Netværkskabel med seriel-stik i den ene en~
Fra : Jens Kristian Geyti

Dato : 21-04-03 14:07

Hej. Jeg så oppe på loftet at jeg havde et kabel med et netværksstik i den
ene ende og et serielt-stik i den anden. Jeg har også en meget gammel bærbar
jeg gerne ville have på nettet. Den har ikke netkort.
Kan man istedet bruge dette kabel på en eller anden måde? Stikke
netværksstikket i Switchen og den anden ende i serielporten (COM-port
(hedder det ikke det?)), og så få den på netværket og internettet.

Fra : Christian Lyng

Dato : 21-04-03 15:04

"Jens Kristian Geyti" <jkgeyti[DEL-THIS]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> netværksstikket i Switchen og den anden ende i serielporten (COM-port
> (hedder det ikke det?)), og så få den på netværket og internettet.

Netværksstik?,-mener du det stik som sidder på normalt ethernet,-det hedder
RJ45 og bruges til meget andet end bare ethernet....

Chr.

Fra : Jens Kristian Geyti

Dato : 21-04-03 16:50

præcis... men kan jeg bruge det?

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-03 16:31

Jens Kristian Geyti wrote:
> præcis... men kan jeg bruge det?

Tror jeg ikke du skal regne med - lyder mere som et console stik eller lign. Mener der følger et gult et af slagsen med en Cisco 677
router f.eks. Det er ikke et netværkskabel. Skal du have den bærbar på nettet, må det nok blive med et PCMCIA netkort...

asger

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-04-03 23:26

On Mon, 21 Apr 2003 14:07:04 +0100, "Jens Kristian Geyti"
<jkgeyti[DEL-THIS]@hotmail.com> wrote:

> Jeg så oppe på loftet at jeg havde et kabel med et netværksstik
> i den ene ende og et serielt-stik i den anden.

Det lyder som et konsolkabel, dvs. et kabel man bruger til at
forbinde en pc til fx. en router, når man skal konfigurere den.

> Kan man istedet bruge dette kabel på en eller anden måde?

Nej.

Men du kan lave en forbindelse mellem en serielport (eller en
printerport) på den bærbare og en anden pc, der så kan virke som
router.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/