Asus P4C 800 Deluxe og stor CPU køler ?
Fra : Dr.Ralph

Dato : 23-04-03 00:48

Jeg overvejer dette bundkort som mit næste - selv mit Asus P4G8X dårligt er
4 uger gammelt - men jeg er gået lidt kold over str. på den passive CHF
chipset køler, Asus har sat på dette nye bundkort.
Den er jo massiv stor i forhold til den, der er på mit nuværende P4G8X
bundkort - men den nye Intel I875 chip udvikler nok meget varme - men hvad
pokker gør man så, når man som jeg har en nyindkøbt Zalman 7000 Cu CPU
køler, der kører lydløst og holder min CPU P4 2,66 GHz under de 40 grader
varm ?

For det første har Asus drejet hele chipsettet 45 grader, så det sidder
"skævt" i forhold til alt andet på bundkortet, men også så siden på den
passive chipset køler sidder MEGET tæt på cpu soklen - måske så tæt, at en
Zalman 7000 Cu ikke vil kunne være der !

Er der nogle bundkort freaks herinde, der har tænkt så langt - og måske kan
berolige mig med, at der LIGE AKKURAT vil være plads til min Zalman 7000Cu
cpu køler på det nye Asus P4C 800 DeLuxe bundkort - for så er det 110%
sikkert mit næste bundkort.

Ellers vil jeg overveje Gigabytes istedet for med aktiv chipset køler - men
ved nogle om Gigabyte bundkortet har noget, der ligner Q fan fra Asus
(termostat reguleret blæser styring af cpu blæser) og om BIOS upgrade er
lige så simpelt med Gigabyte som det er med Asus ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-04-03 15:43

Wow....der kom NUL repsons på dette - ikke godt.

Har nu selv fundet lidt info - til det bundkort, som alle herinde vil
snakke om om 1-2 måneder.

Det mystiske er, at på Asus hjemmeside og i en anmeldelse på anandtech, der
er den passive chipset køler høj, stor og drejet i en 45 graders vinkel i
forhold til selv bundkortet - se selb her:

www.asus.com

Men på denne site har de lige lavet en anmeldelse af bundkortet, og her er
den passive chipset køler nu mindre og ikkedrejet i vinkel - meget mystisk
- men med den nye str. på den passsive chipset køler, så tror jeg godt der
vil være plads til en Zalman 7000Cu cpu køler - eller anden stor cpu køler,
så det er godt nyt til folk med hang til store kølere :)

http://www.gamepc.com/labs/print_content.asp?id=intel875p

Hvis Asus P4C800 DeLux bundkortet i den endelige version bliver den, der er
vist på gamepc, så SKAL jeg eje dette bundkort - men nu vil jeg lige lade
mit Asus P4G8X få 2-3 måneder længere på bagen før jeg sælger det.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 25-04-03 15:48

Her er Asus P4C 800 Deluxe med den drejede store passive chipset køler:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1814&p=2

Her er Asus P4C 800 Deluxe med en mindre passic chipset køler, der ikke er
drejet - mystisk, ikke:

http://www.gamepc.com/images/labs/rev-intel875p-p4c800boardLG.jpg

--
Kind regards/Venlig Hilsen