Bo Warming
Fra : Tina Marvi og Kevin

Dato : 22-04-03 14:25

Da jeg kan se at overtegnede igen totalt forplumrer debatten i felere
nyhedsgrupper vil jeg opfordre dem der lukker vedkommnde ind til lige at
orientere sig på flg link

Vh Kevin Vilhelmsen

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-04-03 14:30

"Tina Marvi og Kevin" <tikenospam@privat.dk> escribió en el mensaje
> [...]
felere
> nyhedsgrupper vil jeg opfordre dem der lukker vedkommnde ind til

Jeg finder BWs (ynderlige, alternative og meget kryptiske)
anmeldelser af film og simpsons langt mindre generende end totalt
off-topic posts som dine. BW er blevet meget bedre til at skrive
ontopic, at hans holdninger og ideer er mærkelige og for mig ofte
uforståelige er der for så vidt jeg kan se ikke noget galt i.
Jeg sætter FUT til dk.admin.netikette.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 22-04-03 14:50

"Tina Marvi og Kevin" <tikenospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Da jeg kan se at overtegnede igen totalt forplumrer debatten i felere
> nyhedsgrupper vil jeg opfordre dem der lukker vedkommnde ind til lige at
> [...]

Usmageligt link egentligt.

Jeg ser ingen grund til at udstille Bo Warming mere end han allerede selv
gør. Han har sine meninger og det står ALLE frit for at kommentere dem.

Han er ikke ukendt her i gruppen, men hans indlæg hører mere hjemme her end
dit indlæg gør.

Jeg tager afstand fra hans holdninger, hvilket er mit valg, men jeg tager
lige så meget afstand fra udstilling af folk som dette indlæg lægger op til.

Peter

Fra : David Schjelde

Dato : 22-04-03 18:56

> [...]
> Da jeg kan se at overtegnede igen totalt forplumrer debatten i felere
> nyhedsgrupper vil jeg opfordre dem der lukker vedkommnde ind til lige at

"Lukker vedkommende ind"?

Skal vi lukke dem ude der ikke nødvendigvis deler "vores" holdninger?

Mvh
David Schjelde - der snart bør begynde at poste indlæg der rent faktisk
omhandler film........

Fra : Kevin

Dato : 23-04-03 09:33

d. 22/04/03 19:55 ytrede David Schjelde

> [...]
>
> Mvh
> David Schjelde - der snart bør begynde at poste indlæg der rent faktisk

God fornøjelse Og ja!! vi må iang med at skrive om film, hvilket jeg agter
fra nu af, at overbevise BW om dette har til gengæld vist sig at være
fuldstændigt nytteløst igennem tiden.

Jeg er selvfølgelig enig i at vi ikke skal udelukke nogen.
Jeg mener bare at BW stadigvæk skriver indlæg der er dybt umenneskelige, når
de er forståelige, hvad de sjældent er, og for det meste er det ganske
enkelt nonsens.
Venligst kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-03 11:21

> Jeg mener bare at BW stadigvæk skriver indlæg der er dybt umenneskelige,
når
> de er forståelige, hvad de sjældent er, og for det meste er det ganske
> enkelt nonsens.

Hvis der nogensinde har været noget uforståeligt, hvorfor har så aldrig
nogen påpeget det. Måske alle forstår men blot er uenige, uden at evne at
konkretisere hvor..
Hvis man hylder filmanmeldelser i en bestemt stil, så jødestjerne man gerne
al anden stil

Om at gøre almen dyd af sine EGNE VANER

"Det vi lettest lykkes i - vor forfængelighed, vil at netop det skal gælde
som det vanskeligste.
Det er oprindelsen til mangen moral".Nietzsche

Nietzsche mener med denne aforisme, at når man er god til at bruge en
hammer, ser man ned på dem der ikke er det.

At være som dig selv, gør du let til DEN GODE MORAL

Måske du ser alle problemer som noget der skal fixes med søm - eller
konventionel påklædning - hvis du selv har høstet succes med dette redskab.

Nietzsche selv var en laps og meget renlig og konventionel med sit udseende.
Men uden intolerance mod afvigere , trods følgende aforismer

"In order that truthfulness may be possible, the whole sphere in which man
moves must be very tidy, small and respectable. Nietzsche

"Every conquest, every step forward in knowledge, is the outcome of
courage, hardness to one's self and cleanliness.

Halvdelen af bakterieverdenen er livsnødvendig; man kan blive så steril, at
man dør af det. Jacob Paludan

Renlighed er det halve af troen" Vask jeres klædninger og klip
jeres hår og børst jeres tænder og smukser jer og hold jer rene"
Muhammed

Snavs lyser, hvis solen vil skinne på det. Goethe

Hygiene is the corruption of medicine by morality H.L.
Mencken

HJEM=Et sted hvor man kan klør sig ligegyldigt hvor det klør.
Anonym

Kun en tåbe reder sengen hver dag. Nancy Spain

To get back my youth I would do anything in the world , except
take exercise, get up early , or be respectable.Oscar Wilde

Nietzsche lod sit overskæg stikke ret langt frem, som en krigerisk officer
, og skrev

For folk ser os første gang--- er vi som regel ikke andet end et
enkelt individuelt træk, der falder i øjnene og afgør hele det indtryk vi
gør.
Således kan den blideste og fornuftigste mand, hvis han har et stort
overskæg... som regel blive set som intet andet end tilbehør til et stort
overskæg, det vil sige en militærtype, der nemt bliver vred og af og til
voldelig... og som sådan vil han blive behandlet. Nietzsche

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Jeppe Møller

Dato : 23-04-03 12:02

> [...]
> konkretisere hvor..
> Hvis man hylder filmanmeldelser i en bestemt stil, så jødestjerne man

Det undrer mig at det undrer dig at der skrives at du kan formulere dig
uforståeligt. Jeg har faldet over denne pointering flere gange i tråde du
har startet.

1) Hvis du kigger på din sidste linie du har skrevet, så er det sprogligt
ukorrekt og dermed uforståeligt- vores fælles referenceramme er sproget og
sproget må derfor være korrekt. Ukorrekt sprogbrug forvirrer og fjerne fokus
fra det der gerne vil siges.
2) Derudover blander du en jødestjerne ind i billedet- som du givetvis har
en eller anden symbolsk idé med at gøre. Hvis de symboler du benytter kun er
abstrakta, uden kontekst eller skabt ud fra din egen fri fantasi, så bliver
det du skriver ikke kun sprogmæssigt uforståelligt- men indholdsmæssigt også
et makværk.
3) Tilsidt refererer du konsekvent til en lang række citater fra (oftest)
kendte tænkere mv. Når du ikke skriver hvorfor citater bringes med ind i
billedet, så kommer de til at stå og 'flagre' i teksten. Hvis du skal bruge
citater er kotumen (kotumer i tekster fremmer læsevenligheden og dermed
forståelsen af det læste!) at du bruger citater inde i din egen tekst der
hvor der er en mening i at bringe citatet. Ved overdreven brug af citater
undermineres citats kraft- nemlig at det har noget vigtigt at fortælle. Da
du bruger mange citater løsrevet i bunden af dine beskeder bliver alle
citater 'lige gyldige'- skrevet med et andet ord ligegyldige.

Samlet fremstår dine beskeder derfor 'uforståeligt.'

Jeg har ikke skrevet denne besked for at du skal forsvare dig, men jeg håber
du vil tage det til dig. Overrask mig og gør det.

VH

/Jeppe Møller

- herunder har jeg klippet en lang række citater ud.

FUT: dk.kultur.sprog

Fra : David T. Metz

Dato : 23-04-03 12:45

> Ukorrekt sprogbrug forvirrer og fjerne fokus
> fra det der gerne vil siges.

Hehe. Det sker altid at der baldres ruder i eget glashus når man sådan
kaster med sten. Enhver rettelse medfører nye fejl - i hvert fald i
sproggruppen. BWs sidste sætning var ikke sværere for mig at forstå end
ovenstående (hint: han benytter "jødestjerne" som verbum og har glemt et
nutids-r = færre fejl end i ovst.).

Sproglig revselse er ikke vejen frem hvis man irriteres af BWs indlæg - det
er kun et filter ...

David

Fra : Jeppe Møller

Dato : 23-04-03 13:17

> Sproglig revselse er ikke vejen frem hvis man irriteres af BWs indlæg -
det
> er kun et filter ...

Ret skal være ret- en fejl skal være lige for alle

/JeppeM

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-03 14:22

Jeppe Møller skrev:

>FUT: dk.kultur.sprog

Når du ikke ved hvad et FUT er og hvordan det sættes, så undlad
venligst at skrive det.

--
Bertel

Fra : Jeppe Møller

Dato : 23-04-03 16:51

> Når du ikke ved hvad et FUT er og hvordan det sættes, så undlad
> venligst at skrive det.

Når du ikke kan finde ud af at hjælpe mig med at lave det rigtigt i
fremtiden, så hold din kæft og kom venligst ned fra din høje hest.

/JeppeM

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-04-03 19:01

Jeppe Møller wrote:

> Når du ikke kan finde ud af at hjælpe mig med at lave det rigtigt i
> fremtiden, så hold din kæft og kom venligst ned fra din høje hest.

Hov, hov. Brug et pænt sprog, tak.

Når dit indlæg bliver kommenteret som Bertel gør det - relativt
behersket - vil det være klogt af dig at holde en god tone.
Og overveje at lære lidt om hvordan dette medie fungerer.

Prøv at kigge på www.usenet.dk.

På den anden side er jeg enig:
Det er utroligt irriterende med alle disse bedrevidende.
Mig selv inkluderet..

Men i nyhedsgrupper må du forvente at der altid er nogle der nærlæser
dit indlæg.

Iøvrigt mener jeg at Bo Warming skal ignoreres.

Mvh. Jørgen

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 23-04-03 21:48

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Iøvrigt mener jeg at Bo Warming skal ignoreres.

Så længe du ikke skriver "Iøvrigt mener jeg at Karthago skal ødelægges", så
er jeg enig

mvh
Mads

Fra : Bo Hansen

Dato : 23-04-03 22:16

Mads Holmsgaard Eriksen skrev

> Så længe du ikke skriver "Iøvrigt mener jeg at Karthago skal ødelægges", så
> er jeg enig

Hvad nu hvis BW befinder sig i Karthago, mens det sker?

Bo H.

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 23-04-03 22:23

"Bo Hansen" <ihnxltrjc001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad nu hvis BW befinder sig i Karthago, mens det sker?

Det er sq værst for Karthago.

PEJ
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse électronique pour me contacter.

Fra : Kevin

Dato : 24-04-03 09:22

d. 23/04/03 22:47 ytrede Mads Holmsgaard Eriksen

> Så længe du ikke skriver "Iøvrigt mener jeg at Karthago skal ødelægges", så
> er jeg enig
Go humor!!
Det må der gerne komme noget mere af, specielt i denne tråd hvis den da ikke
snart stopper.
VH Kevin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-03 06:47

Jeppe Møller skrev:

>Når du ikke kan finde ud af at hjælpe mig med at lave det rigtigt i
>fremtiden, så hold din kæft og kom venligst ned fra din høje hest.

Jeg havde ikke skrevet den besked for at du skulle forsvare dig,
men jeg håbede du ville tage den til dig. Overrask mig og gør
det.

--
Bertel

Fra : Jeppe Møller

Dato : 24-04-03 19:56

> Jeg havde ikke skrevet den besked for at du skulle forsvare dig,
> men jeg håbede du ville tage den til dig. Overrask mig og gør
> det.

Tak for hjælpen.

/JeppeM

Fra : Rømer

Dato : 24-04-03 06:00

Kunne vi ikke slippe for disse angreb på navngivne skribenter, hvor det
sproglige forsvinder i tågerne og tilbage kun står det personligt
nedladende?
Det er så enkelt at ignorere en bestemt forfatter - og så er vi andre helt
fri for at læse disse gensidige fejder.Og hvis det hellige formål er, at en
skribent skal "tage en vejledning til sig"- skal opdrages - kunne man så
ikke udvise den menneskelighed at sende det direkte? Men måske er det ikke d
i a -log, der ønskes?
Desuden denne krydsposting til flere grupper - ja, jeg gør det selv, jeg
aner ikke hvilken af de to grupper, der ønskes svar i - jeg har vanskeligt
ved at se relevansen i nogen af dem.

Fra : David Schjelde

Dato : 23-04-03 14:14

Kevin <tikenospam@privat.dk> wrote in message news:<BACC1C6A.E1E6%tikenospam@privat.dk>...
> [...]
> de er forståelige, hvad de sjældent er, og for det meste er det ganske

Personligt er jeg også meget langt fra den verdensanskuelse han ligger
for dagen, men vi er jo nødt til at acceptere at han har ret til sine
holdninger.
Det vi så måske skulle til at gøre mere konsekvent var at futte til
den rette NG når vi ønsker at diskutere med ham (hvilket iøvrigt føles
som at slå i en pude).

Selv læser jeg hans anmeldelser når jeg keder mig og trænger til at få
et lille løft.

Og man kan jo altid vælge at smide ham i kill filtret.

Mvh
David Schjelde - der faktisk siden sidst postede et filmindlæg

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 24-04-03 07:30

"Jeppe Møller" <jeppem@gjk.dk> writes:

> Når du ikke kan finde ud af at hjælpe mig med at lave det rigtigt i
> fremtiden, så hold din kæft og kom venligst ned fra din høje hest.

FUT betyder Followup-To og er en header der fortæller hvor svar bliver
sendt hen. Læg mærke til at der i mit indlæg i headerne står
Express). Det betyder at når du besvarer mit indlæg vil svaret som
standard blive sendt itl den nyhedsgruppe.

Når man skriver FUT i sin posting tror folk at den header er sat, og
ændrer derfor ikke selv hvilken gruppe der skal sendes til, og det er
derfor forvirrende når man skriver FUT og ikke mener det.

En variant er XFUT, som man skriver hvis man har inddraget en ny
gruppe med kryds-posting, og sat followup til den gruppe.

EKSEMPEL: Du sidder og læser dk.kultur.litteratur og diskuterer en bog
der handler om hunde. Efterhånden drejer diskussionen sig fra bogen
til hvilken race en hund er.
Du svarer på indlægget, sender svaret til begge dk.kultur.litteratur
og dk.fritid.dyr.hund og sætter Followup-To til dk.fritid.dyr.hund.
I dit indlæg skriver du "XFUT: dk.fritid.dyr.hund"

Jeg ved desværre ikke hvordan man sætter headeren Followup-To i
Outlook Express, da jeg aldrig har brugt det program til at læse news
med.

Et hurtigt kig på <URL:http://www.usenet.dk/info/msoe.html> siger at
det hedder "Opfølgning til" og man skal vælge "Vis alle brevhoveder" i
menuen for at få denne header.

Jeg håber det hjælper.

Hilsen
Kåre