Hvor stor strømforsyning kræves
Fra : Allan E

Dato : 22-04-03 15:40

Hej

Jeg ar en gammel celeron 333 stående som jeg overvejer at opgradere med et
ECS bundkort og en Athlon 1700+ processor.
Ellers sidder der kun et DVD drev og et grafikkort i den, og ingen perifære
enheder.
Mit spørgsmål går på om den strømforsyning der sidder i computeren nu er i
stand til at trække læsset. Den er på 230W.

Mvh Allan E

Fra : Brian K Hansen

Dato : 22-04-03 16:41

"Allan E" <allan_ege@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit spørgsmål går på om den strømforsyning der sidder i computeren nu er i
> stand til at trække læsset. Den er på 230W.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en billig 400 W psu fra Codegen. (213 kr).
Så er du sikker... :)

/Brian Hansen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-04-03 19:03

> "Allan E" <allan_ege@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> perifære

Jeg ville lade det komme an på en prøve, da det er helt gratis. Umiddelbart
har jeg svært ved at se, hvor problemet skulle være. Jeg har selv en 300 w,
og den er bestykket med stort set alt, hvad der kan proppes i den af ekstra
harddiske, flere cddrev og brændere og 4 forskellige pci kort + et
grafikkort som også kræver strøm direkte fra psu, samt flere andre småting,
og jeg har p.t. ikke haft problemer.

Kurt

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 22-04-03 21:43

Brian K Hansen wrote:

> Hvis jeg var dig ville jeg købe en billig 400 W psu fra Codegen. (213 kr).
> Så er du sikker...

...på at den går hurtigt i stykker?
Codegen PSU'er er ikke just kendt for at være de mest stabile.

Fra : Thomas Joergensen

Dato : 22-04-03 19:06

Kommer an på hvor meget hardware du kommer i den.
Jeg har en amd xp2700+ med 1 hd og 2 cd-rom-rw.
Den kører klippestabilt, men en 400 watt er at fortrække da du nok kan have
meget mere hardware i den.

/Thomas

Fra : Thomas Joergensen

Dato : 22-04-03 19:07

Ups, det var en 300 watt jeg snakkede om.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-04-03 19:39

"Thomas Joergensen" <psxdemon2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ups, det var en 300 watt jeg snakkede om.

Så er der ingen problemer, så længe det bare er ATX-kompatibelt stik, der
sidder på...
Jeg kører selv med et "ældgammelt" (6år) 300W Aopen-kabinet (som kører mit
ECS-Motherboard, XP1600+@140Mhz FSB, Silent Viking køler, Palit Daytona
GF3-ti200 128MB, SBLive5.1, 80GB IBM harddisk (7200rpm), Aopen 56x CD-ROM,
diskdrev, slotkøler til grafikkort og ekstra 80mm blæser) uden nogen nogen
problemer...Jeg burde måske overveje en større strømforsyning selv, men på
den anden side: Så længe lortet kører...
Det værste der kan ske er mig bekendt at der ryger en lille sikring i
strømforsyningen, hvis den bliver overbelastet. Det er ikke lige sådan at
man futter Motherboardet af eller noget...

Anders Peter Johnsen

Fra : Noerlev

Dato : 23-04-03 05:29

> [...]
> Mit spørgsmål går på om den strømforsyning der sidder i computeren nu er i
> stand til at trække læsset. Den er på 230W.

I mit gamle system sad der:
duron 1300
2 harddiske
Cd-rom
CD-brænder
Lan-kort
USB2.0 kort.

Alt dette kørte uden problmer på en 235W strømforsyning, så jeg ville prøve
mig frem. Jeg skiftede fornyeligt til en XP2400+ og satte et TV-kort i, det
kunne den gamle strømforsyning ikke trække, så jeg købte en på 300W.

Nørlev