : 25-04-03 15:37

> John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3ea92b21$0$4381$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> ______
>
> Ja sgu

Trist Åge. Jeg sender dig gerne et uden beregning

Mvh

John K

Fra : Peter Juhl

Dato : 24-04-03 22:47

John K wrote:

> [...]
> forpligtelser, som jeg personligt mener de opfylder meget godt - der
> er stort set noget for en hver smag på et eller andet tidspunkt i

Jeg har svært ved at forstå netop dette argument - måske fordi jeg
endnu ikke har mødt nogle 12-16 årige, som betaler den licens du taler
om.

Desuden er det sådan at DR primære forpligtelse er public-service.

> Og fordi _du_ mener popmusik er noget lort, så er jeg totalt forkert
> på den? - hvor gammel er du...

Popmusik er meget forskelligt - men man kan ikke ligefrem sige at
udvalget på popstationerne reflekterer forskelligheden.

> [...]
> (som du åbenbart tilhører) mener MTV skal spille. Personligt har jeg
> ikke noget imod at gamle numre bliver re-mixet. Noget lyder meget

Nu kan man sige meget skidt om MTV, men én af de ting MTV altid har haft
meget godt fat i er "minoritetsmusik" - MTV er faktisk én af de
musikkanaler, som har turdet mest gennem tiderne - alt har ikke været en
success, men en hel del band, hvis musik er lidt mere "smal", har en hel
del at takke MTV for.

Samme udvalg synes jeg ikke at jeg kan finde på nogen dansk radio eller
tv station i tiden - ikke fordi vi Danskere har en anden smag, men nok
nærmere fordi de mennesker, der burde spille noget god musik er meget
angst for "de fri markedskræfter" ... hvis man skal lave
programplanlægning ud af angst og ikke ud af kærlighed er jeg ikke
overrasket over at det bliver en tam og tandløs omgang.

> Det er vel et spørgsmål om hvor bredt man kan tillade sig at spænde,
> inden man mister for mange seere.

Er det ikke noget med at tude tage en chance - først gang jeg så Nirvana
video'er var det ikke i den bedste sendetid på MTV, men gemt sammen med
såkaldte "smalle" udgivelser i "120 Minutes".

Men det er klart at med et program som Boogie ikke kan tillade sig at gå
for langt væk fra målgruppen - det er bare patetisk at høre den
undskyldning om de sidste 23 timer af sendefladen også - der burde være
mulighed for at en radio/tv-station som DR kunne bruge en smule tid på
andet end de sange og sange de alligevel serverer 8-9 gange pr. dag.

Der var faktisk engang man kunne få en opblevelse ud af at se
musikprogrammer i TV (DR har gennem tiderne lavet fabelagtige programmer
om rockmusik).

Kigger du f.eks. på en anden "stats-radiofoni" (BBC), ser det helt skidt
ud for DR - de ligner en forkølet provinsudgave af the Voice (som imho
er 100% æter-idioti).

Og jeg savner Rockland (Jan hvad-han-nu-hed).

> Det meste af det nævner ligger uden for konceptet.

Konceptet må vel være at spille noget fed musik, som "gør noget" ved
folk, vel ikke at følge en trend?

Jeg indrømmer at jeg måske har et simplificeret verdensbillede, men
engang gik DJ's i æteren med noget de synes var vildt sejt og spillede
dette for masserne.

Respekt for dem, som har en stil og tør stå ved den i deres programmer,
men det nuværende udvalg af "DJ's" på DR laver ikke ret meget andet end
at klappe hælene sammen og elske det computeren siger de skal elske.

> Jeg kender godt din type
>
> De ringer ind og ønsker musik, de på forhånd ved man som kommerciel
> station ikke spiller.

Så er det vel fair at sige at denne station er "købt" og ikke er et
sted man bør gå hen for musikkens skyld, men fordi man synes om et
bestemt produkt.

Hvordan kan det egentlig være at "kommercielle" stationer i f.eks. USA
godt kan finde ud af at spille disse numre - men der er vel forskel på
fisk?

> Det kan ikke lade sig gøre at forklare dem hvorfor.

På samme måde kan det vel ikke lade sig gøre at forklare dig at der
findes andre typer af musik og at folk faktisk kan få øjnene op for
mange andre typer musik hvis man gider spille det for dem?

> [...]
> så vi kan spille et bestemt nummer, hvis det ikke er noget vi har.
>
> Sjovt nok er dansktopfolket og tilhængere af tung rock/heavy metal

Jeg kan ikke udtale mig om "dansktopfolket" men jeg kan da forstå hvis
man ser rødt når et radiofjols sidder og lirer Linkin Park af og tror
at han er den store metal DJ - så vil jeg også ringe for at kalde ham
et fjols.

> - der generelt ikke har noget imod folk der lytter til ovenstående
> genrer, eller andre genrer i det hele taget.

Nå nå.

/Peter

Fra : John K

Dato : 25-04-03 15:28

> Jeg har svært ved at forstå netop dette argument - måske fordi jeg
> endnu ikke har mødt nogle 12-16 årige, som betaler den licens du taler
> om.

De er jo dækket af husstandslicensen, så jo de tæller også med.

> Desuden er det sådan at DR primære forpligtelse er public-service.

Ja, og, hvor skriver jeg det modsatte?

> Popmusik er meget forskelligt - men man kan ikke ligefrem sige at
> udvalget på popstationerne reflekterer forskelligheden.

Inden for de enkelte stationers primære målgrupper, er det nok stort set
tilfældet.
Mange af de store stationer er jo delt op i to (eller tre) forskellige
formater.
Så når man ikke gider høre The Voice længere, så hedder muligheden Pop FM.
Selvfølgelig er der undtagelser, hvor ældre hellere vil høre Voice og unge
foretrækker Pop FM.

> [...]
> musikkanaler, som har turdet mest gennem tiderne - alt har ikke været en
> success, men en hel del band, hvis musik er lidt mere "smal", har en hel

De spiller mere "smal" musik end for eksempel Viva-kanalerne gør, men det er
nu min opfattelse af MTV er blevet mere mainstream, i takt med at der er
kommet konkurrenter.

> [...]
> programplanlægning ud af angst og ikke ud af kærlighed er jeg ikke
> overrasket over at det bliver en tam og tandløs omgang.

Det er i en forholdsvis lille mediebranche i Danmark ikke plads til at træde
ret meget ved siden af.
Konkurrencen blandt for eksempel de kommercielle radiostationer i Danmark er
hård, så der er ikke plads til at eksperimentere for meget.
Iøvrigt laver stort set alle vist programlægning ud fra penge i dag.

> [...]
> mulighed for at en radio/tv-station som DR kunne bruge en smule tid på
> andet end de sange og sange de alligevel serverer 8-9 gange pr. dag.

DR er til en hvis grad også nødt til at gå op i lytter- og seertal.
Er der ingen der bruger DR's produkter, er der ingen grund til at vi skal
betale til det vil argumentet være.
DR er blevet mere mainstream på det sidste, hvilket har givet dem flere
lyttere - specielt P4 har haft en pæn fremgang, efter de ændrede
musikprofilen - det tror jeg ikke DR er kede af.
Hvis/når den 5. næsten landsdækkende radiokanal kommer på benene, tror jeg
DR vil skærpe profilen yderligere.

> [...]
>
> Kigger du f.eks. på en anden "stats-radiofoni" (BBC), ser det helt skidt
> ud for DR - de ligner en forkølet provinsudgave af the Voice (som imho

BBC må vel også kaldes for public-service begrebets "moder".
Jeg syntes nu DR klarer deres Public-service forpligtelser meget godt.

> Konceptet må vel være at spille noget fed musik, som "gør noget" ved
> folk, vel ikke at følge en trend?

Boogies koncept er vel at være trendy.

> Jeg indrømmer at jeg måske har et simplificeret verdensbillede, men
> engang gik DJ's i æteren med noget de synes var vildt sejt og spillede
> dette for masserne.

I dag er det så for det meste en computer der afgører hvad der skal spilles
for masserne.
Det kan man så lide eller ej.

> Respekt for dem, som har en stil og tør stå ved den i deres programmer,
> men det nuværende udvalg af "DJ's" på DR laver ikke ret meget andet end
> at klappe hælene sammen og elske det computeren siger de skal elske.

Det er tendensen, ja.

> Så er det vel fair at sige at denne station er "købt" og ikke er et
> sted man bør gå hen for musikkens skyld, men fordi man synes om et
> bestemt produkt.

Man kan jo lytte til en bestemt radiostation af mange grunde.

Musikken
Nyhederne/lokale nyheder
Mulighed for at have (en vis) indflydelse på musikken
Studieværten/studieværterne
Det er den mindst ringe station af dem man kan modtage

> Hvordan kan det egentlig være at "kommercielle" stationer i f.eks. USA
> godt kan finde ud af at spille disse numre - men der er vel forskel på
> fisk?

Radiostationerne i USA er langt mere konceptstyrede end i Danmark.
USA har en lang tradition for et frit radiomarked - det har vi ikke i
Danmark.
USA er et langt større marked end Danmark.
Udviklingen er da også ved at komme til Danmark. Stationerne bliver mere
målrettede med hensyn til musikvalg og med hensyn til aldergruppe.

> På samme måde kan det vel ikke lade sig gøre at forklare dig at der
> findes andre typer af musik og at folk faktisk kan få øjnene op for
> mange andre typer musik hvis man gider spille det for dem?

På den radio hvor jeg arbejder, har vi (og har stadig) programmer hvor vi
spiller andet end mainstream popmusik. Det typiske resultat er af mange
slukker.

> [...]
> man ser rødt når et radiofjols sidder og lirer Linkin Park af og tror
> at han er den store metal DJ - så vil jeg også ringe for at kalde ham

Linkin Park vil jeg nærmere betegne som pop-rock. Vi spiller det på bestemte
tider af døgnet, men det er ikke det vi vækker folk med

> Nå nå.

Ja, okay, der er enkelte undtagelser inden for dansktopgenren

Mvh

John K

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 23:28

John K wrote:

> [...]
> nogle public-service forpligtelser, som jeg personligt mener de opfylder
> meget godt - der er stort set noget for en hver smag på et eller andet

De dækker jo ikke befolkningens ønsker noget nær lige. Og samtidig
misbruger de deres (uundgålige, hvad enten de vil eller ej) opdragende
funktion.

Det de spiller som jeg kan lide (som alle mulige andre også kan lide),
bliver spillet om nattet. Og der skal jeg altså sove. Hvis de spillede
deres nat-ting fra 6-18 også, så ville de muligvis (men ikke med
sikkerhed) miste dem fra 9-18 år, men de ville få en masse andre. P3 har
dybest set givet op, og er nu en Voice-klon. Og det er ikke 80% af
befolkningen der synes at det er fedt. Eller 50% eller...

/David

Fra : John K

Dato : 25-04-03 13:41

> [...]
> dybest set givet op, og er nu en Voice-klon. Og det er ikke 80% af
> befolkningen der synes at det er fedt. Eller 50% eller...

DR laver tit et public-service regnskab, hvor man vurderer om man lever op
til sine public-service forpligtelser.

Jeg kan dog sætte spørgsmålstegn ved det rimelige i at DR smider penge efter
en række "non-stop" musikkanaler.

Når du skriver at de om natten spiller det som du kan lide, er det så på
grund af musikvalget?
Når jeg en sjælden gang lytter til DR, er det også typisk om natten, fordi
musikvalget er tilpas mainstream.

P3 lytter jeg aldrig til - det er simpelthen blevet for plat.
P4 og regionalprogrammerne er mig et nummer for tøre, og der er for meget
snak.

Så for mit vedkomende står den på lokalradio eller en af de tyske stationer
jeg kan modtage her i området - de har nemlig en, efter min mening, tilpas
smal målgruppe.

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 14:02

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea92cf4$0$4346$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> DR laver tit et public-service regnskab, hvor man vurderer om man lever op
> til sine public-service forpligtelser.

SV: ...ja, og politiet kontrollerer også sig selv. her er det bare
musik-politiet.

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-04-03 14:38

John K wrote:

> [...]
> jeg kan modtage her i området - de har nemlig en, efter min mening, tilpas

Jeg skulle have udtryk mig klarere: Jeg snakkede udelukkende om P3.

/David

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 25-04-03 15:55

> [...]
ikke
> andet end at høre den samme "sing-a-long" melodi og være totalt blinde
[OSV...]

Fordi det ikke er det, som folk vil høre. Desuden gør Britney Spears sig
væsentligt bedre på TV end Astral Projection og lignende syret goa.

Boogie er et hyperkommercielt program, det lægges der heller ikke skjul på i
påklædning, atmosfære og målgruppe. Sådan må det bare være.

Hvis ikke man kan lide det, så kan man jo bare slukke sit tv...

Mvh
Mads

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 17:34

Mads Holmsgaard Eriksen <mhe@smartazz.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8bi89$qcl$1@sunsite.dk...

> Hvis ikke man kan lide det, så kan man jo bare slukke sit tv...
____

ALTERNATIVT FORSLAG
eller også kunne man nøjes med at sende programmet een gang pr. uge og
så sende flere forskellige musikprogrammer med andre formater. Der findes jo
andet end boogie-musik og folk mellem 11-13 år. Det skal ikke kun være musik
for denne gruppe og så ydermere hver dag. Nej nej.

Hilsen Åge

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 14:13

On Wed, 23 Apr 2003 18:51:43 +0200, "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>at bare fordi noget er blevet et hit, så er det noget lort, bare fordi det

Der er formentlig intet i vejen med popmusik, ligesom der heller ikke er noget
i vejen med hverken deathmetal eller c&w.
Når alt kommer til alt er det et spørgsmål om smag.

Men jeg må sige at jeg har større respekt for et band, som har arbejdet sig
hele vejen op fra ingenting, via en masse timer i øvelokalet til en smule
berøllelse og måske en pladekontrakt, end et som er blevet hypet som det er
sket et par gange. Jo, det er Popstars jeg tænker på.

Det er fint nok at de der er med, får muligheden for at prøve sig selv af, og
måske få lidt rampelys men, efter min bedste overbevisning er der så lidt
substans i det endelige produkt at holdbarheden er ret begrænset. Det ville
nok ikke være tilfældet hvis de selv, havde bygget det hele op fra grunden.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 24-04-03 14:53

"Metal Coven.dk" <no@way.net> skrev i en meddelelse
> [...]

ville
> nok ikke være tilfældet hvis de selv, havde bygget det hele op fra

Der er faktisk nogle af deltagerne, som har forsøgt før, at arbejde sig lidt
op, men måske har manglet lidt vilje fra pladeselskaber til at forsøge noget
nyt, men nu, pga. deres 5 minutes of fame, har fået nemmere ved at trænge
igennem til selskaberne.

Den af deltagerne som jeg har lidt kenskab til, har selv skrevet det meste
af materialet til sit kommende album, og han knokler temmelig hårdt på, for
at få folk til at give ham en chance, så han kommer bestemt ikke let til
det.

> Med Venlig Hilsen - Best Regards
> Andreas

Lars B

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 21:46

On Thu, 24 Apr 2003 15:52:47 +0200, <lars@zulfo.dk> wrote:

>"Metal Coven.dk" <no@way.net> skrev i en meddelelse
><sydfynsfm_sletdette@hotmail.com>

<....................>

> [...]
>at få folk til at give ham en chance, så han kommer bestemt ikke let til

Det er lige præcis den kategori jeg mener, fortjener de bedste muligheder for
at komme frem med deres musik.

Der er lavet en hel del gode danske plader de seneste 5-10 år, men jeg har på
fornemmelsen at der er nogen derude, som er mindst lige så gode men som bare
ikke, var på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

Eller sagt med andre ord: det er sommetider en tilfældighed, hvem der bliver
til noget og hvem der ikke gør.

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 17:37

Metal Coven.dk wrote:
> [...]
> berøllelse og måske en pladekontrakt, end et som er blevet hypet som det er
> sket et par gange. Jo, det er Popstars jeg tænker på.

Der er nu massere af folk som beskæftiger sig med, skal vi kalde det, det
mere elektroniske del af musikken, som også har kæmpet sig op. Men jeg
vil gi' dig ret Popstars fortjener i mange tilfælde ikke den respekt.
Musikken er jo nærmest bare et biprodukt af tv serien.

> [...]
> nok ikke være tilfældet hvis de selv, havde bygget det hele op fra grunden.

Nu har jeg ikke fulgt med i Popstars, men der er vel for pokker nogle af
dem der har en eller anden form for musikalsk erfaring før Popstars ??

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 19:09

Lars Bernau <bernau@mail.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.191231166b469a519896fe@news.sunsite.dk...

> Nu har jeg ikke fulgt med i Popstars, men der er vel for pokker nogle af
> dem der har en eller anden form for musikalsk erfaring før Popstars ??
_________

Tvivler stærkt. Ligesom i flere andre af den slags stjerne-programmer
starter man som totalt ukendt. Jeg tænker på Robinson og al så`n noget der.

I begge typer programmer drejer det sig kun om at selvhævde sig selv, uden
den mindste form form for selvrespekt.

I Robinson bliver man kendt som den der tændte et bål, slagtede en vildand
og åd den med fjer på, samt hoved, røv og vinger. I noget af det antet
pjatteværk, hvor man er lukket inde i et hus, bliver man landskendt som den
der lavede en kop kaffe, læste en avis og børstede sine tænder. Og i Fair
Factor bliver man kendt som den der år ristede væddernosser. Så bliver man
studievært i tv. Jov-jov.

I Tåbe for en aften og Pop-nars bliver man kendt som den der står og skriger
og skråler og tripper tissetrængende til en selvsvingende computer der
tæsker og banker noget monotomt metalskærende dunkværk ud i luften. Det kan
enhver sgu stå at synge(skråstreg) hvine til. Det kan jeg også.

Disse folk burde have noget mere selvrespekt. Det virkser selvydmygende at
de ter sig som stolte narhoveder, når de er blevet kendt for at lave en kop
kaffe eller tisse. Jeg mener i hvert at at det må være rarere at blive kendt
for at lave noget som andre ikke lige kan.

Hvad er det så jeg vil frem til. Jo, Postars kan alle blive, hvis man bare
har en computer og kan sætte den til at banke. Íngen har mere musikkalsk
baggrund end end alle andre tilfældige folk. De er bare blevet udvalgt af af
en menneskelig udgave af en computer som elsker dunk-dunk-dunk og atter
dunk.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-04-03 22:16

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> tilfældige folk. De er bare blevet udvalgt af af en
> menneskelig udgave af en computer som elsker dunk-dunk-dunk og

Aha, hvad gør man så med Dansktop.?
Der sætter man en rytmeboks til at køre
og synger en eller anden latterlig tekst til..

For rytmen er ens på næsten alle dansktopplader..
Er du gal det må være svært at lave et hit.!?!?

(For vi to har været sammen i 70år og nu er
du væk.. la la la la la la)

Så har jeg vist lavet mig et hit i Dansktop verdenen..
Nøj det var svært..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-04-03 23:51

Henrik Sørensen <snurredk*NOSPAM@phreaker.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea85418$0$126$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> (For vi to har været sammen i 70år og nu er
> du væk.. la la la la la la)
SV: Dansktopmusikken (skråstreg) countrymusikken er i hvert fald ikke præget
at den monotome bankende metallyds-skærende hamrende rytme, som vi kender
fra al det Stjerne og stars og hvad ved jeg. En lyd som kan gøre en svimmel
og få ens hovede til at rotere hurtigere end en boremaskine kan snurre. Det
kører saft suseme bare ensformigt løs i bangrunden og så står der en
tilfældig dansk borger og synger til. En borger udvalgt af en komplet
talentløs voksen udvælgelsesgruppe, der ikke er kommet længere i sin voksne
udvikling at at de befinder sig på niveau med de 9-11 årige. For at sige det
mildt. Kors i skyggen man. Og "Boogie" har hugget navnet fra en musikgenre
som er så lækker, nemlig boogie-woogie-musikken.
Dansktop kan man også synge med på. Det boogie-musik blir man bare bange
for og ingen kan huske det 24 timer senere.

> Så har jeg vist lavet mig et hit i Dansktop verdenen..
> Nøj det var svært..
SV: Du har musikalske evner, hehe

Hilsen Åge

Fra : Jonas Bille

Dato : 25-04-03 00:20

d. 25/04/03 0:51 skrev Åge Halldorsson på halldorsson@post.tele.dk i
artiklen 3ea869fc$0$31928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

Og "Boogie" har hugget navnet fra en musikgenre
> som er så lækker, nemlig boogie-woogie-musikken.

Nej, jeg tror snarere det drejer sig om 70'ernes boogie-musik:

Earth, Wind & Fire: Boogie Wonderland
Michael Jackson / Jackson 5: Blame It On The Boogie
Heatwave: Boogie Nights

osv., så udstråler programmet jo ligesom en fed 70'er-agtig stemning på den
kitchede måde. Imodsætning til at udstråle noget fra 50erne... hmmm (ikke et
ondt ord om boogie-woogie!!!)

hilsen Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-04-03 00:38

Hvor gammel er du egt. Åge? Jeg er bare nysgerrig.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 25-04-03 00:53

David Rasmussen wrote:
> Hvor gammel er du egt. Åge? Jeg er bare nysgerrig.

Sikkert en "ældre" mand, men til tider på hans
indlæg tyder det på en 10 - 13 årig.. :-/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-03 09:30

Henrik Sørensen <snurredk*NOSPAM@phreaker.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea878c1$0$123$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> indlæg tyder det på en 10 - 13 årig.. :-/
__

men han tyder ikke på at have et mentalt niveou deromkring. Henrik. Hehe.
Følte du dig truffet. Nå ok. Det var med god grund.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 25-04-03 09:48

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
>
> men han tyder ikke på at have et mentalt niveou deromkring.
> Henrik. Hehe. Følte du dig truffet. Nå ok. Det var med god

Tør øjnene Åge..

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 21:46

On Thu, 24 Apr 2003 18:36:56 +0200, Lars Bernau <bernau@mail.invalid> wrote:

> [...]
>vil gi' dig ret Popstars fortjener i mange tilfælde ikke den respekt.
>Musikken er jo nærmest bare et biprodukt af tv serien.

Uanset hvilken genre man er i, skal man vel starte helt nede på bunden. Jeg
skal ikke kunne sige om forudsætningerne for at nå op, er større eller mindre
genren taget i betragtning. Det er sikkert sådan det forholder sig, for det er
jo langtfra al musik, der er ligestor efterspørgsel på.

Rock i den tungeste ende af skalaen er det jeg kender bedst til, og der er det
min bedste overbevisning at fansne er mere dedikerede. Udbuddet er mindre og
opmærksomhed fra pladeselskaber, radiostationer og diverse festivals mindre
end for andre genrer. Derfor tror jeg man som tilhænger af den hårdere rock,
går dybere i forholdet til ens musik og favoritband - der er ikke de samme
traditioner for endeløse rækker af døgnfluer, som i mange andre genrer. Med
andre ord: der kommer ikke en ny kunstner om et par måneder, der lyder ligesom
den jeg kan lide i denne uge. Man er mere dedikeret fordi det er forbandet
nødvendigt, for at holde liv i ens favoritband. Tung rock har ikke den samme
søgning - hverken hvad koncerter eller pladesalg angår. Så det kræver mere af
den enkelte, for at holde liv i denne scene. Et arbejde der iøvrigt udføres
med stor entusiasme mange steder i landet - og heldigvis for det.

>Nu har jeg ikke fulgt med i Popstars, men der er vel for pokker nogle af
>dem der har en eller anden form for musikalsk erfaring før Popstars ??

Musikalsk og musikalsk - nogle af dem der nåede længst havde da stået på
scenen i forskellige sammenhænge, så de er vel ikke fuldstændig grønne. Men
jeg kan alligevel ikke lade være med at synes at, det der er kommet ud af hele
dette cirkus er en kende underlødigt.

Fra : Jonas Bille

Dato : 24-04-03 23:46

d. 24/04/03 18:36 skrev Lars Bernau på bernau@mail.invalid i artiklen
MPG.191231166b469a519896fe@news.sunsite.dk:

> Nu har jeg ikke fulgt med i Popstars, men der er vel for pokker nogle af
> dem der har en eller anden form for musikalsk erfaring før Popstars ??

Ja.... jeg spiller sammen med et par stykker, som var til audition... De har
meget erfaring og gjorde de egentlig kun fordi de synes de kunne være skægt
at være med - få erfaring og blive presset mere end man plejer.

Personligt ville jeg ikke have det fedt med at se mig selv på video.

Men jeg tror det er vigtigt at indse at vi (siger jeg, i den ringe tro at
jeg selv er musiker) er i underholdningsbranchen. Det betyder, at der er et
bredt udvalg af musikgenrer, som hver især har deres egne kanaler for
distribution. Dermed mener jeg at populærmusik primært markedsføres gennem
top40-radio, P3, Boogie, mm.. Derimod orienterer den hårdere rock sig
primært mod sub-kulturer. Det vil sige at det spreder sig gennem
word-of-mouth fra den ene fan til den anden.
Min pointe er at forskellige fan-kulturer, som vi hver især repræsentere i
større eller mindre grad, har forskellige fora hvor vi finder og diskuterer
"vores" musik. Derudover er "vores" musikgenre naturligvis også med til at
definere os selv i forhold til andre (ja, ja, det gamle argument, men jeg
mener stadig det holder).

hilsen Jonas
som både kan Wagner og Backstreet Boys

Fra : MVJ

Dato : 23-04-03 17:52

Det lyder interessant var Dizzy eller Tim C med i programmet?

Fra : Cecilie

Dato : 23-04-03 18:12

> Dog er det ærgerligt, at videobattlevinderen Metallica [Snip]

Hvad!? Er verden da gået af lave?(hvad så end dét betyder?) Metallica i
boogie, Metallica indspillet af Avril Lavigne og Metallica på tour med
Linkin Park og Limp Bizkit. Nu gider jeg ikke være med mere! Hvilket nummer
spillede de?

Fra : Dopedog

Dato : 23-04-03 19:28

> [...]
> boogie, Metallica indspillet af Avril Lavigne og Metallica på tour med
> Linkin Park og Limp Bizkit. Nu gider jeg ikke være med mere! Hvilket

Metallica har da alligevel suttet røv for at sige det rent ud ... ihvertfald
siden The Black Album

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-04-03 05:46

Dopedog wrote:

> Metallica har da alligevel suttet røv for at sige det rent ud ...
> ihvertfald siden The Black Album

Syns du?

I min bog er de bedst fra og med BA, men sådan er
smag og behag jo forskellig.

Ole Thomsen

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 10:52

On Wed, 23 Apr 2003 20:27:49 +0200, "Dopedog" <dopedog@privat.dk> wrote:

>nummer
>>

>Metallica har da alligevel suttet røv for at sige det rent ud ... ihvertfald
>siden The Black Album

Har du lyttet til deres "S&M" album?

Det er ikke så nemt at gå til for en ellers svoren Metallicafan, men efter et
par gennemlytninger, er det faktisk endt med at blive en ganske fornuftig
udgivelse - trods alt. De klassiske elementer i musikbilledet, fylder ligegodt
en hel del.

"S&M" er bare endnu et bevis på at tung rock og klassisk musik, sagtens kan gå
op i en højere enhed.

Bare se hvad Deep Purple har begået -
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=5:26:51|AM&sql=Ajzfpxqr5ld6e !

Men det kræver sikkert at man er lidt mindet for klassisk musik i forvejen.

Fra : Dopedog

Dato : 24-04-03 13:48

> [...]
!

> Men det kræver sikkert at man er lidt mindet for klassisk musik i

Jo jeg har da hørt S&M og synes da at det, mildest talt, er en genial
(dobbelt) CD. Jeg tænkte bare nærmere på studie albums. Der synes jeg de er
gået ret så kraftigt den forkerte vej siden The Black Album.

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 14:13

Dopedog wrote:
> Jo jeg har da hørt S&M og synes da at det, mildest talt, er en genial
> (dobbelt) CD. Jeg tænkte bare nærmere på studie albums. Der synes jeg
> de er gået ret så kraftigt den forkerte vej siden The Black Album.

Hvor lang tid har du været til Metallica?
Hver eneste gang, de har lavet en ny skive har de ændret deres sound
gevaldigt.
Det kaldes 'at udvikle sig musikalsk'.

Personligt synes jeg at The Black Album var et tilbageskridt i forhold til
....And Justice For All, som var et tilbageskridt i forhold til Master of
Puppets.
Load og Reload gider jeg ikke rigtigt at lægge øre til mere.

Du kan så passende gå og glæde dig til den nye 'St. Anger', med Rob Trujillo
på bas.
Den skulle efter sigende være mere rocket end de foregående to studieskiver.

-V-

Fra : Dopedog

Dato : 24-04-03 19:56

> Hvor lang tid har du været til Metallica?
> Hver eneste gang, de har lavet en ny skive har de ændret deres sound
> gevaldigt.
> Det kaldes 'at udvikle sig musikalsk'.

Jeg startede med at høre Metallica i 1990 da jeg var 8 år

> [...]
Trujillo
> på bas.
> Den skulle efter sigende være mere rocket end de foregående to

Ellers tak. Metallica er for blødt for mig

Fra : Dopedog

Dato : 23-04-03 19:28

> [...]
vandt.
> De to sange havde fortjent en bedre behandling IMHO!

Hvadfor nogle sange blev der spillet ? Håber sku ikke at Metallica var det
hårdeste!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-04-03 19:41

Således skrev "Dopedog" <dopedog@privat.dk> i dk.kultur.musik Wed, 23
Apr 2003 20:28:18 +0200:

>Hvadfor nogle sange blev der spillet ? Håber sku ikke at Metallica var det
>hårdeste!

Det er trods alt Boogie vi snakker om, ikke Metalfabrikken.

Knud
--
Claus Weiergang tilbage i fjernsynet!

Fra : Dopedog

Dato : 23-04-03 20:40

> Det er trods alt Boogie vi snakker om, ikke
> Metalfabrikken.

lol nå ja ok, det var vel nok nærmere bare et poprock program hvis jeg
kender Boogie ret :)

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 02:39

Knud Winckelmann wrote:

>Claus Weiergang tilbage i fjernsynet!

Det kan du ikke mene. Det program var tænderskærende dårligt, lidt som den
seneste udgave med Hyl (Hul? Syl? Sul? Hvad fanden er det han hedder?)

Det eneste metalprogram, som har været noget værd var Smeltediglen på Voice
med Ronnie og Brian. Det var nemlig hylende grinagtigt.

Suk, er det virkelig 12-13 år siden? Akke ja, akke ja.

-V-

Fra : Lars Bernau

Dato : 24-04-03 07:02

-V- wrote:

> Det kan du ikke mene. Det program var tænderskærende dårligt, lidt som den
> seneste udgave med Hyl (Hul? Syl? Sul? Hvad fanden er det han hedder?)

Årh hold op! Når Laila stod og sjippede måtte selv popvrag som
undertegnede da se med

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-04-03 09:03

-V- wrote:

> [...]
> med Ronnie og Brian. Det var nemlig hylende grinagtigt.
>
> Suk, er det virkelig 12-13 år siden? Akke ja, akke ja.

Heheh... "Smeltediglen rules!" :)

/David

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 12:47

David Rasmussen wrote:

> Heheh... "Smeltediglen rules!" :)

Jeg er åbenbart ikke den eneste, der husker Smeltediglen.
Var flittig skribent til programmet, og prøvede endda at optage hver eneste
program. Det mislykkedes med uhyggeligt præcision hver eneste gang.

Er der nogen der ligger inde med optagelser af det gamle program?

-V-

Fra : S. Sørensen

Dato : 26-04-03 09:57

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
> program. Det mislykkedes med uhyggeligt præcision hver eneste gang.
>
> Er der nogen der ligger inde med optagelser af det gamle program?

Som inkarneret lytter til Smeltediglen kan jeg kun tilslutte mig dette.
Jeg blev selv ført videre ind i metal universet af de hr. Ronnie og Brian,
og har unægteligt savnet det program lige siden de stoppede
(og jeg missede deres sidste show fordi de startede med
at spille popmusik og så slukkede jeg for det "&%¤#"&%!¤&%).
Jeg burde have nogle optagelser på bånd someplace,
men jeg lider af en ubehagelig mangel på båndoptager lige for tiden,
men kan vel støve en frem someplace, når jeg engang er færdig
med mine eksamner...

Steinbjørn

Fra : -V-

Dato : 26-04-03 17:47

S. Sørensen wrote:
> Jeg burde have nogle optagelser på bånd someplace,
> men jeg lider af en ubehagelig mangel på båndoptager lige for tiden,
> men kan vel støve en frem someplace, når jeg engang er færdig
> med mine eksamner...

Steinbjørn, det er fandme en aftale.

Jeg har selv en seriøs mangel på kasseafspiller, men det må kunne ordnes.
Du siger bare til, når du er klar.

-V-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-04-03 09:19

Således skrev "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> i dk.kultur.musik Thu,
24 Apr 2003 03:39:23 +0200:

>Det kan du ikke mene. Det program var tænderskærende dårligt, lidt som den
>seneste udgave med Hyl (Hul? Syl? Sul? Hvad fanden er det han hedder?)

Måske, men det var da dårligt på den fede måde.

Laila var nu også en god modvægt til Claus.

Hyr's Late night var noget juks.

Eller også foretrækker jeg måske bare mine strippere mindre piercede
og knapt så tatoverede.

Knud
--
Laila tilbage på sjippe-landsholdet.

Fra : -V-

Dato : 24-04-03 09:31

Knud Winckelmann wrote:

> Måske, men det var da dårligt på den fede måde.
> Laila var nu også en god modvægt til Claus.
> Hyr's Late night var noget juks.

Jeg har haft 'fornøjelsen' at se begge d'herrer evner som musiker ved flere
lejligheder.

Claus W. er (var?) faktisk en habil bassist, mens Hyrs evner som sanger lod
meget tilbage at ønske. Måske havde det faktum, at han oftest sang over en
basscombo noget med det at gøre?

> Eller også foretrækker jeg måske bare mine strippere mindre piercede
> og knapt så tatoverede.

Now you're talking. I hear ya', brother!!!

-V-

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-04-03 09:41

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.musik Thu,
24 Apr 2003 10:19:04 +0200:

[Metalfabrikken]

>Måske, men det var da dårligt på den fede måde.

Jeg gravede lige et bånd frem fra 1994 med et par afsnit og spolede
det igennem.

Det jeg godt kunne lide ved det program var at han spillede lidt af
hvert.
Lige fra Satriani over Tygers ("Chicks with dicks", som CW kaldte dem.
Tænk KISS, bare i lyserødt) via lidt Suicidal Tendencies for så til
sidst at smide et nummer med Konkhra på.

For så'n en som mig, der ikke lytter til det store heavy til dagligt
og derfor ikke har nogens samlede værker, så var det en fin måde at
komme lidt rundt i krogene på.

Og så selvfølgelig sjipningen...

Knud
--
"Nice boy, but about as sharp as a sack of wet mice."
-- Foghorn Leghorn

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 14:13

On Thu, 24 Apr 2003 03:39:23 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det eneste metalprogram, som har været noget værd var Smeltediglen på Voice
>med Ronnie og Brian. Det var nemlig hylende grinagtigt.

Ude på Christiania var der en lokalradio med et ret tungt program også. Jeg
kan ikke huske hvad det hed, eller hvem der passede mikrofonerne dengang. Men
musikken var fed - desværre gik der ofte ged i programmet de sene timer, fordi
studieværterne holdt lidt for lange "ryge"pauser. Det var langtfra altid at
den næste plade var klar, og så fremdeles.

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 24-04-03 14:55

> [...]
at
> den næste plade var klar, og så fremdeles.

Hehehe... måske var det nærmere _hvad_ de røg, og ikke hvor længe :)

> Med Venlig Hilsen - Best Regards
> Andreas

Lars B

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-03 20:29

AJC <@> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ea6acd2$0$42629$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ingen "neger" musik i dagens udgave,
_____

Hehe. Neger-musik. Ny musikgenre.

Negrene har nu stået for meget god musik. Fats Domino er et glimrende
eksempel. Jeg har meget rullende-rock med dem. De kunne bare det der med
rytmisk og melodiøst og blødt musik engang. De havde rigtigt gang i
rock`a`billy-halløjet før i tiden.

Hilsen Åge

Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-04-03 22:35

Hej

> [...]
> eksempel. Jeg har meget rullende-rock med dem. De kunne bare det der
> med rytmisk og melodiøst og blødt musik engang. De havde rigtigt gang

Og så påstår du at du ikke ved hvem Nina Simone er !!?? tsk tsk

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-04-03 08:21

Christopher Tracy wrote:
> Hej

> Og så påstår du at du ikke ved hvem Nina Simone er !!?? tsk tsk

Hehe.. Han aner ikke hvad han taler om Christopher
så bare rolig..

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 10:52

On Wed, 23 Apr 2003 23:34:30 +0200, "Christopher Tracy"
<goldartist@yahoo.remove-this.com> wrote:

>Hej

>Og så påstår du at du ikke ved hvem Nina Simone er !!?? tsk tsk

I tråden har der et par gange været skrevet, at Nina Simone var
jazzsangerinde. Nu er det ikke fordi jeg kender en hel masse til hendes
sikkert store katalog, men jeg mindes da at have hørt en liveoptagelse af et
iøvrigt godt nummer, der hedder "Sea Lime Woman" eller noget i den stil. Og
sådan som det nummer nu engang er, så harmonerer det ikke ret godt med min
opfattelse af jazz. Men nummeret er måske heller ikke særlig Simonetypisk?

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 24-04-03 13:13

"Metal Coven.dk" <no@way.net> wrote in message
> [...]
> opfattelse af jazz. Men nummeret er måske heller ikke særlig Simonetypisk?

Nina Simone havde fat i mange forskellige genrer i løbet af sin karriere.
Udgangspunktet var nok (vokal-)jazz, men hun lavede også meget soul-præget
musik, og flere af hendes numre nærmede sig tidens popmusik, særligt i
cover-versioner af hendes musik. Omvendt lavede hun også covernumre af
tidens rock- og pop-klassikere. Så det er nok lidt snævert at kalde hende
jazz-sangerinde.

Fra : Peter G

Dato : 24-04-03 18:32

Nikolaj Borg skrev:

> [...]
> hun også covernumre af tidens rock- og pop-klassikere. Så det er nok
> lidt snævert at kalde hende jazz-sangerinde.

Jeg kan forstå at jeg mangler endnu en spændende grundsten i min musikalske
nysgerrigheds fundament. Selvom den opstod under så sørgelige
omstændigheder, siger jeg hermed tak til alle, der vakte min nysgerrighed
med denne tråd.

Fra : Metal Coven.dk

Dato : 24-04-03 10:52

On Wed, 23 Apr 2003 21:28:49 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>eksempel. Jeg har meget rullende-rock med dem. De kunne bare det der med
>rytmisk og melodiøst og blødt musik engang. De havde rigtigt gang i

Mener du at en mørk hudfarve er en forudsætning, eller i det mindste en fordel
, for at spille f.eks 50´er rock/rock'a'billy - eller jazz for den sags skyld?