Netværksproblemer
Fra : SonofonoS

Dato : 22-04-03 17:47

Hej NG

Jeg har et lille problem med kommunikationen mellem 2 pc'ere. PC1 kører win
xp og har forbindelse til internettet via trådløst netværk på usb-porten.
Den tilhører arbejdsgruppen MSHOME. Der er installeret et ethernet-kort i
PC1 til forbindelsen mellem de to maskiner.
PC2 kører win xp og har et ethernet-kort installeret og burde tilhøre
arbejdsgruppen MSHOME.
De 2 maskiner er forbundet med et krydset net-kabel.
PC1 kan se PC2 under netværksteder, men kan ikke pinge den tildelte ip.
PC2 kan ikke komme ind og se arbejdsgruppecomputere og kan heller ikke pinge
PC1.

Det er meningen at PC2 skulle kunne komme på internettet igennem pc1, og de
to skulle kunne dele filer. Men det er vel bare mapper der skal sættes til
deling.

Jeg håber nogen kan komme med en udførlig vejledning til hvad jeg skal gøre.
Jeg er sgu ikke helt inde i det her netværks-halløj.

På forhånd tak

SonofonoS

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-03 11:06

SonofonoS wrote:
[2 PCer med Windows XP ønskes koblet sammen
og PC2 skal tilgå internet en USB enhed på PC1]

Prøv dette på PCen med Internet:

Kontrolpanel -> Netværksforbindelser
-> Opret ny forbindelse, tryk på "Næste" og vælg
"Konfigurere et hjemme- eller mindre kontornetværk",
tryk "Næste" og tryk "Udfør".
Tryk "Næste" og igen, tryk "Næste" og vælg "Andet"
og tryk "Næste". Vælg (den øverste?) "Denne computer
opretter direkte forbindelse til Internettet eller gennem
en netværkshub...." og tryk "Næste", tryk "Næste" igen.
Lad bare være med at ændre noget og tryk "Næste"
igen, evt. kan du skrive en computerbeskrivelse, fx
Computeren med Internet!
Nu skal der indtastes en arbejdsgruppe, denne kan
du fx. kalde "Hjemmenetværk"! Tryk derefter "Næste"
og igen trykkes der "Næste".
Nu kan der oprettes en diskette til installation af
forbindelse på din datters PC, gør det ved at vælg
"Oprette en diskette til netværksinstallation" og
tryk "Næste". Isæt en tom diskette og markér
diskettedrevet og tryk "Næste", tryk "Næste" igen.
Guiden kopierer nu filer.
Fuldfør guiden ved at trykke på "Næste" og derefter
på "Udfør" og genstart computeren.

Nu er serveren klar, så skal vi installere PC2,
det gøres meget nemt med den nyoprettede diskette.
Isæt disketten i maskinen og gå i
Start -> Kør og skriv "a:netsetup" (uden anførselstegnene)
efterfulgt at et tryk på "Enter".

Jeg håber det kan bruges.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-04-03 11:18

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> SonofonoS wrote:
> [2 PCer med Windows XP ønskes koblet sammen
> og PC2 skal tilgå internet en USB enhed på PC1]
>
> Prøv dette på PCen med Internet:
[snip]

Fandt lige denne:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm