Tweak din TDC ADSL linje
Fra : martin martin

Dato : 23-03-01 21:06

Jeg har NetExpress 256/128 hos TDC

Jeg prøvede her i dag et trick, som TDC selv offentliggør på deres
support-side. Tricket skulle forbedre ens forbindelse mens man spiller
online-spil, f.eks. Counter-Strike. Det virker!!!
TDC skriver på deres side at de vil svække ens upload hastighed meget, men
det oplever jeg ikke, tværtimod. Efter jeg har udført tricket, er min
uploadhastighed steget fra ca. 12KB/s til 13-14KB/s og min downloadhastighed
er steget fra ca. 30KB/s til 33-34KB/s.
Tricket er beskrevet her:
http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpres/forhoj_ping.shtml

Er der nogen der kender andre tricks? Nogle boost-programmer eller noget?

Venlig hilsen martin madsen

Fra : Lars J.H

Dato : 24-03-01 11:14

On Fri, 23 Mar 2001 21:06:22 +0100, "martin martin" <martin@jesuskirken.com>
wrote:

> [...]
>http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpres/forhoj_ping.shtml
>
>Er der nogen der kender andre tricks? Nogle boost-programmer eller noget?

Tweaks til NetExpres har været diskuteret i tele.internet.adsl i evigheder.

De fleste er enige om at der i Win 98 er 3 ting der bør gøres:

- AggregateRate sættes til 0 ( giver ikke dårligere downloadhastighed
på trods af hvad TDC siger ). Ændres direkte i reg.databasen
- MTU sættes til 1500
- DefaultRcvWindow ændres fra default værdi til en passende værdi.

I Win2000 kan tricket med AggegateRate = 0 også bruges.
Her ændres det via Egenskaber for Efficient Networks SS 3010 ...."
hvor Samlet hastighed/AggregateRate sættes til 0.

For at undgå dårlig downloadhastighed skal Spidsbelastningshastighed/
Transmit parameteres under Avancerede PVC-egenskaber justeres.

Ved de hurtigste NetExpres forbindelser kan TcpWindowSize med fordel
sættes højrere i Win2000.

Detaljerne kan du finde i NE FAQ'en på http://netexpres.nemmere.dk

--
mvh Lars J.H

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-03-01 06:52

lajuhe@mail.tele.dk (Lars J.H) wrote in
<iorobtshbf9mih2l6qj3ides8p4tpq8cfh@4ax.com>:

>I Win2000 kan tricket med AggegateRate = 0 også bruges.
>Her ændres det via Egenskaber for Efficient Networks SS 3010 ...."
>hvor Samlet hastighed/AggregateRate sættes til 0.

Bemærk dog, at det *kan* have kraftig indflydelse på din upstream
hastighed. Det havde det for min linie. Mine 512kbps up gav ca. 3K/s -
efter at have sat AggregateRate til 512 giver de ca. 50K/s.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Tim Christensen

Dato : 25-03-01 09:26

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote in message
> [...]

> hastighed. Det havde det for min linie. Mine 512kbps up gav ca. 3K/s -
> efter at have sat AggregateRate til 512 giver de ca. 50K/s.

Du havde husket at ændre på spidsbelastnings hastigheden?

Mvh

Tim

Fra : Lars J.H

Dato : 24-03-01 11:39

wrote:

>http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpres/forhoj_ping.shtml

Kikkede lidt rundt på nabosiderne til den side du sendte URL til.

Tag Opasia support-rådene med et gran salt. En del af det beskrevne
er noget sludder. Dvs. vinden blæser i den rigtige retning man mange
fejl har sniget sig ind.

F.eks taler man om at sætte pakkestørrelsen (MTU) til det maksimale
hvorpå man i stedet for beskrive hvordan man gør det, beskriver
hvordan man ændrer DefaultRcvWindow.

I den forbindelse anbefaler man værdien 32767 som DefaultRcvWindow,
men det da er normalt at justere DefaultRcvWindow ind efter hvilken
forbindelse man har.

Tilsvarerende synes jeg man misinformerer i forbindelse med nogen af
de andre råd på siderne.

--
mvh Lars J.H

Fra : martin martin

Dato : 24-03-01 12:19

ok - TAK!

Fra : Kasper Madsen

Dato : 04-04-01 16:47

> er steget fra ca. 30KB/s til 33-34KB/s.
> Tricket er beskrevet her:
> http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpres/forhoj_ping.shtml

Findes der noget tilsvarende til Cybercity ADSL kunder?

Mvh Kasper

Fra : Bent skohorn

Dato : 04-04-01 18:01

"Kasper Madsen" <desmer@snaps.dk> wrote in message

> Findes der noget tilsvarende til Cybercity ADSL kunder?
>
> Mvh Kasper

Hvis der gør er det til routeren, og ikke til din pc. Det er jo routeren der
står for netforbindelsen..

Har du prøvet at rode med http://www.aspergantis.com/adsl/tweaks.htm nogle
af de der? De er et forsøg værd hvis der er noget galt med din download
ihvertfald..