Har jeg sovet i timen?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 21-04-03 18:06

Kirkeministeriets sogneportal skulle jo normalt være god at gæste.
Det har jeg forsøgt at gøre den sidste måneds tid, men desværre forgæves.
Først kommer min firewall (Norton) ind og melder at der er, - godt nok kun:
"low risk" ved at fortsætte - , men derefter bliver handlingen anulleret!

Jeg bruger denne adresse, som efter sigende burde være den rigtige:

www.sogne.dk

Jeg håber ikke I synes det er OT,- men har jeg virkelig sovet, og overset
en eventuel adresseændring ??

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 21-04-03 18:31

Hej Poul,

Linken går fint igennem hos mig.

Jeg bruger godt nok ikke Norton Firewall - måske derfor?
--
Ole P. Bielefeldt
Ry

ole.bielefeldt@adslhome.dk
FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Martin Bjarklev

Dato : 21-04-03 18:27

> [...]
>
> www.sogne.dk
>
> Jeg håber ikke I synes det er OT,- men har jeg virkelig sovet, og overset

Nææh, den virker godt nok hos mig tak for tippet... jeg havde selv sovet
i timen og ikke opdaget dette link endnu.

mvh
Martin

Fra : Leif Sepstrup

Dato : 21-04-03 18:26

> [...]
>
> www.sogne.dk
>
> Jeg håber ikke I synes det er OT,- men har jeg virkelig sovet, og overset

Når du "vågner op" prøv den her:
http://www.folkekirken.dk

Leif Sepstrup
http://www.sitecenter.dk/sepstrup

Fra : Bent Fleron

Dato : 21-04-03 19:33

Poul F. Andersen wrote:
> [...]
> handlingen anulleret!
>
> Jeg bruger denne adresse, som efter sigende burde være den rigtige:

Hej Poul.
Jeg kommer fint igennem ved at klikke på det angivne link og jeg bruger
ligeledes Nortons (2002)
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Sonja Bigand

Dato : 21-04-03 21:09

Hej Bent og Poul.

Jeg kan heller ikke komme ind jeg anvender Norton Security Internet 2003. Er
der en indstilling her man skal anvende.

Norton kommer og spørger om jeg vil tillade siden hvilket jeg tillader men
handlingen bliver anuleret.

Med venlig hilsen Sonja Bigand

Fra : Bent Fleron

Dato : 21-04-03 21:24

Sonja Bigand wrote:

> Jeg kan heller ikke komme ind jeg anvender Norton Security Internet
> 2003. Er der en indstilling her man skal anvende.

Hej Sonja.
Det er vist ikke noget nyt når det drejer sig om Norton Security. Såvidt
jeg husker fra dk.edb.sikkerhed har netop dette spørgsmål været oppe og
vende flere gange, men jeg fulgte ikke rigtig med, fordi jeg ikke bruger
den kombipakke fra Norton. Jeg bruger Zonealarm som firewall og det
sidste nye skud på stammen er SpamAssasin og jeg har ingen problemer med
nogen af programmerne i forbindelse med internettet.
I øvrigt blev der på sidste slægtsforskermøde her i Svendborg nævnt
nogle problemer med Nortons sammen med Windows 2000.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Sonja Bigand

Dato : 21-04-03 21:40

Hej Bent.

Tak for svaret, jeg vil prøve at læse lidt i dk.edb.sikkerhed, jeg har flere
problemer, blandt andet fordi jeg også anvender windows xp, så er
problemerne blevet flere.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 22-04-03 12:46

"Sonja Bigand" <sonja@bigand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
flere
> problemer, blandt andet fordi jeg også anvender windows xp, så er

Det kunne tyde på, at konstellationen mellem Windows-XP og Norton 2003 er
problemet.
Ihvertfald ser det ud til, at Sonja og jeg oplever det samme, og vi har
samme
software.

Tak for hjælpen!
FUT til dk.edb.sikkerhed
*EOD*

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Erik - OZ1KKH

Dato : 22-04-03 16:47

Det er vist ikke blot Windows XP der giver disse problemer..
Jeg kører Windows 98 SE sammen med Norton Internet Security 2003, og jeg får
samme advarsel.
Det må skyldes den måde siden fungerer på. Den forsøger at lave en udgående
TCP forbindelse iflg. loggen fra min firewall.

Udskrift fra Log:
Udgående TCP-forbindelse
Fjernadresse, tjeneste er
(www.aarhus.stift.dk(193.88.185.73),fmpro-http(591))
Procesnavn er "C:\PROGRAMMER\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE"

Det lykkedes heller ikke for mig at komme igennem, idet advarsel kommer for
et antal frames på den pågældende side.

Mvh / Erik Nielsen

Fra : K. Thidemann

Dato : 21-04-03 19:54

On Mon, 21 Apr 2003 19:05:53 +0200, "Poul F. Andersen"
<paogba@oncable.dk> wrote:

> [...]
>"low risk" ved at fortsætte - , men derefter bliver handlingen anulleret!

Prøv lige at se ind. fra 23 marts.
----------------------

On Sun, 23 Mar 2003 19:16:34 +0100, "Jes Søndergaard" <jes@cs.auc.dk>
wrote:

>http://www.sogn.dk/

Jeg har forsøgt at launch URL

Hvorfor kommer ovenstående side frem med 'virusadvarsel'

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 21-04-03 19:55

Det var godt nok mystisk....- Hmmm...
Men heldigvis gik Leifs link: www.folkekirken fint igennem,- tak for det, -
og der når jeg vel frem til de samme sider......ik' ?
--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 21-04-03 19:59

Rettelse:

Jeg glemte "dk"
Linket hedder, som Leif skrev:

www.folkekirken.dk

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Bent Fleron

Dato : 21-04-03 20:40

Poul F. Andersen wrote:
> Det var godt nok mystisk....- Hmmm...
> Men heldigvis gik Leifs link: www.folkekirken fint igennem,- tak for
> det, - og der når jeg vel frem til de samme sider......ik' ?

Næh, jeg kommer i hvert fald ind på en helt anden side, men da jeg ikke
havde den som foretrukket bogmærke så var det jo fint nok.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Hans Engmark

Dato : 24-04-03 21:06

<paogba@oncable.dk> wrote:

>Jeg bruger denne adresse, som efter sigende burde være den rigtige:
>
>www.sogne.dk
>
>Jeg håber ikke I synes det er OT,- men har jeg virkelig sovet, og overset
>en eventuel adresseændring ??

Ja, det har du

Den hedder www.sogn.dk

Hvis du slår din Norton Firewall fra, kommer du nemlig til denne
adresse. Det er måske denne viderestilling som NF reagerer på.

venlig hilsen
Hans Engmark

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-04-03 13:35

"Hans Engmark" <hengmark@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det har du
>
> Den hedder www.sogn.dk
>
> Hvis du slår din Norton Firewall fra, kommer du nemlig til denne
> adresse. Det er måske denne viderestilling som NF reagerer på.

Hej Hans,
Det er ikke viderestillingen som NF reagerer på. For når jeg, som du
foreslår, (og også tidligere forslået i NG: dk.edb.sikkerhed), slår NF fra,
kan jeg kommme ind med både "sogn.dk" og "sogne.dk".
Meen,- jeg har jo ikke lyst til at blive der altfor længe uden beskyttelse

--
Venligst
Poul F. Andersen