Validering - problem på w3.org
Fra : Martin San.

Dato : 22-04-03 05:45

På w3.org's validering får jeg denne meddelese:

This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!
DOCTYPE Override in effect! Any DOCTYPE Declaration in the document has been
suppressed and the DOCTYPE for "HTML 4.01 Transitional" inserted instead.
The document will not be Valid until you alter the source file to reflect
this new DOCTYPE.
1: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
2: <!-- <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> -->
3: <html>
4: <head>
osv.

w3.org's validator har åbenbart indsat linie 1 og disablet linie 2. Men er
disse linier ikke ens???

Nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal skrive i DOCTYPE før end den
validerer ordenligt?

MVH Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-03 06:01

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev :

>w3.org's validator har åbenbart indsat linie 1 og disablet linie 2. Men er
>disse linier ikke ens?

Det ser umiddelbart sådan ud, men et link til din side ville være
rart, så man kunne se om der evt. var en anden årsag.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-03 09:12

Martin San. skrev:

> På w3.org's validering får jeg denne meddelese:
>
> This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!
> DOCTYPE Override in effect!

Det er fordi du har bedt validatoren om et "doctype override". Gå
ind på validatorens hovedadresse (<http://validator.w3.org/>) og
indtast din URL - så skulle der ikke komme nogen "doctype
override".

> w3.org's validator har åbenbart indsat linie 1 og disablet
> linie 2. Men er disse linier ikke ens???

Jo - men validatoren ser slet ikke på hvilken doctype der
udkommenteres.

> Nogen der kan fortælle mig, hvad jeg skal skrive i DOCTYPE før
> end den validerer ordenligt?

Din doctype står tilsyneladende fint - du skal bare bede om en
validering uden doctype override.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin San.

Dato : 28-04-03 10:19

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> [...]
> ind på validatorens hovedadresse (<http://validator.w3.org/>) og
> indtast din URL - så skulle der ikke komme nogen "doctype

Jeg synes det lader til, at alle mulige sider rundt om på nettet får denne
fejl:
"This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!"
når der køres en validering.

/Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-03 11:01

Martin San. skrev:

> Jeg synes det lader til, at alle mulige sider rundt om på
> nettet får denne fejl:
> "This page is not Valid HTML 4.01 Transitional!"
> når der køres en validering.

Det er desværre kun en lille del af alle hjemmesider der bare
tilnærmelsesvis validerer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen