Pro@ccess og alternativ router...
Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 23-03-01 21:05

Nu har jeg afgivet min bestilling på 1 stk. Pro@ccess ADSL forbindelse. Jeg
har ikke fået ordrebekræftelsen endnu, men håber at alt går i den skønneste
orden.

Jeg har dog overvejet om det ikke kan betale sig at takke nej til TDC's
router som man alligevel ikke selv må lege med, og i stedet selv købe en
router. Dog er jeg lidt i tvivl om hvilke krav der er til en sådan router.
Jeg har fået kig på en TrendNet router
(http://www.trendware.com/products/cruiser/spec-tw100s4w1ca.htm) til
1.600,-. Det koster trods alt 995,- +moms at få ændret TDC's router.
Kan denne TrendNet router umiddelbart tilsluttes TDC's ADSL modem? Er der
nogle ting man skal være opmærksom på?

--
Mvh. Jimmy Nielsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-03-01 21:06

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> skrev i en meddelelse
> Kan denne TrendNet router umiddelbart tilsluttes TDC's ADSL modem?

Nej. Routere der kan bruges ligger i 6000 kr prislejet

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Christian Erritsø

Dato : 25-03-01 21:13

"Jimmy Nielsen" <jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote in message
> [...]
> 1.600,-. Det koster trods alt 995,- +moms at få ændret TDC's router.
> Kan denne TrendNet router umiddelbart tilsluttes TDC's ADSL modem? Er der

De eneste du med sikkerhed kan bruge er efficient speedstream 5711 og cisco
1401.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Bent skohorn

Dato : 26-03-01 04:14

Men hvis du bruger en cisco 1401 skal du osse lide hoste op med knapper for
et adsl interface.. :)

Fra : Christen Stephansen

Dato : 26-03-01 19:06

> Men hvis du bruger en cisco 1401 skal du osse lide hoste op med knapper
for
> et adsl interface.. :)

Hvad snakker du om? Der er da ATM-interface i den NT-box han har fået
installeret af teknikeren.

/Christen Stephansen

Fra : Bent skohorn

Dato : 26-03-01 06:39

du har sikkert ret.. jeg snakker bare uden at vide noget :P

http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/rt/1400/index.shtml
den ser klam ud..

The Cisco 1401 ATM25 WAN router has an ATME25 interface, which connects to
an external DSL modem (for example the Cisco 627) with an ATM25 interface,
and provides an external demarcation point, as required by incumbent local
exchange carriers (ILECs) and competitive local exchange carriers (CLECs).

vil det så sige at man skal ha en lille snotrouter med osse?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-03-01 21:17

On Sun, 25 Mar 2001 21:39:08 -0800, Bent skohorn wrote:
> [...]
>den ser klam ud..
>
>The Cisco 1401 ATM25 WAN router has an ATME25 interface, which connects to

Som er det modem TDK leverer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bent skohorn

Dato : 26-03-01 07:09

Er det den hvide kasse der osse kommer med Netexpress? Og hvorfor er
ethernetporten ikke aktiveret i den ?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-03-01 21:32

On Sun, 25 Mar 2001 22:09:29 -0800, Bent skohorn wrote:
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

>Er det den hvide kasse der osse kommer med Netexpress?

Ja.

>Og hvorfor er ethernetporten ikke aktiveret i den ?

Fordi produktet du købte bruger ATM porten, de nye produkter
bruger Ethernet porten, f.eks. NetExpress 2

Men Ethernet porten var ikke i de modem'er som blev leveret
fra Siemens da NetExpress 1 og Pro@ccess ADSL blev introduceret.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Christen Stephansen

Dato : 26-03-01 21:34

> Er det den hvide kasse der osse kommer med Netexpress? Og hvorfor er
> ethernetporten ikke aktiveret i den ?

Ja, det er den. Dvs. den store af dem, den med dioderne.

Ethernet er ikke aktiveret, da modem'et blev frigivet af Siemens førend de
havde understøttelsen klar på serversiden. Det var altså meningen, at man
skulle kunne bruge Ethernet som flade, og dermed have mulighed for at bruge
billigere routere som CC og WOL gør det. Men det tog lige lidt tid at få det
klar ...

Der har så kørt test på det i nogle måneder, og nu har man fået skruet et
produkt sammen, der benytter det. Spændende at se hvordan det går ... jeg
tier stille (kan dog sige evt. fejl ikke skulle være forbundet med Siemens'
udstyr).

/Christen Stephansen