Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Findes der alternativer til IXUS V2(V3)
Fra : OleJ

Dato : 22-04-03 14:17

Har set mig lun på et IXUS V2 (evt V3).

Men hvad er alternativerne? Jeg lægger vægt på at det er kompakt, og
billedkvaliteten er god (fremfor en masse Mpix). Ellers har jeg ikke den
store forstand på at fotografere.

Hvor meget RAM skal man regne med til 50 billeder?

Mvh OleJ

Fra : *gavtyven*

Dato : 22-04-03 14:46

Jeg har et IXUS V3
Normalt køre jeg med min KOMPRESSION på middel.PIX på 1600*1200. Og på et
32mb kort er det lig med 54 billeder.... Så satte jeg den på Max. Og nu kan
jeg skyde 104 billeder... Og jeg kan umildbart ikke se nogen forskeld

Fra : Kim Pedersen

Dato : 23-04-03 00:24

Hej Ole

Canon V3 er et godt kompaktkamera med en ganske god billedkvalitet.
Jeg har studeret markedet for alternativer, og jeg vender hver gang tilbage
til V3, som bliver mit valg, hvis ikke det bliver et SONY DSC-V1, som jeg
venter på en (ordentlig) test af på nettet...

Jeg har lige sammenlignet 20x30 cm prints fra V3, Canon S400 og SONY F717.
V3'en gør det ganske godt!

Hilsen
Kim

Fra : JH

Dato : 24-04-03 14:13

Kim Pedersen wrote:
> [...]
> tilbage til V3, som bliver mit valg, hvis ikke det bliver et SONY
> DSC-V1, som jeg venter på en (ordentlig) test af på nettet...

Hvis det skal være ultrakompakt som v3'eren,
ville jeg købe det nye Canon Ixus 400 istedet.
3x zoom og højere opløsning - og et hammerflot design.
Hvis ikke, så køb et Canon PowerShot S45 istedet.
Det koster det samme som v3'eren og du får meget
mere for pengene.

Vh JH

Fra : Kim Pedersen

Dato : 24-04-03 17:04

Hej JH

Tak, jeg er sporet ind på S400!
Jeg har fået lavet papirkopier af billeder fra: www.steves-digicams.com og
sammenlignet med prints fra Ixus V3 (S230), og jeg synes rigtig godt om
S400!

S45/50 er ikke i mit søgelys trods det, at de "performer" godt!

Hilsen
Kim

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 24-04-03 20:38

On Tue, 22 Apr 2003 15:16:32 +0200, "OleJ" <olj@sol.fjerndette.dk>
wrote:

> [...]
>store forstand på at fotografere.
>
>Hvor meget RAM skal man regne med til 50 billeder?

Mht ram så er jeg af den opfattelse at man ikke skal komprimere det
når man tager billederne, det kan man altid gøre når de er overført
til PC'en. IXUS kameraerne bruger CF kort som er relativt billige. 256
mb for lidt over 500 (tror jeg) men du skal være opmærksom på at der
nu findes en hurtig type hvor prisen er 800-900 kr.

På 256 kan du have ca 256 billeder i praksis, jeg ved godt at 4 m
pixel billeder fylder så meget at der kun burde være plads til ca 150
men kameraet pakker nogle billeder bedre end andre. (jeg har oplevet
en faktor 3-4 i forskel) det afhænger af motivet fx hvis der er meget
blå himmel er sansynligheden for et lille billede større.

Men et godt råd med så godt et kamera er, ikke at købe for lidt plads.
Du løber hurtigt tør og et stort kort er altid bedre end mange små (og
billigere).