Apple nye musik-service
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-03 22:25

Så er den her:
<http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/467.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-04-03 03:20

Hej Henrik

- Og? - Det er ved den søde.... ikke noget, som jeg vil bruge eller
anbefale andre at bruge!

Efter at have kigget lidt rundt på sitet, så er det da noget af det
værste gang rod, jeg længe har set! - Og jeg tror ikke, det vil få
'piraterne' til at blive mere lovlydige...

- Og i øvrigt så findes der andre e-shops, der er fuldt så gode og hvor
man også betaler pr download. - Har tidligere været medlem af et par
stks. af slagsen.... Men det gælder for alle de 'shops' - og for den her
med, - at udvalget er for ringe.

Henrik Münster wrote:

> Så er den her:
> <http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/467.html>

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-04-03 06:56

in article 3EA4A6AC.E32E19F5@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 4/22/03 4:19 AM:

> [...]
> man også betaler pr download. - Har tidligere været medlem af et par
> stks. af slagsen.... Men det gælder for alle de 'shops' - og for den her

Puds brillerne.

--
/peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-04-03 14:48

> [...]
> man også betaler pr download. - Har tidligere været medlem af et par
> stks. af slagsen.... Men det gælder for alle de 'shops' - og for den her

Jamen? Det er jo en vittighed. Joy of tech er en tegneserie med edb som
omdrejningspunkt, og hvor Apple ofte er omtalt. Det er ikke et sted,
hvor man kan købe musik. Har vi set på den samme side?
På den pågældende side ser man en teenager sidde ved en
Apple-skærm og kigge på et billede af en gammeldags jukebox. Der er en
opfordring til, at man putter sit credit-card i, hvor det i gamle dage
hed "Put another nickle in...".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-04-03 15:12

Hej Henrik

Jeg kan udmærket godt se 'humoren' i 'tegneserierne' på forsiden, men prøver
man de forskellige links igennem, kommer man vidt omkring i 'universet'.... -
Så det er en sammenblanding af både det ene og det andet lir.!

Og så er jeg lidt spændt på, hvor mange spam collectors, der sidder og samler
adresser ind....

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-04-03 15:23

in article 3EA54DBF.F2D84C92@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 22/04/03 16:12:

> [...]
> Så det er en sammenblanding af både det ene og det andet lir.!
>
> Og så er jeg lidt spændt på, hvor mange spam collectors, der sidder og samler

Det var ellers særdeles svært at se ironien i dit indlæg. Og hvad er det for
spam collectors du er bange for og hvor kommer de ind i billedet?

--
/peter

Fra : Christian Bech

Dato : 22-04-03 22:34

Peter Kiil <spam@kiil.net> skrev:

>in article 3EA54DBF.F2D84C92@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen

>Det var ellers særdeles svært at se ironien i dit indlæg. Og hvad er det for
>spam collectors du er bange for og hvor kommer de ind i billedet?

De er en del af den store konspiration. Du ved, dem der forfølger
Netscapebrugere og prøver at gennemtvinge at alle skal bruge MacSoup.

--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-04-03 23:09

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> De er en del af den store konspiration. Du ved, dem der forfølger
> Netscapebrugere og prøver at gennemtvinge at alle skal bruge
> MacSoup.

Apropos: Jeg har fået en af mine venner fra NSA (jeg kender ham fra en
amerikanske Mac-brugergrupe - "The MacInsiders 2000") til at foretage
en hybrid-scanning<tm> af dine indlæg, og det afslører følgende
skjulte budskab:

Hvordan vil du forklare dem, hva' Christian? Troede du virkelig du
kunne holde det hemmeligt? Du får _aldrig_ dine superdiske!

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Christian Bech

Dato : 23-04-03 08:21

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

> [...]
>skjulte budskab:

>Hvordan vil du forklare dem, hva' Christian? Troede du virkelig du

Suk. Nu har jeg levet halvandet år med skammen. Det er næsten rart, at
det nu kommer ud, så jeg ikke skal forstille mig mere og finde på
mærkelige problemstillinger i OS X, som jeg naturligvis aldrig har
prøvet, men blot fundet på Mediamac.

>Du får _aldrig_ dine superdiske!

Det regnede jeg skam heller ikke med. Jeg har fra pålidelige kilder af
ERS-format hørt, at du netop er en af den slags mennesker, der under
dække af at forære ting væk får stakkels uskyldige til at sende dig
frankerede kuverter for herefter at dampe frimærkerne af.

Jeg er ikke blevet snydt så grundigt siden jeg sendte 10000 dollar til
Seseke Umbuko.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-04-03 11:25

> [...]

> at det nu kommer ud, så jeg ikke skal forstille mig mere og finde på
> mærkelige problemstillinger i OS X, som jeg naturligvis aldrig har

Jeg er stadig skuffet, men alligevel gladfor, at du vælger at dele det
hér med os, Christian.

> [...]
> under dække af at forære ting væk får stakkels uskyldige til at
> sende dig frankerede kuverter for herefter at dampe frimærkerne af.

Ja, og endnu værre: Det sker under dække af, at jeg er kommet til at
lægge super-diskene i en flyttekasse på loftet, som er blevet
indkapslet af byggematerialer ifbm. restaurering af køkkenet og at
andre aktviteter fra afholdt mig fra at grave dem frem til professoren
fra Århus.

> Jeg er ikke blevet snydt så grundigt siden jeg sendte 10000 dollar
> til Seseke Umbuko.

Cookie-tyven?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-03 16:11

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> amerikanske Mac-brugergrupe - "The MacInsiders 2000") til at foretage
> en hybrid-scanning<tm> af dine indlæg, og det afslører følgende

Hvordan kan Forte Agent være en X-Newsreader? Den findes da kun til
Windows og ikke til OS X.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-04-03 17:00

> Hvordan kan Forte Agent være en X-Newsreader? Den findes da kun til
> Windows og ikke til OS X.

Findes din X-Face også kun til OS X?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-03 17:05

> Findes din X-Face også kun til OS X?

Mand, du har ellers sans for humor!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-04-03 17:24

> Mand, du har ellers sans for humor!

I lige måde!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-04-03 17:45

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Hvordan kan Forte Agent være en X-Newsreader? Den findes da kun til
> Windows og ikke til OS X.

Det var netop ordene fra min kontakt i NSA. Han sagde også at jeg kan
risikere at få en særlig "trausalsk virus", hvis jeg læser flere
indlæg fra Christian. Det har vist noget at gøre med link-serverne på
Hawaii.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-04-03 23:06

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Det var ellers særdeles svært at se ironien i dit indlæg. Og hvad er
> det for spam collectors du er bange for og hvor kommer de ind i
> billedet?

Dem der sniffer din mailadresse, hvis du bruger Netscape 3.x, og
sender den videre til Den Hemmelige Afdeling i Microsoft Danmark, som
kvitterer med hemmelige exe-filer. Puha.... pas på... pas på
natteskumleren!

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-04-03 23:39

in article m2u1cqdw66.fsf@sputnik.janus.dk, Janus Sandsgaard at
spam@janus.dk wrote on 4/23/03 12:06 AM:

> [...]
> sender den videre til Den Hemmelige Afdeling i Microsoft Danmark, som
> kvitterer med hemmelige exe-filer. Puha.... pas på... pas på

Stop nu det der! Jeg bliver sgu bange......

--
/peter

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-04-03 23:21

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 3EA54DBF.F2D84C92@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at

> Det var ellers særdeles svært at se ironien i dit indlæg. Og hvad er det for
> spam collectors du er bange for og hvor kommer de ind i billedet?

I've seen the future of rock'n'roll, and it's name is Erik.

Ville bare være den første til at sige det, hvis han nu viser sig at
blive berømt ... hehehehe har så ondt i maven over den her tråd hehehe
:)))

Mojn, Thomas "Jon Landau" Boelskifte

PS: Jeg grinede endda mens jeg re-wrappede hans liner til normal længde.

--
If Erik R. is standing in the middle of the forest speaking, and
there is no one around to hear him ... is he still wrong?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-04-03 15:32

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
> [...]
>'universet'.... -
>Så det er en sammenblanding af både det ene og det andet lir.!

Ehhh?
Hva' er der egentlig galt med lidt sammenblanding af det ene eller andet
lir - geekculturen kitter da det hele sammen!?
Hva' mener du egentlig med :

>Og så er jeg lidt spændt på, hvor mange spam collectors, der sidder og
>samler
>adresser ind....

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-04-03 17:37

On Tue, 22 Apr 2003 16:32:08 +0200, Frank Løkkegaard wrote:

> Frank Løkkegaard

Er det virkelig kun ham der gør det?

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-04-03 18:14

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:
>Er det virkelig kun ham der gør det?

Hvem mig, jeg gør da ingenting, jeg er helt uskyldig, det var de andre....
Min kone siger også at jeg slet ikke gør noget - men jeg tror nu nok, det
er opvasken hun mener )))

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-03 09:53

On Tue, 22 Apr 2003 19:13:49 +0200, Frank Løkkegaard wrote:

> Hvem mig, jeg gør da ingenting, jeg er helt uskyldig,

Århlavær, det er garanteret også dig der saboterer linkservere og
installerer ondskabsfulde kager på uskyldige menneskers computere.

> det var de andre....

Det siger de allesammen, men faktum er at MiB ikke eksisterer i
virkeligheden. Der er nogen MiWwLB*, men der er noget helt andet og meget
mere aktuelt.

> Min kone siger også at jeg slet ikke gør noget - men jeg tror nu nok,
> det er opvasken hun mener )))

Få Fru Siemens til det.

* Men in White with Large Belts

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-04-03 01:05

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Ehhh?
> Hva' er der egentlig galt med lidt sammenblanding af det ene eller andet
> lir - geekculturen kitter da det hele sammen!?

Der er såmænd bare det galt, at den slags giver sig ud for noget andet, end
det det er!

> Hva' mener du egentlig med :

Jeg mener det såre enkle, at en hel del af den slags sites, der som ovenfor
nævnt, giver sig ud for noget andet, sender en cookie til din
browser/mailklient, der ret og slet stjæler både din egen email adresse og
de adresser, du har liggende i dine adressebøger.

Problemet gælder især, hvis du bruger kombiprogrammer ala Mozilla og
Netscape, samt programmer, hvor en seperat mailklient er 'linket' til en
browser som fx. MSIE + MSOE.

Bruger du derimod en stand-alone browser, fx. iCab, Opera osv., så har du
som regel et eller andet sted i prefs settings indtastet din egen
emailadresse, da den som regel bruges som 'anonymous password' til ftp
sites. I de tilfælde er det så kun din egen adresse, der stjæles via den
sendte cookie.

Flere af den slags sites som den her nævnte, lever ret og slet af at
'sælge' de indsamlede adresser til andre og mere lyssky foretagende, - som
fx. sex sites, sites, der sælger doping, sites, der sælger receptpligtigt
medicin osv.osv.. - Og det er ret og slet noget svineri!!

mvh. Erik Richard

Fra : Christian Bech

Dato : 23-04-03 08:08

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev:

> [...]
>browser/mailklient, der ret og slet stjæler både din egen email adresse og
>de adresser, du har liggende i dine adressebøger.

Kan du bevise eller blot sandsynliggøre at Geekculture gør det? Nej?
Det tænkte jeg nok.

Jeg har været rundt på sitet og efterfølgende checket mine cookies.
Der var ikke noget.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-03 03:23

- Og hvad véd du egentlig om, hvad jeg kan bevise eller ikke? - ikke en dyt!

Og mht. at du ikke kan 'finde' en cookie bagefter... Selvfølgelig kan du ikke
det. De er ganske enkelt 'selfdestructing'. - Såsnart de har lokaliseret din
adresse og sendt den, så sletter cookien sig selv. Det er et ganske kendt
fænomen.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 24-04-03 07:06

in article 3EA74A80.FC13FDF7@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 4/24/03 4:23 AM:

> [...]
> adresse og sendt den, så sletter cookien sig selv. Det er et ganske kendt

Nøøøøøj. Selfdestructing cookies. Det bliver bedre og bedre.

--
/peter

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 24-04-03 23:18

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 3EA74A80.FC13FDF7@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at

> Nøøøøøj. Selfdestructing cookies. Det bliver bedre og bedre.

Dig, mig, The Farrelly Brothers & den her tråd + ERS som creative writer
= Større success end Dumb & Dumber og Me, Myself & Irene tilsammen

Wow!

Mojn, Thomas
(gad ikke re-wrappe hans linier så pænt i dag, sorry)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-04-03 09:29

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> - Og hvad véd du egentlig om, hvad jeg kan bevise eller ikke? - ikke
> en dyt!

Kom nu Erik. Fortæl os det nu - hvor gemmer Afdelingen guldhornene?
Indgår de i en proces i Area 51?

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Christian Bech

Dato : 24-04-03 20:51

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev:

>- Og hvad véd du egentlig om, hvad jeg kan bevise eller ikke? - ikke en dyt!

Det ved jeg ikke ret meget om, da jeg ikke ser dig gøre det. Jeg ved
til gengæld, at du sjældent har lyst til at underbygge dine påstande,
hvorved de bliver til intet andet end postulater, der synes grebet ud
af meget tynd luft.

> [...]
>adresse og sendt den, så sletter cookien sig selv. Det er et ganske kendt

Aha. Mht. mit punkt omkring sandsynliggørelse kunne det da ikke mindst
være interessant at høre hvordan du har konstateret det ifb. med
geekculture-sitet. Hvis det blot er en formodning baseret på øgede
spammængder, så skulle du nok begynde med at bruge en sekundær
mailadresse i nyhedsgrupperne.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-04-03 06:30

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
>Der er såmænd bare det galt, at den slags giver sig ud for noget andet,
>end
>det det er!
Og hvad er så lige det, sitet er men som det ikke giver sig ud for?

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-04-03 06:35

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:
>Stop nu det der! Jeg bliver sgu bange......

Tøsedreng!
Alt det onde kan holdes borte med Woodoo. Man skal bare følge denne
vejledning:
Man tager en Microsoft mus og dekorerer med et billede af Bill Gates. Så
ombinder man hele herligheden med
licensbetingelserne for MS Internet Exploder, mens man hvisler "Du har
gjort en ulovlig handling og bliver derfor lukket!"

Frank Løkkegaard

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 23-04-03 08:26

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> licensbetingelserne for MS Internet Exploder, mens man hvisler "Du har
> gjort en ulovlig handling og bliver derfor lukket!"

*LOL* det må jeg prøve

--

Henrik

Fra : David Blangstrup

Dato : 23-04-03 09:12

In <m2ptnedw1i.fsf@sputnik.janus.dk> Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
>
> Hvordan vil du forklare dem, hva' Christian? Troede du virkelig du
> kunne holde det hemmeligt? Du får _aldrig_ dine superdiske!

Så giv dem til mig i stedet for!

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-04-03 09:47

> [...]
>browser/mailklient, der ret og slet stjæler både din egen email adresse og
>de adresser, du har liggende i dine adressebøger.

Vrøvl. Cookies er informationer, der _anbringes_ på din harddisk. De kan
godt udgøre en risiko for din anonymitet, men de kan ikke sende din
adressebog til de små grønne mænd fra rummet.

Mere om cookies:
<http://www.cookiecentral.com/faq/>

Mvh Ben

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-04-03 10:01

Ben Knudsen writes:
>men de kan ikke sende din adressebog til de små grønne mænd fra rummet.
Arhhhh, kan man nu være helt sikker på det?
Jeg synes ikke der er grund til at løbe nogen unødig risiko. For eksempel
er jeg helt sikker på at Bill Gates er fra Mars og det er George Bush der
er indeni Anders Fogh Rasmussen og at det er Per Stig Møller der er inden
i Bamse, som er inden i ERS. Jeg synes det er utroligt at du, som er
journalist, ikke forlængst har skrevet en afslørende historie om denne
rædselsvækkende konspiration. Jeg vil anbefale at du søger et kursus på
DJE om konspirationsteorier.
Og Cookies - er det ikke næsten det samme som forgiftede småkager? Ja, jeg
spør' bare!

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-04-03 10:07

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

>Århlavær, det er garanteret også dig der saboterer linkservere og
>installerer ondskabsfulde kager på uskyldige menneskers computere.
Satans, det var ikke meningen at det skulle frem. Nu brænder jeg jo inde
med alle mine cookies

>Det siger de allesammen, men faktum er at MiB ikke eksisterer i
>virkeligheden. Der er nogen MiWwLB*, men der er noget helt andet og meget
>mere aktuelt.
))))))))))

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-03 10:20

On Wed, 23 Apr 2003 11:07:24 +0200, Frank Løkkegaard wrote:

> Satans, det var ikke meningen at det skulle frem. Nu brænder jeg jo inde
> med alle mine cookies

Ingen harddisk, ingen cookies....

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-04-03 10:53

Frank Løkkegaard writes:
>Jeg synes det er utroligt at du, som er journalist, ikke forlængst har
>skrevet en afslørende historie om denne rædselsvækkende konspiration.

Jeg HAR skrevet den. En hel bog, faktisk. NSA købte hele oplaget og så
vidt vides opbevarer de dem stadig i et underjordisk garageanlæg i Nevada
sammen med Hoffas lig, pagtens ark og prototypen på en bil, der kan køre
på almindeligt postevand.

Mvh Ben

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-04-03 10:57

Ben Knudsen writes:
>Jeg HAR skrevet den.

Du er min helt og mit journalistiske forbillede!

Frank Løkkegaard

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-04-03 11:43

Frank Løkkegaard writes:
>Du er min helt og mit journalistiske forbillede!

Det er rart at vide.

Nu vi er ved konspirationsteorier: I forbindelse med tube-stationen
Liverpool Street Station i London, ligger der en lille biks, der hedder
"Bens Cookies". Tilfælde? I think not!

(det er i øvrigt amerikanske chokolade-cookies - de smager vidunderligt og
man kan få dem i en fin rød kagedåse med teksten "Bens Cookies". De bager
hele dagen, så der er altid friske kager...)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-04-03 06:52

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
>- Og hvad véd du egentlig om, hvad jeg kan bevise eller ikke? - ikke en
>dyt!

Hmmm!
Viden er jo noget sjovt noget. Rent sprogligt antyder du nu, at du _kan_
bevise det. Så bevis det dog!

Frank Løkkegaard

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-04-03 07:33

In <1ftw8n8.g4lfp0j5hnuoN%transporterroom1@boelskifte.dk> Thomas
Boelskifte wrote:
> [...]
>:)))
>

> Mojn, Thomas "Jon Landau" Boelskifte
>
> PS: Jeg grinede endda mens jeg re-wrappede hans liner til normal

*LOL*

If Erik R. is standing in the middle of the forest speaking, and
there is no one around to hear him ... is he still wrong?

og mer' 'LOL*

Nu vi er ved det: Kan nogen så ikke svare mig på, hvorfor jeg ikke her i
Halime kan læse æ ø å (de bliver scrambled eggs) hos dem, der poster med
quoted printable?

Fra : Ben Knudsen

Dato : 24-04-03 09:31

> [...]
>din
>adresse og sendt den, så sletter cookien sig selv. Det er et ganske kendt

Jeg ved det. Hele kapitel fem i min bog handler om det store
selfdestructing-cookie incident i forsommeren ´02, hvor Microsoft i et
desperat forsøg på at skaffe sig _alle_ emailadresser i hele verden,
oversvømmede internettet med selfdestruting cookies. På grund af en bug i
internet explorer, fik microsoft ingen emailadresser - i stedet fik
millioner af brugere en virus i hjernen, der gør dem ude af stand til at
installere drivere til digitalkameraer uden at sige "Hvorfor gør den det?"
mindst fem gange. Hele sagen blev dysset ned af CIA og beviserne var -
nåja, selvdestrueret.

I øvrigt vil denne mail selvdestruere når den har læst din emailadresse og
sendt den til lots-of-porn@microsoft.com

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-04-03 08:10

transporterroom1@boelskifte.dk (thomas boelskifte) writes:
>Dig, mig, The Farrelly Brothers & den her tråd + ERS som creative writer
>= Større success end Dumb & Dumber og Me, Myself & Irene tilsammen
Jeg vil osse være med, og glem heller ikke Ben - han har skrevet en bog,
der ligger i en underjordisk garage!

Frank Løkkegaard