/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Samsung SyncMaster 900NF - kommentarer
Fra : Lasse Bigum


Dato : 23-03-01 18:40

Jeg har postet længere nede i gruppen om min nye skærm, men der har ikke
været sp mange kommentarer til min postings, så nu starter jeg lige en
ny tråd.

Mit problem er at min skærm (se overskriften) har en træls fejl (min
påstand) idet den klemmer billedet sammen i den venstre side af skærmen,
og dette er faktisk meget tydeligt.

Mit spørgsmål er så nu: Er dette noget jeg kan kalde en fejl, og
forlange at få den byttet?

Eller er dette blot en fejl som jeg kan forvente og må leve med?

/Lasse

 
 
DaWizeGuy (23-03-2001)
Kommentar
Fra : DaWizeGuy


Dato : 23-03-01 20:07


"Lasse Bigum" <Zenith@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:3ABB8A52.B92D0504@vip.cybercity.dk...
> Jeg har postet længere nede i gruppen om min nye skærm, men der har ikke
> været sp mange kommentarer til min postings, så nu starter jeg lige en
> ny tråd.
>
> Mit problem er at min skærm (se overskriften) har en træls fejl (min
> påstand) idet den klemmer billedet sammen i den venstre side af skærmen,
> og dette er faktisk meget tydeligt.
>
> Mit spørgsmål er så nu: Er dette noget jeg kan kalde en fejl, og
> forlange at få den byttet?
>
> Eller er dette blot en fejl som jeg kan forvente og må leve med?
>
> /Lasse

Der er en fejl på din skærm og du skal derfor kontakte forhandleren. Du vil
sandsynligvis blive henvist til Anovo Danmark, som står for servicering af
Samsungs danske kunder. Normalt ydes der 3 års on-site ombytningsgaranti på
Samsunskærme, men dette holder desværre ikke i praksis. Jeg har lige
indleveret min egen Synchmaster 900SL +, men ifølge den flinke telefondame
kunne jeg ikke få en anden skærm, idet der blev indleveret et stort antal
Samsungskærme med den samme kalibreringsfejl! Det lovede jo ikke godt, og
desværre holdt mine bange anelser stik: Efter 10 dage venter jeg stadig på
at få min skærm tilbage. Endvidere har jeg netop fået den ret nedslående
nyhed, at der går ca. 14 dage endnu, idet de ikke kunne reparerer skærmen i
Danmark, hvorfor de har sendt den videre til deres svenske afdeling!!! Om 14
dage får jeg så sikkert besked om, at de heller ikke kunne lave den, og så
bliver den sendt til Tyskland og videre til Indien og videre til Kina og så
måske endelig til arnestedet Korea!! Med andre ord: vær parat til at undvære
din skærm i MEGET lang tid!!

De 3 års on-site ombytningsgaranti eksisterer således ikke i praksis, og jeg
forstår ikke, at Samsung vil være bekendt at yde en så ringe service overfor
deres kunder. Man kan da ikke uden nogen som helst lade sine kunder vente i
mere end tre uger uden nogen som helst form for kompensation. Hvis der
virkelig er så mange fejl på deres skærme, så må de da kalde dem tilbage, og
levere et andet parti! Lad derfor dette eksempel stå til skræk og advarsel
for alle der overvejer at købe en Samsungskærm! Spar de ekstra par tusind
sammen og købe en Sony i stedet.

----
Mvh
Anders



Bernhard Mogens Ege (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Bernhard Mogens Ege


Dato : 23-03-01 20:59

>>>>> "DaWizeGuy" == DaWizeGuy <anders@herlevkollegiet.dk> writes:

> "Lasse Bigum" <Zenith@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:3ABB8A52.B92D0504@vip.cybercity.dk...
>> Jeg har postet længere nede i gruppen om min nye skærm, men der har ikke
>> været sp mange kommentarer til min postings, så nu starter jeg lige en
>> ny tråd.
>>
>> Mit problem er at min skærm (se overskriften) har en træls fejl (min
>> påstand) idet den klemmer billedet sammen i den venstre side af skærmen,
>> og dette er faktisk meget tydeligt.
>>
>> Mit spørgsmål er så nu: Er dette noget jeg kan kalde en fejl, og
>> forlange at få den byttet?
>>
>> Eller er dette blot en fejl som jeg kan forvente og må leve med?
>>
>> /Lasse

> Der er en fejl på din skærm og du skal derfor kontakte forhandleren. Du vil
> sandsynligvis blive henvist til Anovo Danmark, som står for servicering af
> Samsungs danske kunder. Normalt ydes der 3 års on-site ombytningsgaranti på
> Samsunskærme, men dette holder desværre ikke i praksis. Jeg har lige
> indleveret min egen Synchmaster 900SL +, men ifølge den flinke telefondame
> kunne jeg ikke få en anden skærm, idet der blev indleveret et stort antal
> Samsungskærme med den samme kalibreringsfejl! Det lovede jo ikke godt, og
> desværre holdt mine bange anelser stik: Efter 10 dage venter jeg stadig på
> at få min skærm tilbage. Endvidere har jeg netop fået den ret nedslående
> nyhed, at der går ca. 14 dage endnu, idet de ikke kunne reparerer skærmen i
> Danmark, hvorfor de har sendt den videre til deres svenske afdeling!!! Om 14
> dage får jeg så sikkert besked om, at de heller ikke kunne lave den, og så
> bliver den sendt til Tyskland og videre til Indien og videre til Kina og så
> måske endelig til arnestedet Korea!! Med andre ord: vær parat til at undvære
> din skærm i MEGET lang tid!!

> De 3 års on-site ombytningsgaranti eksisterer således ikke i praksis, og jeg
> forstår ikke, at Samsung vil være bekendt at yde en så ringe service overfor
> deres kunder. Man kan da ikke uden nogen som helst lade sine kunder vente i
> mere end tre uger uden nogen som helst form for kompensation. Hvis der
> virkelig er så mange fejl på deres skærme, så må de da kalde dem tilbage, og
> levere et andet parti! Lad derfor dette eksempel stå til skræk og advarsel
> for alle der overvejer at købe en Samsungskærm! Spar de ekstra par tusind
> sammen og købe en Sony i stedet.

Underligt, for jeg fik ombyttet den 900SL+ hjemme hos mig 3 gange får
jeg opgav modellen og fik pengene tilbage. Den sidste ombytning var
dog lidt træls da skærmen blev leveret i forkert emballage og var
beskidt. Anovo's service var faktisk acceptabel bortset fra at de ikke
kunne finde ud af at levere en rimelig fejlfri 900SL+...

mvh Bernhard

Lasse Bigum (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Bigum


Dato : 24-03-01 00:31

> Underligt, for jeg fik ombyttet den 900SL+ hjemme hos mig 3 gange får
> jeg opgav modellen og fik pengene tilbage. Den sidste ombytning var
> dog lidt træls da skærmen blev leveret i forkert emballage og var
> beskidt. Anovo's service var faktisk acceptabel bortset fra at de ikke
> kunne finde ud af at levere en rimelig fejlfri 900SL+...

Jeg HADER Anovo, de er muligvis de mest imkompetente mennesker jeg har
haft at gøre med, NOGENSINDE. Jeg har købt en bærbar for 3 år siden, med
3 års udvidet garanti, og den servicering jeg har fået på den er under
AL kritik, nøøøj de er dumme derovre.

Håber ikke at det er dem der servicerer Samsung!!

/Lasse

Lasse Bigum (23-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Bigum


Dato : 23-03-01 21:30

> Der er en fejl på din skærm og du skal derfor kontakte forhandleren. Du vil
> sandsynligvis blive henvist til Anovo Danmark, som står for servicering af
> Samsungs danske kunder. Normalt ydes der 3 års on-site ombytningsgaranti på
> Samsunskærme, men dette holder desværre ikke i praksis. Jeg har lige
> indleveret min egen Synchmaster 900SL +, men ifølge den flinke telefondame
> kunne jeg ikke få en anden skærm, idet der blev indleveret et stort antal
> Samsungskærme med den samme kalibreringsfejl! Det lovede jo ikke godt, og
> desværre holdt mine bange anelser stik: Efter 10 dage venter jeg stadig på
> at få min skærm tilbage. Endvidere har jeg netop fået den ret nedslående
> nyhed, at der går ca. 14 dage endnu, idet de ikke kunne reparerer skærmen i
> Danmark, hvorfor de har sendt den videre til deres svenske afdeling!!! Om 14
> dage får jeg så sikkert besked om, at de heller ikke kunne lave den, og så
> bliver den sendt til Tyskland og videre til Indien og videre til Kina og så
> måske endelig til arnestedet Korea!! Med andre ord: vær parat til at undvære
> din skærm i MEGET lang tid!!
>
> De 3 års on-site ombytningsgaranti eksisterer således ikke i praksis, og jeg
> forstår ikke, at Samsung vil være bekendt at yde en så ringe service overfor
> deres kunder. Man kan da ikke uden nogen som helst lade sine kunder vente i
> mere end tre uger uden nogen som helst form for kompensation. Hvis der
> virkelig er så mange fejl på deres skærme, så må de da kalde dem tilbage, og
> levere et andet parti! Lad derfor dette eksempel stå til skræk og advarsel
> for alle der overvejer at købe en Samsungskærm! Spar de ekstra par tusind
> sammen og købe en Sony i stedet.

Tak for....ehhh......dit råd? hehe..
Jeg må tilstå at man skal rode MEGET rundt med skærmen for at kunne
danne sig et ordentligt indtryk af skærmen. Ja, jeg var selv overbevidst
om at det var en produktionsfejl/fejl på skærmen, men har fundet ud af
det kun (indtil videre, har ikke set andre opløsninger ordentligt
igennem endnu) er et problem der manifesterer sig i 1280*960*85 Hertz, i
1024*768*85 er der ikke nogen problemer jeg kan se.

Har nu lige prøvet 1024*768 i 100 Hertz, og i 85, begge opløsninger
viser meget små tegn på at trække billedet sammen i venstre side af
skærmen. Det er dog LANGT mere tydeligt i 1280*960, så jeg tror jeg kan
leve med det, men det finder jeg ud af, for jeg er stadig ved at spore
mig ind på den opløsning jeg finder mest behageligt på denne 19".

/Lasse

AKB (23-03-2001)
Kommentar
Fra : AKB


Dato : 23-03-01 22:17

Kan det betale sig at købe 900SL+ ?????
Jeg har et loft på ca. 3500kr
Jeg har ikke kunne finde nogle negative anmeldelser af denne skærm, senest i
AOD - de plejer at være til at stole på.
Men i denne gruppe lader der ikke til at være nogen der har meget positivt
at sige om den!
Skulle jeg droppe 19" og købe en LG flatron til samme pris i 17"?
Hilsen
AKB
"Lasse Bigum" <Zenith@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3ABBB261.15160399@vip.cybercity.dk...
> > Der er en fejl på din skærm og du skal derfor kontakte forhandleren. Du
vil
> > sandsynligvis blive henvist til Anovo Danmark, som står for servicering
af
> > Samsungs danske kunder. Normalt ydes der 3 års on-site ombytningsgaranti

> > Samsunskærme, men dette holder desværre ikke i praksis. Jeg har lige
> > indleveret min egen Synchmaster 900SL +, men ifølge den flinke
telefondame
> > kunne jeg ikke få en anden skærm, idet der blev indleveret et stort
antal
> > Samsungskærme med den samme kalibreringsfejl! Det lovede jo ikke godt,
og
> > desværre holdt mine bange anelser stik: Efter 10 dage venter jeg stadig

> > at få min skærm tilbage. Endvidere har jeg netop fået den ret nedslående
> > nyhed, at der går ca. 14 dage endnu, idet de ikke kunne reparerer
skærmen i
> > Danmark, hvorfor de har sendt den videre til deres svenske afdeling!!!
Om 14
> > dage får jeg så sikkert besked om, at de heller ikke kunne lave den, og

> > bliver den sendt til Tyskland og videre til Indien og videre til Kina og

> > måske endelig til arnestedet Korea!! Med andre ord: vær parat til at
undvære
> > din skærm i MEGET lang tid!!
> >
> > De 3 års on-site ombytningsgaranti eksisterer således ikke i praksis, og
jeg
> > forstår ikke, at Samsung vil være bekendt at yde en så ringe service
overfor
> > deres kunder. Man kan da ikke uden nogen som helst lade sine kunder
vente i
> > mere end tre uger uden nogen som helst form for kompensation. Hvis der
> > virkelig er så mange fejl på deres skærme, så må de da kalde dem
tilbage, og
> > levere et andet parti! Lad derfor dette eksempel stå til skræk og
advarsel
> > for alle der overvejer at købe en Samsungskærm! Spar de ekstra par
tusind
> > sammen og købe en Sony i stedet.
>
> Tak for....ehhh......dit råd? hehe..
> Jeg må tilstå at man skal rode MEGET rundt med skærmen for at kunne
> danne sig et ordentligt indtryk af skærmen. Ja, jeg var selv overbevidst
> om at det var en produktionsfejl/fejl på skærmen, men har fundet ud af
> det kun (indtil videre, har ikke set andre opløsninger ordentligt
> igennem endnu) er et problem der manifesterer sig i 1280*960*85 Hertz, i
> 1024*768*85 er der ikke nogen problemer jeg kan se.
>
> Har nu lige prøvet 1024*768 i 100 Hertz, og i 85, begge opløsninger
> viser meget små tegn på at trække billedet sammen i venstre side af
> skærmen. Det er dog LANGT mere tydeligt i 1280*960, så jeg tror jeg kan
> leve med det, men det finder jeg ud af, for jeg er stadig ved at spore
> mig ind på den opløsning jeg finder mest behageligt på denne 19".
>
> /Lasse



DaWizeGuy (25-03-2001)
Kommentar
Fra : DaWizeGuy


Dato : 25-03-01 13:24


"AKB" <redakula@yahoo.com> wrote in message
news:99gets$1rjm$1@news.net.uni-c.dk...
> Kan det betale sig at købe 900SL+ ?????
> Jeg har et loft på ca. 3500kr
> Jeg har ikke kunne finde nogle negative anmeldelser af denne skærm, senest
i
> AOD - de plejer at være til at stole på.
> Men i denne gruppe lader der ikke til at være nogen der har meget positivt
> at sige om den!
> Skulle jeg droppe 19" og købe en LG flatron til samme pris i 17"?
> Hilsen
> AKB

Hvis du får en skærm uden fejl, er Synchmaster 900 SL+ vel den der giver
mest value for pengene. Men er der en fejl på den, så må du i gang med en
træls omgang "Anovo-Blues"
----
Mvh
Anders



Lasse Bigum (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Bigum


Dato : 25-03-01 18:04

> Hvis du får en skærm uden fejl, er Synchmaster 900 SL+ vel den der giver
> mest value for pengene. Men er der en fejl på den, så må du i gang med en
> træls omgang "Anovo-Blues"

Er der overhovedet nogen der har GODE erfaringer med Anovo? Jeg mener
det, seriøst, de femstår for mig som de største #¤(//!(¤=)?)`?= jeg har
haft det ubehag at kalde service-center.

/Lasse

Anders Majland \(Rep~ (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 25-03-01 19:09

> Er der overhovedet nogen der har GODE erfaringer med Anovo?

Ja

Vi havde solgt et par håndfulde 15" nokia skærme som de kaldte tilbage pga.
risiko for brand! Det fungerede faktisk uden de store problemer, selvom
skærmede stod hos kunderne og vi derfor skulle have lavet en aftale mellem
dem og anovo (fragtmand) om ombytning af skærmene.

/A


Lasse Bigum (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Bigum


Dato : 25-03-01 19:43

> Ja
>
> Vi havde solgt et par håndfulde 15" nokia skærme som de kaldte tilbage pga.
> risiko for brand! Det fungerede faktisk uden de store problemer, selvom
> skærmede stod hos kunderne og vi derfor skulle have lavet en aftale mellem
> dem og anovo (fragtmand) om ombytning af skærmene.

Det var da imponerende!

Jeg går i en IT-klasse (vi har også en parallelklasse som også er
IT-klasse), hvor næsten samtlige elever har haft problemer med deres
bærbare (ikke Anovos skyld, bare dårlige computere :) men Anovo overtog
servicering efter IDC (tror jeg de hed), som havde gjort et håbløst
dårligt job, og Anovo har meget fint udfyldt disse sko.

Vi er nu ved at køre sag mod sælgeren af de bærbare computere, da vi
mener at de er af en så dårlig kvalitet at vi vil ophæve handelen.

/Lasse

Brian Bilenberg (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Brian Bilenberg


Dato : 26-03-01 22:03

Må man spørge hvad det er for bærbare maskiner??

Mvh. Brian

"Lasse Bigum" <Zenith@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:3ABE3C25.A5EDE928@vip.cybercity.dk...
> > Ja
> >
> > Vi havde solgt et par håndfulde 15" nokia skærme som de kaldte
tilbage pga.
> > risiko for brand! Det fungerede faktisk uden de store problemer,
selvom
> > skærmede stod hos kunderne og vi derfor skulle have lavet en
aftale mellem
> > dem og anovo (fragtmand) om ombytning af skærmene.
>
> Det var da imponerende!
>
> Jeg går i en IT-klasse (vi har også en parallelklasse som også er
> IT-klasse), hvor næsten samtlige elever har haft problemer med deres
> bærbare (ikke Anovos skyld, bare dårlige computere :) men Anovo
overtog
> servicering efter IDC (tror jeg de hed), som havde gjort et håbløst
> dårligt job, og Anovo har meget fint udfyldt disse sko.
>
> Vi er nu ved at køre sag mod sælgeren af de bærbare computere, da vi
> mener at de er af en så dårlig kvalitet at vi vil ophæve handelen.
>
> /Lasse



Lasse Bigum (27-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Bigum


Dato : 27-03-01 16:04

> Må man spørge hvad det er for bærbare maskiner??

Gerne
Det er Altima Maestro computere:

233 MHz Pentium MMX
32/64 MB RAM
2 MB grafikkort
3/4 GB HD
12.1 DSTN/TFT skærm

Grunden til at specs'ene svinger, er at ikke alle i klassen købte sammen
konfiguration.

/Lasse

Søren (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 24-03-01 10:32


"Lasse Bigum" <Zenith@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3ABB8A52.B92D0504@vip.cybercity.dk...
> Jeg har postet længere nede i gruppen om min nye skærm, men der har ikke
> været sp mange kommentarer til min postings, så nu starter jeg lige en
> ny tråd.
>
> Mit problem er at min skærm (se overskriften) har en træls fejl (min
> påstand) idet den klemmer billedet sammen i den venstre side af skærmen,
> og dette er faktisk meget tydeligt.
>
> Mit spørgsmål er så nu: Er dette noget jeg kan kalde en fejl, og
> forlange at få den byttet?
>
> Eller er dette blot en fejl som jeg kan forvente og må leve med?

Hos hvilken forhandler , købte du denne ikke helt perfekte skærm ?

Da jeg købte min Sony, i sin tid hos Lav Pris Butikken
eller hvad den nu hed.
Var der også en medfødt fejl på monitoren, det ene hjørne buer 2-3 mm ind
..Denne kunne ikke byttes da den lå under Sony's egne krav 5mm, butikken
solgte da også skærmen ca 500kr under de andre butikker.
"Sådan en slags 2sorterings skærm til dumping ."

Mvh Søren



Lasse Bigum (24-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Bigum


Dato : 24-03-01 19:00

> > Eller er dette blot en fejl som jeg kan forvente og må leve med?
>
> Hos hvilken forhandler , købte du denne ikke helt perfekte skærm ?
>
> Da jeg købte min Sony, i sin tid hos Lav Pris Butikken
> eller hvad den nu hed.
> Var der også en medfødt fejl på monitoren, det ene hjørne buer 2-3 mm ind
> .Denne kunne ikke byttes da den lå under Sony's egne krav 5mm, butikken
> solgte da også skærmen ca 500kr under de andre butikker.
> "Sådan en slags 2sorterings skærm til dumping ."

Jeg har købt den hos PRC-Data til 4245 kr. Jeg vil ringe til dem på
Mandag for at høre dem efter muligheden for at bytte skærmen.

/Lasse

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177553
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste