Spørgsmål omkring ASUS P4PE og lyd!
Fra : Frank W.

Dato : 21-04-03 21:47

Hej NG..

Har tidligere læst lidt om der har været en "del" problemer med at det
brummer i højtalerne når man bruger P4PE med onboard lydkort!

Fik I der havde problemerne løst det?

Regner nemlig selv med at bestille sådan et til min nye pc, indtil jeg
læste lidt i denne NG.

Hvad siger I ?

Hilsen
Frank W.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 21-04-03 22:35

"Frank W." <frank@ebox.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG..
>
> Har tidligere læst lidt om der har været en "del" problemer med at det
> brummer i højtalerne når man bruger P4PE med onboard lydkort!
>
> Fik I der havde problemerne løst det?

Jeg har levet med det lige siden det udkom i DK. Har ikke rigtigt gjort
noget ved det, da jeg regnede med at få fat i et SB Audigy2 på et tidspunkt,
men det er aldrig blevet til noget.

Ved ikke om der findes en løsning eller om det er på alle kort...

VH
Peter

Fra : Frank W.

Dato : 21-04-03 22:44

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in

> Ved ikke om der findes en løsning eller om det er på alle kort...

Jeg har i hvertfald allerede fra startentænkt mig at smide mit SoundBlaster
128 fra den gamle maskine overi og disable det "onboard" lydkort.

Jeg kan så forstå at du stadigvæk kører med det indbygget lydkort ?

Hilsen
Frank W.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 22-04-03 09:25

> "Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in

> Jeg har i hvertfald allerede fra startentænkt mig at smide mit
SoundBlaster
> 128 fra den gamle maskine overi og disable det "onboard" lydkort.

Njoe, også en muilighed, men en ringe erstatning. Jeg ville ikke bytte for
et 128, så heller lidt summen

> Jeg kan så forstå at du stadigvæk kører med det indbygget lydkort ?

Yes, har ikke fået taget mig sammen til at købe et Audigy2, som er det
eneste ejg vil bytte med pt.

VH
Peter

Fra : Frank W.

Dato : 22-04-03 13:29

> Njoe, også en muilighed, men en ringe erstatning. Jeg ville ikke bytte
> for et 128, så heller lidt summen

Ok..nu var jeg ikke klar over at det indbygget var bedre end et alm SB128.
Grunden til at jeg egentlig valgte at kigge på netop subj er at min kone
har et AUS P4E-P533 (tror jeg nok det hedder) og det kører 110% og så var
det naturligt at blive på ASUS, men efter indlæg her og i de internationale
newsgrupper omkring ASUS er jeg blevet lidt i tvivl om det er det board jeg
skal ha

Så med mindre folk synes at det er en total tåbelig ide, så er jeg begyndt
at kigge lidt på Gigabytes Motherboards istedet...

Hilsen
Frank W.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 22-04-03 15:37

> [...]
internationale
> newsgrupper omkring ASUS er jeg blevet lidt i tvivl om det er det board

Du skal ikke købe kortet pga. lydkortet, men pga. et bundsolidt, stabilt og
højtydende kort.

VH
Peter

Fra : Frank W.

Dato : 22-04-03 16:08

> Du skal ikke købe kortet pga. lydkortet, men pga. et bundsolidt,
> stabilt og højtydende kort.

Det er jeg med på (indtil vidre har jeg været tilfreds med mit SB128). Jeg
ved bare med mig selv at det vil drive mig til vanvid hvis det brummer, da
jeg lytter en del til radio (webradio) og TV (TVKORT) og det vil jeg slet
ikke kunne klare.

Hilsen
Frank W.

Fra : Brian Møller

Dato : 22-04-03 06:45

> [...]
> Fik I der havde problemerne løst det?
> Regner nemlig selv med at bestille sådan et til min nye pc, indtil

Jeg må sige at der findes også personer som har dette bundkort som
ikke har nogen problemer overhovedet med det. Jeg er så en af dem.

Men på dette forum er der også en del GOD hjælp at hente
http://www.asusboards.com

/Brian

Fra : Aragorn100%

Dato : 21-04-03 23:15

jeg har problemmer med lyden, bz heletiden, jeg har sat et andet lydkort
i, prøvet med 3 forskællige højttalere, der er stadig bzz.