Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bryllupsbilleder
Fra : Kenneth

Dato : 22-04-03 11:27

Hej.

Jeg er blevet "hyret" til at tage nogle bryllupsfotos. Vi skal ud til en
ruin, og tage dem. Mit grej er indtil videre:

Canon D60
28-105 USM II obj.

Hvad ville være godt at investere i. Jeg tænker på filtre. Jeg kunne godt
tænke mig, at billederne fik det professionelle touch. Er der nogen, der har
nogle gode råd? Opsætning? Osv.

Mvh

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 22-04-03 13:29

"Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet "hyret" til at tage nogle bryllupsfotos. Vi skal ud til en
> ruin, og tage dem. Mit grej er indtil videre:

Nu ved jeg ikke hvornår på dagen billederne skal tages, men prøv og undgå det hårde
sollys, som er midt på dagen. Du vil også kunne få stor glæde af en flash (hvor du
dæmper den ned til f.eks. -1 EV).

Du vil også kunne opnå et flot lys ved at bruge en reflektor - har set nogle runde
(til at klappe sammen) som er guld på den ene side og hvid på den anden.

.... ellers gælder det bare om at tage så mange billeder (ha' CF-kort-plads nok), så
du har råd til et par missere. Det vil være surt hvis super-billedet skal kasseres
fordi bruden kigger væk ect.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-04-03 13:45

"Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> wrote in

> Hvad ville være godt at investere i. Jeg tænker på filtre. Jeg kunne
> godt tænke mig, at billederne fik det professionelle touch. Er der
> nogen, der har nogle gode råd? Opsætning? Osv.

Jeg synes at det "professionelle"/ekstra touch ligger i fotografens brug af
lyset og så i skabelsen af billeder der ser naturlige ud på trods af at de
er opstillede (hvis vi snakker om traditionelle bryllupsportrætter).

Det er jeg ikke særlig øvet i endnu, så jeg kan ikke give nogen råd

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Pico

Dato : 22-04-03 22:49

Kenneth wrote:
> Hej.
>
> Jeg er blevet "hyret" til at tage nogle bryllupsfotos. Vi skal ud til

Hvis du med "hyret" mener at du får penge for det bør du se at komme
ud og øve dig i en pokkers fart. Bryllupsbilleder skal side der første gang.
Glem hellere udstyret, bortset fra noget opblødningslys (flash/lysskærm)
og find nogle gode omgivelser ved ruinerne. De har varslet overskyet og
regn i næste weekend , hvad så ?
Pico

Fra : Kenneth

Dato : 23-04-03 07:04

> [...]
> Glem hellere udstyret, bortset fra noget opblødningslys (flash/lysskærm)
> og find nogle gode omgivelser ved ruinerne. De har varslet overskyet og

Hehe. Nu er det først til august, sååååå mon ikke, der er en chance for godt
vejr.
Og nej, jeg får ikke penge, da det er min bror.

Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 23-04-03 21:58

> Og nej, jeg får ikke penge, da det er min bror.

Lad os håbe at det går godt så, det er surt at blive uvenner med sin familie
på den måde.
Det er set før..
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97
http://www.colourart.dk/nyheder/photokina/cap_international2002.htm

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-04-03 08:42

Kenneth wrote:

> gang.

> Hehe. Nu er det først til august, sååååå mon ikke, der er en chance for godt
> vejr.
> Og nej, jeg får ikke penge, da det er min bror.

Det koncept har vi kørt med succés et par gange, både i familien og hos
nogle nære venner. Det kan let blive godt, og noget af det der gør
forskellen er rutinen i at bruge grejet til formålet (efter min mening),
og så vil en reflektorplade nok gøre det lettere at lave lys i billederne.

Du vil gøre dig selv en tjeneste ved at skyde en portrætserie af en
eller anden på lokationen inden det går løs for alvor.

mvh

Jesper Brunholm