Hjælp til drømme
Fra : Søren Sohl

Dato : 22-04-03 20:48

Er der nogen der kan hjælpe med musik der er drømmeagtige og minder om flg.
skiver:

Miles Davis - In a silent way, skæring 2 eller b-siden i starten og
slutningen
Ry Cooder - Paris, Texas soundtracket
Talking Heads - Remain in light, med sang men stadigt undrende og drømmende
i slutningen af albummet

Stikordene er instrumental, drømmende og rolig

Fra : Troels

Dato : 22-04-03 20:57

> Er der nogen der kan hjælpe med musik der er drømmeagtige og minder om
flg.
> skiver:

Jeg vover livet (eller skindet på næsen eller hvad det nu er man vover) og
forslår Irish boy med Mark Knopler. Andre af numrene fra det soundtrack (fra
Cal hvis nogen er i tvivl) vil også kunne gøre sig (Hvis ellers man kan få
alle dem der render rundt og er forsvundne ud af hovedet).

/Troels

Fra : Søren Sohl

Dato : 22-04-03 21:32

> [...]
> Cal hvis nogen er i tvivl) vil også kunne gøre sig (Hvis ellers man kan få
> alle dem der render rundt og er forsvundne ud af hovedet).

og den har ingen sang på eller hvad? men tak for svaret! søren

Fra : Mircea Gabriel Eftem~

Dato : 22-04-03 22:39

prøv Delirium.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-04-03 13:16

Søren Sohl skrev:
> [...]
> og slutningen [...]
> Stikordene er instrumental, drømmende og rolig

Uuuhh, jeg havde ellers tanker om at starte en tråd om
"lange numre", men det her er jo rent "guf".
Lange numre = drømmemusik.

Miles Davis: Get Up With It (1974): He Loved Him Madly,
- varighed (30:29).
Brian Eno: Thursday Afternoon (1985)
- varighed (60:58).
Steve Reich: Music for 18 Musicians (1978)
- varighed (56:33). Bemærk at det er *akustisk* hele vejen!
John Coltrane: Kulu Sé Mama (1966): Juno Se Mama,
- varighed (18:54).
John Coltrane: OM (1965)
- varighed (28:58).

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Troels

Dato : 23-04-03 23:23

> Uuuhh, jeg havde ellers tanker om at starte en tråd om
> "lange numre", men det her er jo rent "guf".
> Lange numre = drømmemusik.

Lange numre?? Så må man næsten nævne:

Goldie - Mother (Fra Saturnzreturn, 1998) (Varighed 45:23)

/Troels

Fra : Mads Breddam

Dato : 23-04-03 15:12

> Stikordene er instrumental, drømmende og rolig

Uden at kende noget specielt til dem du nævnet, så er islandske Sigur Rós i
høj grad noget meget drømmende musik. Jeg hører typisk rock musik, men Sigur
Rós blev jeg hurtigt helt vild med. Hvis det var noget så vil jeg anbefale
pladen Agætis Byrjun.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Yes Gorgie, they float. They all float down here." Pennywise the Clown/IT.

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 23-04-03 22:33

Prøv Pink Floyd Shine on you crazy diamond
the perfekt dream

hilsen jan o