e-mail
Fra : Rune Thougaard

Dato : 21-04-03 17:31

Hej NG

http://www.dalgaards.dk/hh/index.htm
helt i bunden står der Designed by Rune Thougaard men når man klikker på den
kommer der det at stå "RuneVinperlen" er det muligt at ændre det efter
behov...?? mener jeg har set det kunne lade sig gøre..??

mvh. Rune Thougaard

Fra : Leonard

Dato : 21-04-03 17:34

"Rune Thougaard" <rune@vinperlen.dk> wrote:

> [...]
>kommer der det at stå "RuneVinperlen" er det muligt at ændre det efter
>behov...?? mener jeg har set det kunne lade sig gøre..??

I koden til siden står:
Designed by <a href="mailto:rune@vinperlen.dk">Rune Thougaard</a>
og den linie kan du jo rette i som du har lyst, går jeg udfra.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Ida Maria Kiefer

Dato : 21-04-03 17:35

Rune Thougaard <rune@vinperlen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer der det at stå "RuneVinperlen" er det muligt at ændre det efter
> behov...?? mener jeg har set det kunne lade sig gøre..??

Jeg kan ikke se, at selve navnet ændrer sig, når man trykker på det.

Hentyder du mon til, at e-mail-adressen er rune@vinperlen.dk, når man
trykker på navnet "Rune Thougaard"/linket?

Selve e-mail-adressen behøver jo som sådan ikke have noget som helst til
fælles med navnet/e-mail-linket.

--
Venlig hilsen
Ida Maria Kiefer

Fra : Rune Thougaard

Dato : 21-04-03 18:08

Nej nej... jeg vil have at når man klikker på linket kommer der til at stå:
f.eks.

Til: Rune Thougaard
Cc: Bent
Emne: Hjemmeside

TEXT: HEJ

mvh. Rune Thuogaard

Fra : jopa

Dato : 21-04-03 18:34

Davs du
Rune Thougaard <rune@vinperlen.dk> skrev bla:
> Nej nej... jeg vil have at når man klikker på linket kommer der til
> [...]

Du skal formentlig beuge formmail
Check om din udbyder har et sådant gratis.
Ellers kan du snilt lave det selv i eks pHp

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : from south

Dato : 21-04-03 20:02

hej. kig ned.

Prøv www.hjemmesideskolen.dk der står det beskrevet. mvh Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-04-03 20:59

Rune Thougaard skrev:

> Nej nej... jeg vil have at når man klikker på linket kommer
> der til at stå: f.eks.
>
> Til: Rune Thougaard
> Cc: Bent
> Emne: Hjemmeside
>
> TEXT: HEJ

Prøv med denne her:

<adresse@her.invalid>?subject=Hjemmeside&body=Hej&cc=Bent
<xx@yy.invalid>">Hej</a>

Jeg ved ikke om alle mailprogrammer understøtter parametrene
subject, body og cc men det virker i al fald med MS Outlook.

Du er nødt til at skrive emailadresserne på dem der skal modtage
mailen - men du kan godt give et visningsnavn som jeg har gjort
ovenfor. Skriver man "Peter Hansen <peter@adresse.invalid>" i et
mailprogram vil den viste adressse være "Peter Hansen" mens den
rigtige adresse er "peter@adresse.invalid"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-04-03 22:24

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Jeg ved ikke om alle mailprogrammer understøtter parametrene
> subject, body og cc men det virker i al fald med MS Outlook.

Jeg kan oplyse at FirstClass, Netscape, (Mozilla,) Opera, Pegasus og
Eudora understøtter det.
Det er med med god grund, da det er en del af RFC2368 som sætter
standarden for mailto-feltet .

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-04-03 22:28

Jesper Brunholm skrev:

> Jeg kan oplyse at FirstClass, Netscape, (Mozilla,) Opera,
> Pegasus og Eudora understøtter det.
> Det er med med god grund, da det er en del af RFC2368 som
> sætter standarden for mailto-feltet .

Tak for opklaringen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen