Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt Sports fotoudstyr...
Fra : Magnus

Dato : 21-04-03 19:38

Er der nogen der kan anbefale et digitalt kamera som er velegnet til sports
fotografering hovedsageligt fodbold.

Har nu et Olympus E-10 men og kunne godt tænke mig et som kunne tage flere
billeder på kortere tid for som det er nu så skal man trykke på knappen i
det øjeblik hvor billedet er der og det er svært når en spiller løber. Kan
man få et som kan tage en serie billeder hurtigt efter hinanen.

Nogen med erfaring på dette område som har gode ideer...?

/Magnus

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 21-04-03 20:18

Magnus wrote:
> [...]
> efter hinanen.
>
> Nogen med erfaring på dette område som har gode ideer...?

Jeg bruger Nikon D1 selv til ridestævner

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Magnus

Dato : 21-04-03 20:53

> Jeg bruger Nikon D1 selv til ridestævner
>
> --
> Med venlig hilsen
> Bjarne
> Nikon D1 fan

Hvordan har det med serie optagelse i høj fart af spillere er det den måde
man best opnår gode sport billeder af spillere i nærkampe og lignende.
Er det sådan man gør eller er det blot en god fotograf som kan trykke
rigtigt når billedet er der?

/Magnus

Fra : Jacob Waage

Dato : 21-04-03 21:29

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message

> [...]
> man best opnår gode sport billeder af spillere i nærkampe og lignende.
> Er det sådan man gør eller er det blot en god fotograf som kan trykke

Begge dele kan være brugbare. Hvis man har et kamera, der kan skyde fx. 10
billeder/sekundet, er der store chancer for at et af dem er ramt i nøjagtigt
rigtige øjeblik. Disse kameraer (fx. Nikon D1h, mener jeg Nikons hurtigste
digitalmodel hedder) har dog ikke så høj opløsning som fx. Nikon D100, der
kan præstere 6 megapixels. TIl gengæld kan sidstnævnte 'kun' skyde 3
billeder i sekundet.

Men det er et spørgsmål om smag og behag. Jeg lave masser af sportsbilleder
med D100 og er fuldt ud tilfreds med hastigheden.

--
Jacob Waage

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-04-03 22:28

"Jacob Waage" <gamle.ole@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> digitalmodel hedder) har dog ikke så høj opløsning som fx. Nikon D100, der
> kan præstere 6 megapixels. TIl gengæld kan sidstnævnte 'kun' skyde 3

Hej Jakob
Hvor længe kan D100 blive ved med at optage? Indtil der ikke er mere plads
på hukommelseskortet ?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jacob Waage

Dato : 21-04-03 22:48

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hej Jakob
> Hvor længe kan D100 blive ved med at optage? Indtil der ikke er mere plads

Nej, dets buffer kan klare 6-7 billeder i højeste opløsning og fineste
jpg-komprimering. Så går der lige et par sekunder før man kan skyde løs
igen.

--
Jacob

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 21-04-03 21:35

Magnus wrote:

> [...]
> lignende.
> Er det sådan man gør eller er det blot en god fotograf som kan trykke

Jeg har aldrig prøvet til fodbold, men en hest i spring giver ca 7-10
billeder, hvor du så kan vælge det ud som er bedst. Der er i D1 så mamnge
programmuligheder, så jeg kan ikke tro andet det vil være godt til fodbold
også. D1 er nu udgået og afløst af D1H som jeg kan forelå dig at læse om
her:
http://www.dpreview.com/reviews/nikond1h/

Det er bedre end D1X pga. større buffer siger de prof. til sport, men jeg
ved det ikke for som skrevet har jeg D1 der er fader til D1H

Bjarne
Nikon D1 fan