Løsning på port-problemer.
Fra : Brian Bøggild

Dato : 22-04-03 19:20

Hej alle.

Jeg har lagt samme vejledning til spillet C&C generals, som også har
port-problemer....

Hvis i f.eks bruger e-mule eller winmx, så kan I forbedre jeres
søgeresultater/download HELT VILDT !!!!
I skal dog huske at ændre indstillingerne i programmerne, så de nu kan
"lytte" på deres standardport (winmx har f.eks 6699 )

Desvære kan der kun være en computer på internet pr. extern IP-adresse ( én
pr. adsl opkobling), og det virker sandsynligvis kun for folk med et TDC
proaccess internet abonnement med XPresslink ADSL modem..
Husk dog at installere en firewall, da folk nu har (næsten) uhindret adgang
til din computer...

1) Ring til TDC og få oplyst følgende: Extern IP-adresse og
Gateway....
2) Ændr din netværksconfiguration på den computer du vil spille på med
følgende adresser....
IP adress = Extern IP-adresse
Subnet mask = 255.255.255.252
Gateway = Gateway, som TDC oplyser.(som regel er den den samme som extern
IP, men 1 mindre i sidste tal)
Primær DNS server = 194.239.134.83
Sekundær DNS server = 193.162.153.164
3) Flyt dit almindelige netværkskabel fra din Router, og sæt den i, der
hvor din Router er forbundet med ADSL-modemmet, og genstart.
4) Herefter burde programmerne virke optimalt.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 22-04-03 19:56

Hejsa

Det er næppe noget jeg vil kalde en "løsning"
Du har er jo netop nu på helt uden beskyttelse ! Ingen NAT Router at gemme
sig bag - håber du har en PFW.
Du har kun bevidst at du ikke kan hitte ud af, at opsætte NAT regler i din
router...

Skidt "løsning", hvis I spørger mig...

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Brian Bøggild

Dato : 24-04-03 08:30

Hej martin

NÆNEJ, jeg gidder bare ikke betale 950,- kr. for at få omkonfigureret min
router !!

MVH

BB