erfaring med Gigabyte GA-SINXP1394 ??
Fra : Paseo

Dato : 21-04-03 19:52

Hej jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med
ovennævnte.........

MVH Jeppe

Fra : harald bluetooth

Dato : 22-04-03 08:12

On Mon, 21 Apr 2003 20:51:30 +0200, "Paseo" <webmaster@jeppedb.dk>
wrote:

>Hej jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med
>ovennævnte.........

Man kan da læse dette review:

http://www.ocworkbench.com/2003/gigabyte/sinxp1394/sinxp1394-1.htm

De kører 143 MHz fsb med en 1.8 GHz P4 for fsb 100 (fsb400), og det er
da 43 % OC.
Men hvordan det går med en fsb533 cpu, kan man ikke lige vide derfra.

Desuden andre reviews:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1784

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=439

http://www.overclockers.co.nz/ocnz/mobo/intel/sis/sis655/gigabyte_snixp1394/1.shtml

mvh

John

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-04-03 19:11

"Paseo" <webmaster@jeppedb.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg vil lige høre om der er nogen der har erfaring med
> ovennævnte.........
>
> MVH Jeppe

Ikke lige med den, men med "lillebror'en" - 8SQ800 Ultra, som er det samme
bundkort undtagen blutooth, Gigabit lan og den der dual power tingest.

Jeg har en P4 2.53, som jeg kører med FSB=163 = 3.1 GHz - helt pænt, syntes
jeg.

Desuden 2 x 256 mb PC 3200 ram og med dual ram slået til, får jeg en ram
hastighed på knap 3900 ifølge SiSoft Sandra - det er vist kun Intel's det
nye 875 chipsæt der kan være med der.

Du kan hæve FSB med 1 MHz af gangen og har utallige gangefaktorer i forhold
til ram. Min ram kører fx med 408 MHz, men jeg kunne også have kørt den med
396 eller 426 eller mange andre - gider ikke lige gå ind i BIOS og kigge,
men jeg mener at der er ca 10 forskellige gangefaktorer at vælge imellem.

Ustabilitet har jeg heller ikke nogen problemer med, så alt i alt kan jeg
kun anbefale det.

--
Jan

Remove the cat in the emailadress to reach me