Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nybegynder i det digitale
Fra : Brian Jensen

Dato : 23-04-03 14:46

Hej
Da jeg er helt nybegynder med digital fotografering mangler jeg et par
råd.
Jeg skulle gerne modtage mit Canon A70 imorgen, inclusiv et 128 MB
kort og opladelige batterier, taske og kortlæser, så jeg mener selv at
jeg er nogenlunde på vej.
Det jeg mangler er et foreslag til noget litteratur der omhandler
digital fotografering, gerne noget der beskriver det helt fra
begynderstadiet af, også gerne noget om hvilken software jeg skal
bruge, kunne forestille mig at PhotoShop vil være et godt
udgangspunkt, så også gerne noget for en nybegynder PhotoShop bruger.

På forhånd tak.

Brian

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-04-03 16:12

"Brian Jensen (slet B8YMF)" <bmja@B8YMFmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg skulle gerne modtage mit Canon A70 imorgen, inclusiv et 128 MB
> kort og opladelige batterier, taske og kortlæser, så jeg mener selv at

Ja du er godt på vej... Så skal du bare til at tage billeder :)

> [...]
> bruge, kunne forestille mig at PhotoShop vil være et godt
> udgangspunkt, så også gerne noget for en nybegynder PhotoShop bruger.

Poltikken har lavet 2 bøger om digital fotografering.. De går for at være de
bedste på markedet, men jeg har ikke selv set dem.
Jeg har selv læst denne noget af denne bog og det var ikke tosset hvad der
stod i den:

Digitale Billeder - billedbehandling på PC", skrevet af Astrid Haugland.
Udgivet af IDG.

Af internet sider er der på engelsk følgende:

http://www.webphotoschool.com/ir/ God side som forklarer utrolig meget via
billeder og praktiske eksempler.. Jeg kan godt lide den, men har ikke haft
tid til at læse det hele..

http://www.photo.net/learn/ Meget omfangsrig, der er læsning til utrolig
længe.. Drejer sig ikke om digital fotografering men fotografering som en
helhed.. Har ikke fået læst så meget, men den er vist meget fornuftig :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas N.

Dato : 23-04-03 16:22

> Jeg skulle gerne modtage mit Canon A70 imorgen, inclusiv et 128 MB
> kort og opladelige batterier, taske og kortlæser, så jeg mener selv at
> jeg er nogenlunde på vej.

Du må meget gerne lige poste din mening om Canon's A70.
Jeg påtænker selv at købe et.
Kan det eks. selv vende billeder der er taget på "højkant" ?
Er det kluntet? Tungt?

Thomas

Fra : Michael

Dato : 23-04-03 16:51

"Thomas N." <fornavn@efternavn.danmark> wrote in message

> Du må meget gerne lige poste din mening om Canon's A70.
> Jeg påtænker selv at købe et.
> Kan det eks. selv vende billeder der er taget på "højkant" ?
> Er det kluntet? Tungt?

Hej -

Jeg har haft ovennaevnte kamera i 10 dage nu, og er (udover en fejl ved
foerste kamera, der gjorde at det blev byttet efter 5 dage) ganske godt
tilfreds med kvaliteten af billederne. Kameraet er nemt at betjene, og jeg
syntes ikke at det er tungt (kommer fra et olympus C200zoom, saa maaske er
jeg ik' forvendt med 'lette' kameraer *s*). Softwaren der foelger med er
ogsaa ganske god (vaesentlig bedre en camedia til Olympu imho).

Jeg har ikke faaet taget saa mange billeder endnu, men dem jeg har ligger
her : http://users.skynet.be/annamic/huy.htm - saa kan du jo tage et kig ;)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-04-03 09:07

Brian Jensen (slet B8YMF) wrote:
> Jeg skulle gerne modtage mit Canon A70 imorgen, inclusiv et 128 MB
> kort og opladelige batterier, taske og kortlæser, så jeg mener selv at
> jeg er nogenlunde på vej.

mmmmm - ja - det lyder lækkert

> [...]
> bruge, kunne forestille mig at PhotoShop vil være et godt
> udgangspunkt, så også gerne noget for en nybegynder PhotoShop bruger.

Jeg har været ret glad for Thomas Nykrogs Politikens bog om digital
fotografering, og kan kun anbefale den. Der står faktisk også lidt
intelligent om efterbehandling i fx photoshop.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Hans Jensen

Dato : 27-04-03 20:36

Du kan prøve at købe det nyt dansk magasin der hedder "Digital Foto". Det
er helt for begynder.

Bl.a skriver Thomas Nykrog også i dette magasin. Han har bl.a. skrevet
Politikens bog om digital fotografering.

Hilsen

Thomas