Afdøbning
Fra : MICHAEL NIELSEN

Dato : 21-04-03 22:07

Hej alle

Er der nogen her der ved hvordan man "afdøber" en båd før den bliver døbt på
ny. Jeg mener at der sidste forår var et link her, til en side der beskrev
det nøje.

Håber at her er en med en bedre hukommelse end min.

MVH
Michael Nielsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-04-03 23:03

"MICHAEL NIELSEN" <bager-nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der ved hvordan man "afdøber" en båd før den bliver døbt på
> ny. Jeg mener at der sidste forår var et link her, til en side der beskrev
> det nøje.

Et gammelt mundheld siger, at man ikke må omdøbe en båd, før man har været på
grund med den

Claus

Fra : PB

Dato : 22-04-03 00:00

Se på:

http://www.boatsafe.com/nauticalknowhow/rename.htm

eller

http://home.worldonline.dk/~sejler/navn/ny_navn.html

hilsen Peter

Fra : MICHAEL NIELSEN

Dato : 23-04-03 09:18

Hej Peter

Tak for hjælpen. Det var lige hvad jeg manglede. Vil straks gå i gang med
forberedelserne.

MVH
Michael

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 26-04-03 13:08

Jeg brugte http://home.worldonline.dk/sejler/navn/ny_navn.html sidste år, og
det er faktisk gået helt fint siden. - og jeg havde endda ikke været på
grund inden ...

Bjarke

Fra : slet OSM7H

Dato : 24-04-03 08:23

MICHAEL NIELSEN <bager-nielsen@get2net.dk> skrev:
> [...]

Hej Michael

Vi brugte selv Vigor's sidste år i forbindelse med omdøbning af
vores båd. Du kan se vores ceremoni her:

http://www.jupiter-klubben.dk/omdobning.htm

mvh
Susanne

Fra : Dag Stenberg

Dato : 24-04-03 09:13

slet OSM7H <susanne_tc@osm7hmailme.dk> wrote:

> Vi brugte selv Vigor's sidste år i forbindelse med omdøbning af
> vores båd. Du kan se vores ceremoni her:

> [...]

En lysande beskrivning. Från original-Vigor skiljer passusen "Vi ventede
så 24 timer, inden vi gjorde klar til dåbsceremonien. Vi ville sikre os
at eventuelle sløve ånder, som havde passet på Delfinen, havde tid til
at forlade båden. Der skulle være plads til de ånder, der skulle
beskytte båden under det nye navn. Vi ville ikke risikere, og guderne
blev forvirret." Det var intressant. Själv omdöpte jag min 'Minerva' med
bara några minuters mellanrum. Och olyckor har faktiskt hänt...
(http://www.helsinki.fi/~stenberg/minerva/grounding00.html)

Original-Vigor finns på http://www.48north.com/mr_offline/denaming.htm

Dag Stenberg