statistik - testing af repræsentativitet
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-04-03 18:15

En af mine gruppefæller har stillet mig et spørgsmål, som jeg ikke kan
svare på (jeg er sådan en RUC´er der altid arbejder teoretisk og
kvalitivt; ikke kvantiativt) - og som jeg nu tillader mig at skyde ud
her:

Hvordan tester man for repræsentativitet?

Opgaven lyder:

"Test hvorvidt undersøgelsen er repræsdentativ mht. flytninge og
familiesammenførte.
I alt Stikprøve
Flygtning: 1.000 52
Familiedsammenførte: 3.165 182
------------------------------------------------------------"

Der må være tale om en formel, som er der opnået konsensus om i
statistik-kredse, men hvilken og hvordan besvarer man spørgsmålet?

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : test

Dato : 28-04-03 16:34

"Janus Sandsgaard" <spam@janus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der må være tale om en formel, som er der opnået konsensus om i
> statistik-kredse, men hvilken og hvordan besvarer man spørgsmålet?

Få fat i stat-programmet Hypostat, - det er din ven

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 30-04-03 21:39

"test" <test@test.dk> writes:

> Få fat i stat-programmet Hypostat, - det er din ven

Hmmmm... jeg er nu mere ude efter en forklaring på, hvordan man gør og
hvorfor. Det handler ikke bare om at regne opgaven.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org