Antal sms'er i hukommelsen?
Fra : Martin San.

Dato : 21-04-03 23:30

Hejsa

Kan det passe at min Nokia 3310 kun kan gemme 10-12 sms'er før den er fuld?

MVH Martin

Fra : Devast8or

Dato : 21-04-03 23:45

Martin San. wrote:
> Hejsa
>
> Kan det passe at min Nokia 3310 kun kan gemme 10-12 sms'er før den er
> fuld?
>
> MVH Martin

Hvilket abonnement har du? Jeg mener at SMS'er gemmes på kortet.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Christian Poulsen

Dato : 22-04-03 01:14

> Hvilket abonnement har du? Jeg mener at SMS'er gemmes på kortet.

Korrekt.

Fra : Martin San.

Dato : 22-04-03 05:03

Devast8or wrote:
> Hvilket abonnement har du? Jeg mener at SMS'er gemmes på kortet.

Ahh okay! Jeg har Sonofon Variant abo som blev tegnet i sommeren 2000. Er
sim-kortet "forældet"?

MVH Martin

Fra : master!

Dato : 22-04-03 07:05

syndes ivertfald at du sku skifte til http://cbb.dk der vil du spare mange
penge da det er landets billigste!

og sonofon er en af de dyreste!

Fra : Fischer

Dato : 22-04-03 07:43

> syndes ivertfald at du sku skifte til http://cbb.dk der vil du spare mange
> penge da det er landets billigste!

Det kommer jo nok an på ens forbrug.
Hvis man sender mange SMS'er er det jo lidt dyrt at betale 24 øre pr. stk.

Og taler man rigtigt meget til f.eks. fastnet eller hjemmefra er det jo lidt
dyrt at betale 99 øre pr. minut.

*Fischer

Fra : Anders Hougaard

Dato : 22-04-03 09:45

master! skrev

> syndes ivertfald at du sku skifte til http://cbb.dk der vil du spare mange
> penge da det er landets billigste!
>
> og sonofon er en af de dyreste!

Der måtte du godt være lidt mere objektiv...

For det første drejer det sig om plads til sms'er på simkort, hvilket ikke
har noget at gøre med hvilket abonnement hos hvilket selskab, man har, men
derimod - surprise - hvilken type simkort, man har. SVJV kan simkort fås med
plads til ca. 20 og 40 beskeder. Måske også med kun 10, jeg ved det ikke.
Jeg har plads til 35 beskeder på mit Telmore-kort.
Martin san.'s problem er måske, at hans simkort er defekt, eller at han
gemmer mange sammenkædede sms'er, eller glemmer at slette beskeder i
"sendte" eller "kladder".
Et nyt simkort med plads til flere beskeder kan også erhverves fra Sonofon.
Jeg ved ikke hvad det koster, men man kan sikkert være heldig at få ét
gratis, hvis man pointerer, at man har været en god kunde gennem flere år.

For det andet har Sonofon et abonnement til 99 øre/min og 25 øre pr. sms -
en forskel på 1 øre på sms-taksten i forhold til CBB. Når man hertil regner,
at Sonofon sandsynligvis stadig er Sonofon om 10 år, mens CBB kan være hvad
som helst om 6 måneder, synes jeg ikke, der er en naturlig præference mellem
de to.

Mvh

Anders

Fra : Johnny

Dato : 22-04-03 11:04

"Anders Hougaard" Når man hertil regner,
> at Sonofon sandsynligvis stadig er Sonofon om 10 år, mens CBB kan være
hvad
> som helst om 6 måneder, synes jeg ikke, der er en naturlig præference
mellem

Ja også har Sonofon også mere styr på deres bogholderi CBB sender næsten
aldrig regning ud til kunder min svoger har haft CBB i snart 6 mdr. og har
kun betalt 1 regning på et par hundrede så nu skylder han dem er formue.
Måske er der lidt Tiscali gemt et sted hos CBBs bogholderi.

Jeg er selv Sonofonkunde, har prøvet lavpris men har kun oplevet at servicen
og er lavpris. Og lige nu er Variant også nedsat til 25 øre pr sms.

Hilsen

Johnny

Fra : master!

Dato : 23-04-03 18:33

Nej det er lige som kjlart at CBB ik sender regninger da det er et taletids
selskab hvor man betaller forud....
find lige ud af hvad det er for noget før du udtaller dig en anden
gang......

Fra : Martin San.

Dato : 22-04-03 20:23

Anders Hougaard wrote:
[...]
> kun 10, jeg ved det ikke. Jeg har plads til 35 beskeder på mit
> Telmore-kort.

Rar information. Jeg skifter faktisk til Telmore Free abonnement snart

> Martin san.'s problem er måske, at hans simkort er defekt, eller at
> han gemmer mange sammenkædede sms'er, eller glemmer at slette
> beskeder i "sendte" eller "kladder".

Jeg husker skam at slette gamle sms'er og fjerne eventuelle sms'er fra
"sendte" og "kladder".
Og jeg har også styr på sammenkædede beskeder Men det kunne du
selvfølgelig ikke vide, da jeg ikke skrev noget om netop den side af sagen
tidligere. Så det er nok sim-kortet der er synderen.
[...]

MVH Martin

Fra : Christian Poulsen

Dato : 23-04-03 00:28

[...]

> tidligere. Så det er nok sim-kortet der er synderen.

Uden tvivl. Men men, du burde i det mindste kunne have mindst 15 beskeder
på dit kort. Jeg er ikke stødt på SONOFON-kort med plads til mindre. Og
for den sags skyld heller ikke flere.

Jeg kan huske mit helt gamle Tele Danmark Mobil-kort, der kunne kun være
5 beskeder på. Men på den anden side kunne man også kun sende beskeder til
andre Tele Danmark Mobil kunder. Det var først omkring 95-96 at der blev
åbnet så man kunne sende til SONOFON kunder. Og så kostede beskederne
kr. 2.75,- Det er jo nogenlunde hvad en MMS koster idag, så hvis MMS
følger samme linie som SMS'en, så er der jo håb forude :)

Fra : Martin San.

Dato : 23-04-03 14:00

Christian Poulsen wrote:
> Uden tvivl. Men men, du burde i det mindste kunne have mindst 15
> beskeder på dit kort. Jeg er ikke stødt på SONOFON-kort med plads til
> mindre. Og for den sags skyld heller ikke flere.

Nej, jeg er aldrig nået op på at kunne have 15 SMS beskeder på telefonen.
Hvordan med billedbeskeder? De optager måske også plads på kortet? Eller er
det i telefonen? Der ligger vist 10-15 billeder og nogle smileys osv. som
standard på 3310'eren. Men hvis man får tilsendt nye billedbeskeder fra folk
og gerne vil gemme dem, foregår det i telefonen eller på kortet? Jeg har
vist pt. 4 billedbeskeder fra folk som jeg har gemt.

MVH Martin

Fra : Brian Schelde

Dato : 24-04-03 09:46

"Martin San." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> og gerne vil gemme dem, foregår det i telefonen eller på kortet? Jeg har
> vist pt. 4 billedbeskeder fra folk som jeg har gemt.
Billedbeskeder ligger udelukkende i telefonens hukommelse, så det er nok
ikke der dit problem ligger. Den gamle SIM kort standard supporterer ikke
billedbeskeder.

Fra : Martin San.

Dato : 24-04-03 20:06

Brian Schelde wrote:
> Billedbeskeder ligger udelukkende i telefonens hukommelse, så det er
> nok ikke der dit problem ligger. Den gamle SIM kort standard
> supporterer ikke billedbeskeder.

Okay tak.

Fra : master!

Dato : 24-04-03 20:17

det var så lidt!!!!!

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 21-04-03 23:40

In news:b81rdj$5e56n$1@ID-171772.news.dfncis.de ,
Martin San. <feedback56@NOSPAMhotmail.com> typed:
> Hejsa
>
> Kan det passe at min Nokia 3310 kun kan gemme 10-12 sms'er før den er
> fuld?
>
> MVH Martin

Min kan ihverfald gemme flere (gemmer 3310'en på kortet eller tlf'en?) Men
det kommer jo også an på om det er mulitparts beskeder, altså nogen som er
sammensat af flere enkelte..
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk