Hvad betyder "i dag 8te dage nestafvigte"?
Fra : Tage Juhl

Dato : 23-04-03 06:50

I en indførsel i en justitsprotokol for Møn herred 1721-1727 vedrørende et
dødsfald ved en ulykke, refereres der flere steder til, at dødsulykken fandt
sted "i dag 8te dage nestafvigte". Når det pågældende retsmøde finder sted
mandag den 20. april 1722, er dødsulykken så sket den 12 april eller den 13
april 1722?

Med venlig hilsen
Tage Juhl

Fra : erik

Dato : 25-04-03 22:02

Tillad mig et gæt: Det kan betyde forrige, altså 12 marts ??
Men prøv http://www.hist.uib.no/kalkar/ dog fandt jeg ikke umiddelbart noget der

--
Erik Reinert Nielsen

se venligst min webside