Råd til router ?!
Fra : SuperNova

Dato : 22-04-03 22:51

Har kik på en Linksys BEFSR81
ftp://ftp.linksys.com/datasheet/befsr81ds.pdf
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=155

Skal bruge en router til kabelnet (Stofanet) Har pt. 3 computere på LAN.
Jeg er meget på nettet, og vil gerne have den 8ports switch med i købet.
Jeg vil gerne være "godt" (ja, hvad er godt ?) beskyttet på nettet, er en
NAT-firewall
OK ?
Igen er jeg jo ingen Bank, med voldsom sikkerhed, den skal også virke når
konen surfer
og jeg ikke er hjemme. Jeg sætter også pris på Online-spil, samt Messenger.
Er det "overall" en god mellel-klasse router, med mellem-beskyttelse ? Eller
skodder den for vildt ?
Er det noget jeg skal være varsom med, eller opmærksom på ?

Med venlig hilsen, Bo Andersen.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 23-04-03 14:23

NAT i sig selv yder kun ringe beskyttelse med evt. angreb - hvis sikkerhed er vigtigt for dig bør du købe en router med en statefull inspection firewall.

Jeg kan varmt anbefale Zyxel's Zywall produkter - og som alternativ Netgear FR114P som desuden har indbygget printserver - til en god pris 849,- kr

http://proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netrfw/netngfr114p.html

/Uffe Callesen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-03 07:18

In dk.edb.netvaerk, Uffe S. Callesen <usc@pc.dk> says...
> NAT i sig selv yder kun ringe beskyttelse med evt. angreb - hvis sikkerhed er vigtigt for dig bør du købe en router med en statefull inspection firewall.

Hvis man ikke forwarder porte, så giver NAT en ganske god beskyttelse.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : SuperNova

Dato : 26-04-03 09:04

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
inspection firewall.

> Hvis man ikke forwarder porte, så giver NAT en ganske god beskyttelse.

og når jeg ikke ved hvad det er, så bruger jeg det sikkert ikke !?
Det er til ganske alm. deling af en internetforbindelse. Samt fil-share på
LAN.
Måske en FTP-server...
Er NAT så OK ?
-Bo-

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-03 17:59

In dk.edb.netvaerk, SuperNova <qwertydotcom@hotmail.com> says...
> Er NAT så OK ?

Hvis du ikke skal dele noget med omverden, så fejler NAT intet. Og hvis
du ved hvad du laver (!) så kan du også sagtens dele noget med omverden
via NAT.