Vis kun sidst indtastede
Fra : hoaX

Dato : 21-04-03 18:40

Hey

Jeg ved at spørgsmålet lige har været oppe og vende, men jeg kan ikke finde
det...

Jeg har en side hvor jeg kun vil have vist den sidst indtastede data fra en
MySQL database. Jeg har ingen ID eller noget.

Jeg er stadig forholdsvis ny, så alt skal skæres ud i pap

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Michael

Dato : 21-04-03 19:59

> Jeg har en side hvor jeg kun vil have vist den sidst indtastede data fra
en
> MySQL database. Jeg har ingen ID eller noget.

Så skal du have lavet et ID eller en dato eller noget den kan sortere efter.

Ellers:

$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel ORDER BY dato, id DESC LIMIT 10");

--
Mvh.
Michael Bested

Fra : hoaX

Dato : 21-04-03 21:39

"Michael" skrev

> Så skal du have lavet et ID eller en dato eller noget den kan sortere
efter.

Det må blive ID-metoden, men hvordan skal ID bruges? Jeg bruger phpMyAdmin
2.4.0

ID er en ekstra kolonne der automatisk giver et nyt ID for hver række ....
eller er jeg helt galt på den?

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-04-03 22:50

"hoaX" <pt5@mail.dk> wrote in

> Jeg bruger phpMyAdmin 2.4.0

Det er sådan set uden betydning :) - det du skal foretage dig skal alt
sammen laves i noget PHP-kode.

> ID er en ekstra kolonne der automatisk giver et nyt ID for hver r‘kke
> .... eller er jeg helt galt p† den?

Er det ikke tråden "hvis nyeste" fra den 15. april du mangler?

<3e9c1e7d$0$29524$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>

Hyggehej /Thomas

Fra : hoaX

Dato : 22-04-03 23:20

"Thomas Lindgaard" skrev

> Det er sådan set uden betydning :) - det du skal foretage dig skal alt
> sammen laves i noget PHP-kode.

phpMyAdmin laver netop denne kode, så jeg slipper :)

> Er det ikke tråden "hvis nyeste" fra den 15. april du mangler?

Er det sikkert, men jeg kan ikke se den.

> <3e9c1e7d$0$29524$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>

Kan jeg ikke bruge...

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-04-03 12:11

"hoaX" <pt5@mail.dk> wrote in news:3ea5c0c9$0$52093
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> phpMyAdmin laver netop denne kode, s† jeg slipper :)

Øhh ikke forstået - hvad laver phpMyAdmin?

> Er det sikkert, men jeg kan ikke se den.

> Kan jeg ikke bruge...

Google er din ven
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8
&threadm=Xns935EAF4ACEBD2thomasitsnedkerendk%40130.225.247.90&rnum=2
&prev=/groups%3Fq%3D%253C3e9c1e7d%25240%252429524%2524ba624c82%
2540nntp04.dk.telia.net%253E%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%
3DXns935EAF4ACEBD2thomasitsnedkerendk%2540130.225.247.90%26rnum%3D2

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : hoaX

Dato : 23-04-03 18:42

"Thomas Lindgaard" skrev

> Øhh ikke forstået - hvad laver phpMyAdmin?

phpMyAdmin er et "program" der kører i din browser. Her kan du så rode med
dine databaser uden at tænke på SQLsætninger - de kører nemlig i baggrunden.
Man kan vel kalde det at visualisere SQLsætninger

Jep... det var den tråd jeg tænkte på

TIP: hvis du har et langt links, så sæt <langt_link> uden om. Så fortsætter
linket på næste linie

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-04-03 13:02

"hoaX" <pt5@mail.dk> wrote in

> phpMyAdmin er et "program" der k›rer i din browser. Her kan du s† rode
> med dine databaser uden at t‘nke p† SQLs‘tninger - de k›rer nemlig i
> baggrunden. Man kan vel kalde det at visualisere SQLs‘tninger

Jap jeg kender godt phpMyAdmin - men hvad er det for en kode du tænker på?
Er det det at phpMyAdmin automagisk laver en auto_increment ID-kolonne
eller sårn?

> Jep... det var den tr†d jeg t‘nkte p†
>
> TIP: hvis du har et langt links, s† s‘t <langt_link> uden om. S†
> forts‘tter linket p† n‘ste linie

Ups - det gik lidt for stærkt :)

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : hoaX

Dato : 24-04-03 13:40

"Thomas Lindgaard" skrev

> Jap jeg kender godt phpMyAdmin - men hvad er det for en kode du tænker på?
> Er det det at phpMyAdmin automagisk laver en auto_increment ID-kolonne
> eller sårn?

Nej det gør den ikke. Det jeg mente var at phpMy... selv laver SQLkoderne.

> Ups - det gik lidt for stærkt :)

Nej... min computer er begyndt at skifte æøå ud nogle gange. Ved ikke
hvorfor eller hvordan jeg får den til at lade være. Nogle ideer?

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 24-04-03 14:39

"hoaX" <pt5@mail.dk> wrote in

> Nej det g›r den ikke. Det jeg mente var at phpMy... selv laver
> SQLkoderne.

Okaj så er jeg med.

> Nej... min computer er begyndt at skifte ‘›† ud nogle gange. Ved ikke
> hvorfor eller hvordan jeg f†r den til at lade v‘re. Nogle ideer?

Det ved jeg ski ikke - jeg har selv haft problemet tidligere, og der løste
jeg det ved at sende nogle ekstra headers med:

men det ved jeg ikke om man kan i OE... (jeg bruger Xnews). Prøv evt. at
spørge i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : hoaX

Dato : 24-04-03 20:06

"Thomas Lindgaard" skrev

> men det ved jeg ikke om man kan i OE... (jeg bruger Xnews). Prøv evt. at
> spørge i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

Gider jeg faktisk ikke. Får XP i næste uge, så det helt store gider jeg ikke

Tak for hjælpen...

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk